Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot ja naputukset sekä suhina E39 -99 M52B28TU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gunkkari
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 56
    • Oulu

    Tehot ja naputukset sekä suhina E39 -99 M52B28TU

    Terves kaikille!

    Auto tuntuu nuhaiselle, ei vääntöä alakierroksella, nykii välillä kiihytettäessä ja tasaisella ajolla, tehoton 2300-3000 alueella(tehokuoppa?), venttiilit naputtaa? , kaasua painettaessa suhahtaa ja sammutettaessa auto suhahtaa, en tiedä mistä johtuu(joku imuvuoto). Välillä kiihtyy paremmin ja välillä huonosti.

    Ongelmaa pukkaa taas, katsastus edessä jne. Eli vikakoodit on luettu ja näytti camshaft pulse generatoria, en tiedä imu vai pakopuolelta. Engine missfireä oli myös tullut. Tuo camshaft pulse generator errori ei ainakaan heti tullut takaisin, mutta engine missfireä oli taas tullut. Pitänee ensitilassa vaihtaa uudet tulpat.

    Autosta kuuluu myös naputusta, liekö 195tkm ajetussa jo venttiilit väljät? Ei ole mitään kuminpolttoa autolla harrastettu kuitenkaan, ihmetyttää kyllä jos ovat menneet. Forte käsittely on tehty, ei mainittavaa parannusta.

    Tässä TU mallissa ei tainnut tuota crankshaft pulse generatoria olla?

    Onko kellään hajuja mistä tuota kannattaa lähtä hakemaan? Voihan se olla, että on useampikin vika (venttiilit väljät ja joku anturi paskana?), mutta kaikki ideat ovat tervetulleet ja alan käymään pikkuhiljaa läpi.

    E1: Nämä letkut ja tuubit pitää varmaan käydä läpu vuotojen varalle? http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15

    E2: Ja nämä letkut ja tuubit http://www.realoem.com/bmw/showparts...43&hg=13&fg=15

    Muita letkuja nyt ei tule mieleen, mistä etsiä sitä suhinaa...

    Auto siis Oulussa...
    Last edited by Gunkkari; 28-07-2009, 12:02. Reason: Kuvan lisäys, paikkakunnan lisäys
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Paikkakunta esiin... Kuulostaa kyllä nokan anturilta
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      #3
      Originally posted by Gunkkari View Post
      Muita letkuja nyt ei tule mieleen, mistä etsiä sitä suhinaa...

      Auto siis Oulussa...
      siis autossahan on tuo muovinen imusarja. Mulla ainaki itsellä kuuluu aina pikku suhina koneen käydessä ja silloin ku sammuttaa nii suhahtaa isommin. tämä on normaalia. Kannattaa tosiaan aloittaa niillä tulpilla mut voihan se olla että puolat on finaalissa ja nokka-aks.anturi vois tehä kans noi niinkuin Dunky tuossa sano jo.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • hartsa1
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 77
        • Ylivieska

        #4
        Vaihda kampiakselin asentotunnistin.
        Sammuileeko?
        BMW 320i touring 2007
        BMW R1200 Gs lc 2013
        Ex:BMW 320 da touring -06

        Comment

        • Gunkkari
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 56
          • Oulu

          #5
          Ei sammuile, mutta pari kertaa on sammunut kun ykkösellä lähtee liikkeelle. Tuntuu ettei paukkuja pienillä kierroksilla paljon mitään. Eilen katselin noita letkuja, eikä ainakaan näkyvät vuotaneet. Pitänee viikonloppuna katsella nuo peitteen alla olevat letkut läpi,,,

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Lue ne vikakoodit ensin, ei tartte arvailla. Oulussa on kyllä vikakoodinlukijoita. Esim: teropa ja Clavurion.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Gunkkari
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 56
              • Oulu

              #7
              Tänä aamuna kun lähdin ajamaan, rupesi ihme kolinaa kuulumaan edestä kuskin puolelta kun ajoi pieneen monttuun.. Pysäytin auton ja katsoin mitä siellä näkyy ---->



              Vittu... Oli ensimmäinen ajatus.





              Ja vastaava toiselta puolelta:



              Eli tämänlaista tällä kertaa. Pitääpäs ottaa yhteyttä Clavurioniin, jos saataisiin nuo koodit ojennukseen...

              Motonetissä alle 20 €, alkuperäinen OEM:n mukaan 56 dollaria...

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                #8
                Eka kerta kun joku tunnustaa, että koiranluu on revennyt.
                Eikö oireillut aikaisemmin? Nyt samlla se toinen vaihtoon myös.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • ///MJ
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 1869
                  • Joensuu

                  #9
                  Heh, sitä sattuu. Tänään mennään katsomaan vikakoodeja ja eiköhän nuo kummatkin mene vaihtoon :think
                  F36 428iA GC M-Sport
                  Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                  M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                  M: E36 328i osia

                  M: E39 business cd ja info display

                  M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                  Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                  Comment

                  • Gunkkari
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 56
                    • Oulu

                    #10
                    JuhaniK suostui lukemaan koodit, kiitokset hänelle, aika tänään klo 18:00.

                    No ei tuo ole pahemmin oireillut, ehkä urissa heittelee enemmän. Kolina pisti tänään korvaan, on saattanut vähän aikaa olla irti, mutten usko että kovin montaa viikkoa, kun tuo irtoamiskohta on noin tumma(ei paskaa päällä) niinkuin kuvasta näkyy.

                    Osan numero näyttäisi olevan 31351095661.

                    Onko joku vaihtanu tuon sillee, että nostaa korin ilmaan omalla tunkilla ja sitte hallitunkilla säätää tuon akselin alta kohilleen, ja vaihtaa?

                    Eli ois sellanen 20 minuutin homma, jos onnistuu noin.

                    Pitää vaihtaa samalla kummallekin puolelle...

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Pitäs onnistua noin.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Gunkkari
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 56
                        • Oulu

                        #12
                        Noniin, eli updatea hinnoista kehiin

                        Oulun Wetteri:

                        Nokka akselin asentotunnistin, imupuoli ->124€
                        Kampiakselin asentotunnistin -> 108€
                        Etuvakaajan yhdystanko aka. koiranluu -> 35,70€ /kpl

                        Motonet:

                        Etuvakaajan yhdystanko : 15.90€ /kpl


                        jashas.. löytyi pikavinkki tuon kampiakselin asentotunnistimen vaihtoon, näin pikakelauksella katsottuna tuokin 30 minuutin homma, JOS ei mikään kuse.. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/686217

                        Oisko kenelläkään Tuulilasinvaihtoon Oulussa suositelavaa yritystä? Ilmeisesti ainakin Clavurion jossain WANHASSA threadissa suositteli Holstinmäen autolasiasennuspalvelua.. Jospa ne ois jo oppineet sen asentamaan kun useampi käynyt vaihtaan...
                        Last edited by Gunkkari; 29-07-2009, 14:10. Reason: Linkki...

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Gunkkari View Post
                          Onko joku vaihtanu tuon sillee, että nostaa korin ilmaan omalla tunkilla ja sitte hallitunkilla säätää tuon akselin alta kohilleen, ja vaihtaa?
                          Eikös tuo vaihto onnistu helpommin kun nostaa keulan hallitunkilla ilmaan, siis siitä moottorin alla etukelkassa olevasta nostopisteestä. Yhdellä nostolla voi sitten vaihtaa molemmat puolet.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Eikös tuo vaihto onnistu helpommin kun nostaa keulan hallitunkilla ilmaan, siis siitä moottorin alla etukelkassa olevasta nostopisteestä. Yhdellä nostolla voi sitten vaihtaa molemmat puolet.

                            Ja helpompi tuollain että on molemmat puolet samaan aikaan ylhäällä.. Muuten kallistuksenvakaaja pyrkii pitämään molemmat puolet samalla tasalla ja tuon koiranluun asentaminen voi tuottaa tuskaa.. Tietysti jos on ruista ranteessa taivutella vakaajaa käsin niin sitten =)

                            Mutta miksi tuo kammentunnistin menee vaihtoon? Tuliko siitä jotain koodeja?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Gunkkari
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 56
                              • Oulu

                              #15
                              Noniin.. Koodit on luettu ja nollitettu.

                              Ei ollut muuta erikoista kuin ilmapumppu. Sytytys kyllä vähän pätkii, mikä voi selittyä huonoilla tulpilla, joilla on ajettu 3tkm yli vaihto iän. Pitää tarkistaa samalla puolat ja tulpanjohdot sekä -päät.

                              Voihan se olla että persedyno alkaa valehtelemaan ja auto tuntuu lasummalta joka päivä? Kyllä se taas tuntui menevän eilen. ne sytytyksen pätkimiset oli ainoita joita ohjelmalla ihmeteltiiin, ja siitä varmasti on nykimiset yms. Samoten tiputtaa aika alas tyhjäkäynnin hetkellisesti.


                              Tänään ostamaan koiranluut ja tulpat.. ->

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎