Lohjalla taitaa olla aineki 1henkilö joka haluis ostaa tommosen pieleen menneen moottorin ohjauksen.. mut menikö lastutuksen jälkeen päivityksessä mikäli näin.. niin aika fifty/sixty että syynä halpalastu..
alle 2000rpm jos on +550nm niistä tulee ongelmia.. jos yli 2000rpm tuommosia samalaisia vääntöjä monesti ei mitään ongelmaa.. jyristäminen voi tulla vaikka vetareista / huonokuntosista taka-akselin tukivarsien puslista jotka antaa periksi väännön alla TAIKKA takakelkan isoista puslista.. vai oletko varma että edestä tulee? omassani en ole oikeen mitään jyrinöitä huomannut vaikka alle 2000rpm käyttänykkin vääntöjä mutta koitan kyseistä välttää.. tosin en halpa softia ole käyttänytkään..
Tähän liittyen vielä.. oletko varma ettei se ole moottorin käyntiääni.. monesti huomannut että kun vääntää vähän matalemmilta kierroksilta käyntiääni aika "rähjänen"?
Lohjalla taitaa olla aineki 1henkilö joka haluis ostaa tommosen pieleen menneen moottorin ohjauksen.. mut menikö lastutuksen jälkeen päivityksessä mikäli näin.. niin aika fifty/sixty että syynä halpalastu..
Mulle kans
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Laatikkotieto manuaali/automaattihan on GM:ssä ja SA:ssa vain steptronic-bitti. Vai oliko tuo toinen jäänyt muuttamatta?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuolla koodilla se kyl nyt menee päin p*rsettä: tuo neljäs bitti kertoo onko loota steptronic ja se pitää olla 1, 0:lla laatikoksi tulee tavallinen perusautomaatti ilman steptronikkia.
Dunky ajaa nyt tuossa takaa toisessa bitissä (C tässä koodissa) olevaa jotain GM5 bittiä (4) ja servotronicin (8) kanssa siitä tulisi silloin tuo C. Nyt sitten kummiskin kun tein tutkailua omista eri autojen ZCS "arkistosta", niin kaikissa e39 530d-automaatti-vehkeissä (joku 5 kpl eri-ikäisiä) tuo SA:n alku on joko 2001jne taikka 2801jne riippuen siitä onko autoissa ollut servotronic taikka ei ja yhdessäkään ei ole tuota C:tä.
Mun mielestä sen auton kannattaa nyt olla vaan ihan rauhassa eikä sotkea enempää ja ajella tyytyväisenä, kun se nyt kerran pelaa niinkuin pitää.
Tuolla koodilla se kyl nyt menee päin p*rsettä: tuo neljäs bitti kertoo onko loota steptronic ja se pitää olla 1, 0:lla laatikoksi tulee tavallinen perusautomaatti ilman steptronikkia.
Dunky ajaa nyt tuossa takaa toisessa bitissä (C tässä koodissa) olevaa jotain GM5 bittiä (4) ja servotronicin (8) kanssa siitä tulisi silloin tuo C. Nyt sitten kummiskin kun tein tutkailua omista eri autojen ZCS "arkistosta", niin kaikissa e39 530d-automaatti-vehkeissä (joku 5 kpl eri-ikäisiä) tuo SA:n alku on joko 2001jne taikka 2801jne riippuen siitä onko autoissa ollut servotronic taikka ei ja yhdessäkään ei ole tuota C:tä.
Mun mielestä sen auton kannattaa nyt olla vaan ihan rauhassa eikä sotkea enempää ja ajella tyytyväisenä, kun se nyt kerran pelaa niinkuin pitää.
Auto lähti kuulemma 1000km kestotestille nyt, joten ehkä se menee noin jos ei mitään ihmeempää ilmaannu.
Kattelin kans noita varustekoodeja tuolloin, mutta en todellakaan osannut päätellä mikä olis ollu oikea. Mikä muuten toi GM5 koodi on?
H GM5 N0999 00000000 0400000000000000 0000000000 1 AUT_GM5 //DM63, DP63 ab 09/99 mit GM5-Getriebe
Oli tällaisetkin vaihtoehdot:
H DP81 V0497 58810000 0000000000000000 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT LL //530tdiA Touring LL
H DP81 V1199 58810000 0001000004000480 0000000800 1 TOUR M57D30 AUT LL //530tdiA Touring LL
DP81 58810000 0001000004000480 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT LL //530tdiA Touring LL (09/98)
H DP82 V0497 58820000 0000000000000000 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT RL //530tdiA Touring RL
H DP82 V1199 58820000 0001000004000480 0000000800 1 TOUR M57D30 AUT RL //530tdiA Touring RL
DP82 58820000 0001000004000480 0000000000 1 TOUR M57D30 AUT RL //530tdiA Touring RL (09/98)
Hyvä tietää toisaan toi et nolla on pelkkä vanha automaatti ja 1:nen steppi.
Pelkällä 1:llä löytyy:
H S202 N0296 00000000 0001000000000000 0000000000 1 SCHRITTSCHALT //(DD61/62 ab 03/96, DD41/42 ab 09/96, DH41/42,DH61/62) ohne J, ZA, SA963
E SCHR N0301 00000000 0001000000000000 0000000000 1 SCHRITTSCHALT //Schrittschaltung für Automatikgetriebe Serie ab 03/01 bei DT43 DT63 DS43
;0202 0001000000000000 SCHRITTSCHALT
0202 00000000 0001000000000000 0000000000 1 SCHRITTSCHALT //Schrittschaltung für Automatikgetriebe
Tuossa nyt ei siis oo mitään eroa onko bensasteppi vai dieselsteppi? Tuo schrittschalt nyt ilmeisesti tarkoittaa steppiä saksaksi?
Tuolla koodilla se kyl nyt menee päin p*rsettä: tuo neljäs bitti kertoo onko loota steptronic ja se pitää olla 1, 0:lla laatikoksi tulee tavallinen perusautomaatti ilman steptronikkia.
Tosiaan neljäs bitti pitää olla 1
Kiireestä kantapäähän kun kirjoittaa niin typoja sattuu...
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment