Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tehot hukassa, käy vajaalla (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miq
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 352
    • Hyvinkää

    e39 tehot hukassa, käy vajaalla (?)

    Tervehdys,

    Tänään ilmeni ikävän oloinen vika(tila),
    kesken kaiken vakkarilla ajaessa motarilla suurinta sallittua +vähän päälle auto yhtäkkiä nykäisi voimakkaasti, vakkari tipahti pois päältä ja alkoi tuntua tehottomalta. Vakkarin sai takas päälle ja jaksoi pitää vauhdin ennallaan mutta jos yritti kovemmin kiihdyttää niin ei oikein mihinkään. Pysähdyttiin huoltsikalle ja paikallaan kaasutellessa tuntui että pienemmillä kierroksilla kävisi vajaalla, sitten ku kierrokset sai houkuteltua ylemmäs (~2500-3000rpm) kuulosti normaalilta.
    Annoin pirssin jäähtyä n. 30-45 min, tarkistin että kaikki näyttää pannuhuoneessa ok ja käyntiin ja kaikki tuntuu normaalilta, vedot tallessa etc. Tosin jotain pientä nykimistä, melkein värinää, tuntui osakaasulla kiihdyttäessä, mutta minusta toi on tehnyt sitä aina ja hieman olen sitä ihmetellytkin, mutta en ole asiaan kummempaa huomiota kiinnittänyt.
    Vikakoodit on luettu n. kuukausi-puolitoista sitten, eikä ilmennyt sieltä ainakaan mitään ongelmia.

    Olisiko vastaavasta kokemusta? Neuvoja? Ja jotta asiassa pääsisi alkuun, olisiko mahdollisuutta Hyvinkään lähimaastossa lukea vikakoodeja jos vaikka sieltä jotain paljastuisi?

    Kiitokset etukäteen
    Hullu saa olla muttei tyhmä.

    e61 530xd LCI
  • miq
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 352
    • Hyvinkää

    #2
    Anyone..?!?
    Hullu saa olla muttei tyhmä.

    e61 530xd LCI

    Comment

    • Hawk_
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 186
      • Tampere

      #3
      Kuulostaa aika samalta ongelmalta ku mulla. Vikakoodit on luettu mutta mitään ei näyttäny. Huomenna auto menossa taas kerran korjaamolle, jospa ne jo huomenna löytäis että mistä johtuu että ajossa katoo tehot. Jos jotain selviää pistän tänne sit infoo siittä!
      ex. BMW E46 320i Sedan -03
      ex. BMW E39 530dA -01
      ex. BMW E36 328i Coupé -97
      ex. BMW E36 325i Coupè -93
      ex. BMW E36 318iS Coupè -92

      Comment

      • miq
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 352
        • Hyvinkää

        #4
        Ok, multa tänään katsottiin vikakoodit (suurkiitokset asian järjestäneelle henkilölle ) ja ei yllätyksiä:
        laite näytti normi liirumlaarumin lisäksi että kampiakselin asentotunnistin yskinyt, muuta erikoista ei ollut. Elikkäs pitänee pistää tilaukseen moinen mokkula ja vaihtaa ennenku jättää tien päälle.

        Mutta kerro ihmeessä mitä sinulta löytyy, jää ainakin tuleville sukupolville opiksi ja varoitukseksi ongelmiin törmätessään.
        Hullu saa olla muttei tyhmä.

        e61 530xd LCI

        Comment

        • miq
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 352
          • Hyvinkää

          #5
          No niin.. pitäisi nyt tilata se kampiakselin asentotunnistin ja kun katselin sitä RealOEM:stä niin pieni epävarmuus osasta. Mahtaako olla kyseessä osa n:o 9 (12141703277)? :think :think



          Ja jos ja kun tuota vaihtaa, niin kuuleman mukaan se anturin liitin on imusarjan alla tod. ahtaassa paikassa? Pitääkö hankkia jostain gynekologi kaveriksi vai auttaako esim. öljynsuodattimen kannen poisotto asiaa riittävästi? Ja toi itse anturikin, pystyykö sen vaihtamaan suhtkoht purkamatta paikkoja vai onko isokin operaatio kyseessä? Kun äkkiseltään vilkaisin pannuhuoneeseen niin ei edes osunut koko anturi silmään sieltä..

          Läjä taas kysymyksiä mutta: ei kysymättä tieltä eksy vai miten se nyt oli..
          Hullu saa olla muttei tyhmä.

          e61 530xd LCI

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Huhupuheitten mukaan isokätisempikin vaihtaa anturin auton alta irroittamatta mitään...:think
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Polarman
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 83
              • Hämeenlinna

              #7
              Ahdasta on isolla käsillä saada johton liitin kiinni,mut irroita ohjaustehostimen säiliö tai pyydä naispuoleista laittamaan liitin kiinni Itse pistin muijan laittamaan johdon kiinni ja itse ruuvasin toisen pään. Muuten ei tarvi purkaa.

              PS . Älä käytä motonetin sähkö osia!

              Comment

              • miq
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 352
                • Hyvinkää

                #8
                Juu ei, en aikonu motonetistä käydä kyseleen tuota anturia.
                Oliskohan mahdollisesti jollakulla tietoa mistä se kannattaisi hankkia, soittelin Laakkoselle Espooseen ja siellä kuulema ~110 € maksaisi.. Kun jotenkin muistelin kuulleeni että ei se nin kallis ollut..tai sitten oon antanu kertoa itelleni väärää tietoa
                Hullu saa olla muttei tyhmä.

                e61 530xd LCI

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by miq View Post
                  Juu ei, en aikonu motonetistä käydä kyseleen tuota anturia.
                  Oliskohan mahdollisesti jollakulla tietoa mistä se kannattaisi hankkia, soittelin Laakkoselle Espooseen ja siellä kuulema ~110 € maksaisi.. Kun jotenkin muistelin kuulleeni että ei se nin kallis ollut..tai sitten oon antanu kertoa itelleni väärää tietoa
                  No eipä noi jokapäivä pamahtele, niin eiköhän toi ole ihan sopuhinta siintä mitä ne kestää.
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by peltone View Post
                    Huhupuheitten mukaan isokätisempikin vaihtaa anturin auton alta irroittamatta mitään...:think
                    Mistäs sä tuollaisen huhun olet kuullut
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by miq View Post
                      Juu ei, en aikonu motonetistä käydä kyseleen tuota anturia.
                      Oliskohan mahdollisesti jollakulla tietoa mistä se kannattaisi hankkia, soittelin Laakkoselle Espooseen ja siellä kuulema ~110 € maksaisi.. Kun jotenkin muistelin kuulleeni että ei se nin kallis ollut..tai sitten oon antanu kertoa itelleni väärää tietoa
                      Kotkasta saa alle satasen saman osan (95€ kun viimeksi hain)
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Mistäs sä tuollaisen huhun olet kuullut
                        Nii...
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Hawk_
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 186
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by miq View Post
                          Mutta kerro ihmeessä mitä sinulta löytyy, jää ainakin tuleville sukupolville opiksi ja varoitukseksi ongelmiin törmätessään.
                          Nonni, vika selvis, putki tukossa, takapönttö ja katalysaattorit pitää vaihtaa ku katalysaattoreista lähteny liikkeelle kai jotain, niin ne arveli korjaamolla.. Ei halpa remppa edessä
                          ex. BMW E46 320i Sedan -03
                          ex. BMW E39 530dA -01
                          ex. BMW E36 328i Coupé -97
                          ex. BMW E36 325i Coupè -93
                          ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎