Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ongelmia apuja please..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcDucK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 97
    • espoo, kivenlahti

    #76
    Ja samaa tässä mietitään vieläkin.. tosin pientä päivitystä tilanteeseen.!

    tuossa vaihtelin toisen pakosarjan ja ehjähän se kaikin puolin oli. eli siitä ei 1-3 pyttyjen besiinin korjaus johdu.. mutta saattaapi johtua siitä että jostakin 3 pytyn pakopesään pääsee öljyä.?!

    ei sitä siellä paljoa ollut mutta yläpuoli on sormella koskiessa öljystä "märkä".. Puristukset kaikissa pytyissä kuitenkin 13 kieppeillä. oli se yksikkö nyt mitä oli..

    mistäs tälläinen öljyn valuminen pakopesään johtuu ja mitä tuo voi aiheuttaa koneelle. Katalysaattorin tuo tuo kone tuhoaa koko ajan.. Taas uusi katalysaattori kolisee.. Johtunee tuosta öljystä joka palaa katalysaattorissa kun pääsee sinne asti..

    eli jos puristukset pysyy niin venttiili ei liene vuotavan ainakaan pytyn puolelta. voiko se vuotaa öljyä sinne kannen puolelta.? vai mikä ihme tuota vaivaa.? 1-3 pakosarjasta vain 3 pytyn aukossa oli öljyä..

    ja livedatahan näyttää edelleenkin moottorin rasituksia huonoiksi ja heti kun kaasua painaa niin ilmamäärät napsuu maksimiin ym ym..

    Onko miten tietoa paljonko tuon kannen korjauttaminen maksaa.? missä espoon seudulla se kannattaisi tehdä. ja mitä sinne kannattaa vaihdattaa kun kerran kansi on irti.?

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #77
      Otappa lämpimänä ajelun jälkeen tulpat irti, pistä riviin ja nappaa kuva.

      Kantta ei kannata ottaa pois noilla tiedoilla vielä, lähtee kulut ja ongelmat huonolla tuurilla lisääntymään vaan.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • ArcDucK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 97
        • espoo, kivenlahti

        #78
        Pitää huomenna kun töistä palaa niin ottaa tulpat irti ja riviin.?

        onko sieltä jotain speciaalia joka pitäisi näkyä jos jokin on huonosti.?
        eiku meinaan mikä sieltä kertoo miksi pakopesässä on öljyä.?

        On mulla huonoja kuveikin kyl tosta joita sain otettua tolla kännyllä.!
        mitäkautta tänne kantsii kuvei liittää et ne olis suht kauan esillä.?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #79
          Josko pystyisi identifioimaan viallisen sylinterin. Pakko sieltä on tavalla tai toisella se viallinen löytyä, ei koko kolmen pankissa voi olla sama vika päällä.

          Öljyistä möhnää voi olla hiukan monestakin syystä, ei siitä heti kannata pelästyä niin että kannen nappaa pois. On kuitenkin erillinen vika jos puristukset ja ohivuodot on kondiksessa. Ohivuotojahan tosta ei ole mitattu, mutta tuskin mitään dramaattista löytyy jos puristuksetkin on noin lähellä toisiaan.

          Vikahan voi löytyä vaikka ecusta lopulta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • ArcDucK
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 97
            • espoo, kivenlahti

            #80
            kuinka tuo puristus ja ohivuoto testaus eroaa.? puristus mittauksen tiedän mutta mitä tuossa ohivuodossa tehdään.?

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #81
              Ohivuotomittauksessa selvitetään että kuinka paljon sitä vuotoa on ja mihin se vuotaa. Eli pieni vuotohan on aina olemassa mutta voidaan erotella se että vuotaako venttiilit vai sylinteri. Vuodon määrästä sitten arvioidaan että onko se vuoto normaalia vaiko ei.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • ArcDucK
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 97
                • espoo, kivenlahti

                #82
                täältä löytyy nyt kuvat tulpista..



                ei ne minusta niin pahan näköiset olleet. mutta toisaalta mitään ymmärrä noista.. 6 tulppaa en ottanut irti koska oli kylmä ja sitävarten pitäisi ottaa tuo ilmanoton kaari irti ja kun on kylmä niin tuo muovinen klipsu ei tahdo kestää..

                saatteko te noista jotain irti.?

                ehdotuksia seuraavaksi toimenpiteeksi.? Katti kolisee taas kivasti kun on kenno uudestakin katista irti.. alkaa vituttamaan jonkin verran. mutta en aio tuohon uutta iskee ennen kuin kone on normaalissa kunnossa. tuo uusi katti kun ei 3 kuukautta kestänyt .

                Comment

                • ArcDucK
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 97
                  • espoo, kivenlahti

                  #83
                  näettekö te nuo kuvat.?

                  näkyykö noissa mitään erikoista.. minusta varsin samankaltaiset ulkonäöltään ovat nuo tulpat. mutta ehkä te enenpi tietävät ihmiset osaatte sanoa noista jotain.?

                  Comment

                  • JD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1194
                    • Espoo

                    #84
                    Originally posted by ArcDucK View Post
                    näettekö te nuo kuvat.?

                    näkyykö noissa mitään erikoista.. minusta varsin samankaltaiset ulkonäöltään ovat nuo tulpat. mutta ehkä te enenpi tietävät ihmiset osaatte sanoa noista jotain.?
                    Hyvältä näyttää tulpat ja ennenkaikkea kaikki samalta.

                    Tule reilun viikon päästä lauantaina Bemarikerhon tallille jos haluat nähdä rakenteita pintaa syvemmältä kun irrotetaan yhdestä M50 koneesta kansi:
                    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                    Comment

                    • t-race
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 722
                      • North from Nurmijärvi

                      #85
                      Originally posted by JD View Post
                      Tule reilun viikon päästä lauantaina Bemarikerhon tallille jos haluat nähdä rakenteita pintaa syvemmältä kun irrotetaan yhdestä M50 koneesta kansi
                      Mitähän tuommosen M50 kannen irroittamisessa on nähtävää? Bolt-off... Se mitä sitten tapahtuu, on eri asia.
                      Last edited by t-race; 17-11-2009, 20:24. Reason: lasketaanko glykolit viemäriin?
                      BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                      BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                      Ach so, je mehr, desto besser!
                      sigpic

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #86
                        Originally posted by ArcDucK View Post
                        täältä löytyy nyt kuvat tulpista..



                        ei ne minusta niin pahan näköiset olleet. mutta toisaalta mitään ymmärrä noista.. 6 tulppaa en ottanut irti koska oli kylmä ja sitävarten pitäisi ottaa tuo ilmanoton kaari irti ja kun on kylmä niin tuo muovinen klipsu ei tahdo kestää..

                        saatteko te noista jotain irti.?

                        ehdotuksia seuraavaksi toimenpiteeksi.? Katti kolisee taas kivasti kun on kenno uudestakin katista irti.. alkaa vituttamaan jonkin verran. mutta en aio tuohon uutta iskee ennen kuin kone on normaalissa kunnossa. tuo uusi katti kun ei 3 kuukautta kestänyt .
                        Siis ollaanko nyt 100% varmoja että imuvuotoja ei ole?
                        Nimittäin jos katista irtoaa sisuskalut, johtuu se useimmiten kohonneista pakolämmöistä, joka taas johtuu imuvuodosta? Oireet muutenkin kun viittaa juuri imuvuotoon?

                        Comment

                        • ArcDucK
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 97
                          • espoo, kivenlahti

                          #87
                          imuvuoto ei varmaan kuiteskaan aiheuta tuota öljyä pakotilassa.?

                          onko jotain muuta "toimivaa" keinoa kokeilla imuvuotoa kun starttisuihkeen suihkiminen liitoksiin ja mestoille.. kun selvää kierrosten nousua en saa aikaiseksi vaikka kuinka suihkin. :S

                          toki imuvuotoa ei ole poissuljettu kun en saa sitä esille jos sattuisi vaikka olemaankin vuotoa. :S

                          mutta tokihan tuollainen koneen purkaminen voisi olla jopa ihan kiva nähdä. hiton kallista irroituttuttaa tuo kansi ja kiinnitytyttää.. kun olisikin tietoa ja taitoa ja ennen kaikkea paikka niin ottaisi itse irti ja veisi huoltoon ja iskisi itse kii.. mut eikö tuolta joudu purkamaan vaikka mitä jos ottaa kannen irti. :S

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #88
                            Originally posted by ArcDucK View Post

                            mistäs tälläinen öljyn valuminen pakopesään johtuu ja mitä tuo voi aiheuttaa koneelle. Katalysaattorin tuo tuo kone tuhoaa koko ajan.. Taas uusi katalysaattori kolisee.. Johtunee tuosta öljystä joka palaa katalysaattorissa kun pääsee sinne asti..
                            Kuitenkaan näin tämä ei missään tapauksessa mene että öljy tuhoaisi/irrottelisi katin elementtejä kuorista, vaan sitä tekee ainoastaan kohonneet pakolämmöt=imuvuoto.

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #89
                              Voikohan tämä imuvuoto olla "moottorin sisäinen" vuoto eli joku tiiviste fuskaa niin paljon että imee ilmaa moottorin läpi (esim. venttiilikopan tiivisteestä) huohotusletkun kautta. Se selittäisi sitä öljyäkin sylinterissä.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • Daadaa
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 162
                                • Pohjois-Karjala,

                                #90
                                Ettei vahingossakaan ole se putki jostain katin takaa tukossa? Pakokaasut ei kunnolla pääse ulos, joka osaltaan nostattaa katin lämpöä ja siihen vielä lisäksi se mahdollinen imuvuoto, niin johan katteja alkaa mennä.

                                Tälläinen vika oli isäukon Mazdassa, eli oli todella nuhaisen oloinen ja söi paljon bensaa, sitten meni katti ja se uusittiin ilman vaikutusta. Kun vikaa ruvettiin etsimään, niin takapöntöstä löytyi suht paljon edellisen katin rojuja + ja imupuolelta löytyi imuvuoto.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎