memebuy23buy

e39 530d ecun vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 500sarjalainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 136
    • Seinäjoki

    #16
    Voin vahvistaa ylläolevan.
    Auto käy ja kukkuu ja nyt toimii myös cruise ja kick-down.

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #17
      Originally posted by 500sarjalainen View Post
      Mutta toivoa on sano Voimaa.com
      Lohjalla taitaa olla aineki 1henkilö joka haluis ostaa tommosen pieleen menneen moottorin ohjauksen.. mut menikö lastutuksen jälkeen päivityksessä mikäli näin.. niin aika fifty/sixty että syynä halpalastu..

      Originally posted by Cossie View Post
      Joo...siellä reilussa 2000 mennään noissa nopeuksissa.
      alle 2000rpm jos on +550nm niistä tulee ongelmia.. jos yli 2000rpm tuommosia samalaisia vääntöjä monesti ei mitään ongelmaa.. jyristäminen voi tulla vaikka vetareista / huonokuntosista taka-akselin tukivarsien puslista jotka antaa periksi väännön alla TAIKKA takakelkan isoista puslista.. vai oletko varma että edestä tulee? omassani en ole oikeen mitään jyrinöitä huomannut vaikka alle 2000rpm käyttänykkin vääntöjä mutta koitan kyseistä välttää.. tosin en halpa softia ole käyttänytkään..

      Tähän liittyen vielä.. oletko varma ettei se ole moottorin käyntiääni.. monesti huomannut että kun vääntää vähän matalemmilta kierroksilta käyntiääni aika "rähjänen"?
      Last edited by Exami; 26-08-2009, 09:11.
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by 500sarjalainen View Post
        Voin vahvistaa ylläolevan.
        Auto käy ja kukkuu ja nyt toimii myös cruise ja kick-down.
        Onneksi olkoon. Säästy sievoinen summa rahnaa... Ilmeisesti ei tarvi niitä muita juttuja enää tehä?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #19
          Originally posted by Thuppu View Post
          Säästy sievoinen summa rahnaa... Ilmeisesti ei tarvi niitä muita juttuja enää tehä?


          Kyllä mä laittaisin vielä sen SA:n kuntoon
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #20
            Originally posted by Exami View Post
            Lohjalla taitaa olla aineki 1henkilö joka haluis ostaa tommosen pieleen menneen moottorin ohjauksen.. mut menikö lastutuksen jälkeen päivityksessä mikäli näin.. niin aika fifty/sixty että syynä halpalastu..
            Mulle kans
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • 500sarjalainen
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 136
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Dunky View Post


              Kyllä mä laittaisin vielä sen SA:n kuntoon
              Mutta tarvis ensin saada se koodi.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Dunky View Post
                Kyllä mä laittaisin vielä sen SA:n kuntoon
                Mikäs varuste siinä vielä on pielessä?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Mikäs varuste siinä vielä on pielessä?
                  Väärä aski koodattu
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Ja mikähän mahtaa olla se oikea ZST:n koodi tolle askille/autolle?
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by 500sarjalainen View Post
                      Mutta tarvis ensin saada se koodi.
                      Tässä: SA 2C001881573005A4I
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Väärä aski koodattu
                        Laatikkotieto manuaali/automaattihan on GM:ssä ja SA:ssa vain steptronic-bitti. Vai oliko tuo toinen jäänyt muuttamatta?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Tässä: SA 2C001881573005A4I
                          Tuolla koodilla se kyl nyt menee päin p*rsettä: tuo neljäs bitti kertoo onko loota steptronic ja se pitää olla 1, 0:lla laatikoksi tulee tavallinen perusautomaatti ilman steptronikkia.

                          Dunky ajaa nyt tuossa takaa toisessa bitissä (C tässä koodissa) olevaa jotain GM5 bittiä (4) ja servotronicin (8) kanssa siitä tulisi silloin tuo C. Nyt sitten kummiskin kun tein tutkailua omista eri autojen ZCS "arkistosta", niin kaikissa e39 530d-automaatti-vehkeissä (joku 5 kpl eri-ikäisiä) tuo SA:n alku on joko 2001jne taikka 2801jne riippuen siitä onko autoissa ollut servotronic taikka ei ja yhdessäkään ei ole tuota C:tä.

                          Mun mielestä sen auton kannattaa nyt olla vaan ihan rauhassa eikä sotkea enempää ja ajella tyytyväisenä, kun se nyt kerran pelaa niinkuin pitää.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by jartsa02 View Post
                            Tuolla koodilla se kyl nyt menee päin p*rsettä: tuo neljäs bitti kertoo onko loota steptronic ja se pitää olla 1, 0:lla laatikoksi tulee tavallinen perusautomaatti ilman steptronikkia.

                            Dunky ajaa nyt tuossa takaa toisessa bitissä (C tässä koodissa) olevaa jotain GM5 bittiä (4) ja servotronicin (8) kanssa siitä tulisi silloin tuo C. Nyt sitten kummiskin kun tein tutkailua omista eri autojen ZCS "arkistosta", niin kaikissa e39 530d-automaatti-vehkeissä (joku 5 kpl eri-ikäisiä) tuo SA:n alku on joko 2001jne taikka 2801jne riippuen siitä onko autoissa ollut servotronic taikka ei ja yhdessäkään ei ole tuota C:tä.

                            Mun mielestä sen auton kannattaa nyt olla vaan ihan rauhassa eikä sotkea enempää ja ajella tyytyväisenä, kun se nyt kerran pelaa niinkuin pitää.
                            Auto lähti kuulemma 1000km kestotestille nyt, joten ehkä se menee noin jos ei mitään ihmeempää ilmaannu.

                            Kattelin kans noita varustekoodeja tuolloin, mutta en todellakaan osannut päätellä mikä olis ollu oikea. Mikä muuten toi GM5 koodi on?

                            H GM5 N0999 00000000 0400000000000000 0000000000 1 AUT_GM5 //DM63, DP63 ab 09/99 mit GM5-Getriebe

                            Oli tällaisetkin vaihtoehdot:

                            H DP81 V0497 58810000 0000000000000000 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT LL //530tdiA Touring LL
                            H DP81 V1199 58810000 0001000004000480 0000000800 1 TOUR M57D30 AUT LL //530tdiA Touring LL
                            DP81 58810000 0001000004000480 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT LL //530tdiA Touring LL (09/98)
                            H DP82 V0497 58820000 0000000000000000 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT RL //530tdiA Touring RL
                            H DP82 V1199 58820000 0001000004000480 0000000800 1 TOUR M57D30 AUT RL //530tdiA Touring RL
                            DP82 58820000 0001000004000480 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT RL //530tdiA Touring RL (09/98)


                            Hyvä tietää toisaan toi et nolla on pelkkä vanha automaatti ja 1:nen steppi.

                            Pelkällä 1:llä löytyy:

                            H S202 N0296 00000000 0001000000000000 0000000000 1 SCHRITTSCHALT //(DD61/62 ab 03/96, DD41/42 ab 09/96, DH41/42,DH61/62) ohne J, ZA, SA963

                            E SCHR N0301 00000000 0001000000000000 0000000000 1 SCHRITTSCHALT //Schrittschaltung für Automatikgetriebe Serie ab 03/01 bei DT43 DT63 DS43

                            ;0202 0001000000000000 SCHRITTSCHALT

                            0202 00000000 0001000000000000 0000000000 1 SCHRITTSCHALT //Schrittschaltung für Automatikgetriebe


                            Tuossa nyt ei siis oo mitään eroa onko bensasteppi vai dieselsteppi? Tuo schrittschalt nyt ilmeisesti tarkoittaa steppiä saksaksi?
                            Last edited by Thuppu; 27-08-2009, 17:03.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Tuolla koodilla se kyl nyt menee päin p*rsettä: tuo neljäs bitti kertoo onko loota steptronic ja se pitää olla 1, 0:lla laatikoksi tulee tavallinen perusautomaatti ilman steptronikkia.
                              Tosiaan neljäs bitti pitää olla 1
                              Kiireestä kantapäähän kun kirjoittaa niin typoja sattuu...
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #30
                                Eri softa niissä kuitenkin on ns Bensa EGS vs GM EGS



                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X