Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, startin irroitus -APUA TARVITAAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cook
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 373
    • Piilossa

    #16
    ite vaihoin yläkautta 530d -01 olis ehkä nopeammin vaihtanu kun kahessa tunnissa... mut muutamat kahvi tauot ja paskanjauhamiset tais vähän pidentää vaihto aikaa

    tosin oli siinä pientä kikkailua et sai pois sieltä ilman että tarvitsi purkaa edestä mitään

    jos tuo on edes samalla tavalla bensamalllissa?
    Last edited by cook; 27-10-2009, 23:59. Reason: jos

    Comment

    • Administrator
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 76
      • Tre

      #17
      Originally posted by cook View Post
      ite vaihoin yläkautta 530d -01 olis ehkä nopeammin vaihtanu kun kahessa tunnissa... mut muutamat kahvi tauot ja paskanjauhamiset tais vähän pidentää vaihto aikaa

      tosin oli siinä pientä kikkailua et sai pois sieltä ilman että tarvitsi purkaa edestä mitään

      jos tuo on edes samalla tavalla bensamalllissa?
      Kiitos vastauksestasi, selvitän tänään onnistuuko bensakoneessa samaa reittiä.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #18
        523:ssa irtoaa yläkautta kun ottaa sen raitisilmasuodattimen ja ilmaputken pois. Tiettyä sorminäppäryyttä vaatii ne sähköjohdot, varsinkin se ylin, ja saakelin tiukassa se ohjuritappi oli. Pulttien auki saaminenkin oli työn takana kun ei ollut sopivia avaimia ja kaupan kautta tarvi sekin homma tehdä. Startti itsessään sitten mahtui alaspäin helpommin putoamaan pois konehuneesta...
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Ite en ainakaan saanu torxhylsyä ja räikkää sopimaan mitenkään päin tonne startin pultinkantoihin... Olis pitäny alakautta monta jatkovartta apuna käyttäen avata ne. Onneksi 10mm 12-kulmainen kiintolenkki sopi suoraan noihin torx-kantoihin ja sopivaa jatkovartta vaan avaimen jatkoksi niin helposti aukes pultit ja startin sai tosiaan melko näppärästi yläkautta vaihdettua.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Torxihylsyn kanssa pitää käyttää sellaista nivelväännintä joka taittuu yli 90º kulmaan niin mahtuu tulipellin"etupuolelta" kääntämään sen ekan naksauksen jotta se kanta kestää sillä 10mm lenkillä kiertää.
            Tietysti paras olisi ollut sellainen torx-lenkkiavain
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Administrator
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 76
              • Tre

              #21
              Startti lähti ilman kummempia vastustuksia irti yläkautta, irrotin raitisilmakotelonputken edestä niin sai lisää tilaa.
              2 E12 torx-pulttia aukesi helposti oikealla lenkkiavaimella ja +-johto 13mm hylsyllä, ohuemmista johdoista se 8mm mutteri oli aika piilossa mutta pikku räikällä senkin sain auki.

              Kun olin saanut starin talliin niin toivoin, että se olisi hajalla. Startti kuitenkin toimi akusta otetulla virralla, joten syy startin pyörimättömyyteen jatkuu.
              Vinkkejä otetaan vastaan.


              Tämä ilta vietetäänkin WDS ohjlmaa opiskellen.

              Auto on e39 -02 525i

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #22
                Ettei olisi siinä startin virtakaapelin korinpuoleisessa päässä hapettumaa tai sitten se on saanut koputusta irroitusvaiheessa sen verran että loppuunkuluneet hiilet saavat taas vähän kosketusta :think
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Administrator
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 76
                  • Tre

                  #23
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Ettei olisi siinä startin virtakaapelin korinpuoleisessa päässä hapettumaa tai sitten se on saanut koputusta irroitusvaiheessa sen verran että loppuunkuluneet hiilet saavat taas vähän kosketusta :think
                  Täytyy tarkistaa huomena nuo kontaktit, starttia irrottaessani koputtelin itä hieman vasaralla mutta niin tein toissapäivänäkin yrittäessäni käynnistää autoa. Huomena, tai oikeastaan tänään, koitan kuitenkin ehjällä startilla kontaktien tarkistuksen jälkeen.

                  Comment

                  • Mr_Horsepower
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 112
                    • Kouvola

                    #24
                    Yläkautta..

                    Onnistuu yläkautta aikankin e39 530d... itellä meni keskellä talvea..parkkipaikalla vaihdoin..hain työkalut, uuden startin reppuun ja menoksi..moni tosi ihmetteli kun muutama ärräpää tuli mut onnistu kyllä ihan näppärästi lumisateessakin..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎