Announcement

Collapse
No announcement yet.

Istuinlämmityksen asentaminen e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Toimintaperiaate näissä eri aikakauden systeemeissä on samanlainen. Vanhassa portaaton potikka ja uudemmassa 3 asentoa. Vanhemman toimintaselostus. KLIK

    Johdotus:
    Ruskea = Yhteinen maa
    Valk/Sin = Lämpötila-anturi
    Valk/Kelt = Lämmitysvastus
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Toimintaperiaate näissä eri aikakauden systeemeissä on samanlainen. Vanhassa portaaton potikka ja uudemmassa 3 asentoa. Vanhemman toimintaselostus. KLIK

      Johdotus:
      Ruskea = Yhteinen maa
      Valk/Sin = Lämpötila-anturi
      Valk/Kelt = Lämmitysvastus
      Mitenköhän käy, jos kytkee ruskean maahan ja valkokeltaiseen plussan katkaisijan kautta. Lämpeneeköhän liikaa?

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Mitenköhän käy, jos kytkee ruskean maahan ja valkokeltaiseen plussan katkaisijan kautta. Lämpeneeköhän liikaa?
        Ei kannata kokeilla ennen kuin tutkiii mitä alkuperäinen katkaisija/säädin antaa ulos. BMW kun käyttää PWM-signaalia monissa paikoissa eikä suora tasajännite ole sama asia. Toimintaselosteessa ei tuosta kuitenkaan puhuta, joten voihan tuo olla normaali jännite.
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by TJJ View Post
          Ei kannata kokeilla ennen kuin tutkiii mitä alkuperäinen katkaisija/säädin antaa ulos. BMW kun käyttää PWM-signaalia monissa paikoissa eikä suora tasajännite ole sama asia. Toimintaselosteessa ei tuosta kuitenkaan puhuta, joten voihan tuo olla normaali jännite.
          Mites se tutkitaan? Pystytkö omastasi tutkimaan ja kertomaan sitten?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Mites se tutkitaan? Pystytkö omastasi tutkimaan ja kertomaan sitten?
            Se pitäisi mitata skoopilla tms. Mutta eikös sinulla ole ne alkuperäiset kytkimet/säätimet? Miksi et kytke niitä väliin kytkentäkaavion mukaisesti? Siis ihan auton ulkopuolellakin voi testata, eihän ne vaadi kuin 12V ja maan. Valomoduulille menevä johto on vain nappulan valoa varten.
            E39 528iA

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by TJJ View Post
              Se pitäisi mitata skoopilla tms. Mutta eikös sinulla ole ne alkuperäiset kytkimet/säätimet? Miksi et kytke niitä väliin kytkentäkaavion mukaisesti? Siis ihan auton ulkopuolellakin voi testata, eihän ne vaadi kuin 12V ja maan. Valomoduulille menevä johto on vain nappulan valoa varten.
              Voiko se pelkkä katkaisin välissä muuttaa mihinkään sitä virtaa? No kuitenkin, täytyypi tehdä niin. Mistä virta on helpoin ottaa ja mistä sen valomodulin virran saa nappiin?

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Voiko se pelkkä katkaisin välissä muuttaa mihinkään sitä virtaa? No kuitenkin, täytyypi tehdä niin. Mistä virta on helpoin ottaa ja mistä sen valomodulin virran saa nappiin?
                Eihän se BMW:n oma katkaisin ole pelkkä katkaisin vaan sisältää elektroniikkaa. Testiä varten virta on helpoin ottaa toisesta akusta, mutta lopullisessa asennuksessa se pitäisi vetää sulaketaulusta. Valomoduulin virta tulee myös muille napeille joten niistä sen saa.

                Minulle tosin on epäselvää mikä on auton vuosimalli ja kytkimien vuosimalli/tyyppi? Toisaalla sanoit auton olevan 9/96 mallinen, mutta sitten puhut, että kytkimissä on kolme asentoa joka on vasta 9/98 jälkeisissä.
                E39 528iA

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Eihän se BMW:n oma katkaisin ole pelkkä katkaisin vaan sisältää elektroniikkaa. Testiä varten virta on helpoin ottaa toisesta akusta, mutta lopullisessa asennuksessa se pitäisi vetää sulaketaulusta. Valomoduulin virta tulee myös muille napeille joten niistä sen saa.

                  Minulle tosin on epäselvää mikä on auton vuosimalli ja kytkimien vuosimalli/tyyppi? Toisaalla sanoit auton olevan 9/96 mallinen, mutta sitten puhut, että kytkimissä on kolme asentoa joka on vasta 9/98 jälkeisissä.
                  Sulaketaulusta joka on hanskalokerossa?

                  Auto on 9/96 ja katkaisijat joissa nappi ja rulla. Muistin tuon rullan olevan kolmiasentoinen, ilmeisesti muistin väärin.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Sulaketaulusta joka on hanskalokerossa?

                    Auto on 9/96 ja katkaisijat joissa nappi ja rulla. Muistin tuon rullan olevan kolmiasentoinen, ilmeisesti muistin väärin.
                    Sieltä juuri, sulake 32. Siihen pitää lisätä se pohja/kontakti ja vetää siitä piuha molemmille kytkimille ja sitten kytkimiltä penkeille.

                    En ole tuollaista rullaa kokeillut, oletin sen olevan portaaton. Uudemmissahan on ne kolme pykälää valoilla ilmoitettuna. Periaatteessahan tuo portaaton on parempi mutta jostain syystä siitä on luovuttu. Ehkäpä siksi koska säädön vaikutuksen huomaaminen tapahtuu viiveellä, joten oikeaa asentoa ei kuitenkaan löydy niin helposti kuin tuossa kolmepykäläisessä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Nyt olisi johtosarja, penkit ja katkaisijat. Enää tarvitsee asentaa. Hanskalokero irti jolloin näkyy paikat jonne johdot laitetaan kiinni? Mistä johdot saa vedettyä napille ja siitä penkkiin?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎