Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 automaatti ongelma vai ominaisuus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcDucK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 97
    • espoo, kivenlahti

e39 automaatti ongelma vai ominaisuus

termos

tässä huomannut pieniä muutoksia automaatin toiminnassa.
    laatikko on5HP18 Näin olen ainakin luullut,

auto siis on e39 523 ia 1996. bensiinillä kulkee.

auton laatikosta kuuluu pienillä vaihteilla kiihdytellessä sellainen fiuu ja sit vaihtaa isompaan. aika sellainen tahmea meno ennen vaihtoa.. tosi sit kulkee lujaa jos polkaisee kunnolla. Tuo ääni on tosi vaimea mutta kuuluu sisälle ihan kirkkaasti.

sama isommassa nopeudessa vaihteisto usein tekee tuollaisen vaihdon että tuntee sen vaiheen selvästi jolloin veto kytkeytyy pois ja siitä 0.5s-1s jälkeen uusi vaihde sisään ja selvästi huomaa sellaisen kevyen himmaamisen siinä kun uusi vaihe kytkeytyy. kunnes kaasu kompensoi taas ja meno jatkuu kevyesti kiihtyvänä.

laatikko alkuperäisillä ikiöljyillä (sikälimikäli minä tiedän) ajettu 211tkm.

laatikon öljyjä piti katsoa onko tarpeeksi, mutta eipä ollut minulla pakissa niin jumalattoman isoa kuuskoloa kun siellä öljypohjassa olevassa täyttöaukossa on, kauppaan siis.

onko tuo "ujelus" normaali laatikolle, ja onko tuossa perus kasvalakkilaatikossa kuinka "pehmeä" vaihto normaalisti. nyt vaihdot kuitenkin tuntee varsin hyvin. Moottorijarrutuskin on sellaista ärsyttävää nytkytystä. ihan kun nostelisi kytkintä moottorijarrutuksessa kahden sekunnon välein.

toinen. miten onko tuossa lippislaatikossa jotkut asetukset jotka nollaamalla voisi meno parantua.? tuo inpa mulla on kyl mutta en ole uskaltanut tuonne laatikon puolelle mennä muuta katselees kun noita lämpötiloja.

apuja jos niitä tarvitsen.
  • ArcDucK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 97
    • espoo, kivenlahti

Niin eikö kukaan osaa sanoa kuuluuko tuollainen hurina tuohon laatikon toimintaan kun mennään pienillä vaihteilla.!

eli paikaltaankin jos lähtee niin auto kyllä liikkuu ihan ok. mutta taustalta kuuluu sellainen kiihtyvä ääni. ihan kuin joku pyörä kiihtyisi ja kun vaihde vaihtuu niin ääni alkaa alusta aina muutaman ensimmäisen vaihteen ajan.!

Mistä tunnistaa luistaako laatikko.?? Antakaa nyt jotain vinkkiä miten hommaa lähtee tutkimaan.

toinen on että kick backiä on ihan turha käyttää, se miettii hetken ja pudottaa ihan liian pienelle. ihan hyvin tuo kiihtyy "hyvin" kunhan ei polkase potkunappia pohjaan. sitä tuo miettii ja sit nykäsee liian pientä pesään.

autolla ajeltu se 215tuhatta. öljyjä ei ole vaihdeltu ja ei varmaan mielellään vaihdellakkaan koska muutoin tuo paskahalvaus varsin mahdollinen.?

miten onko tollaiseen miten järkeä vaihtaa pelkkää öljyn suodatinta.? vanha on varmasti ihan tukossa koska autolla jo kilometrejä.!

öljyn määrää en ole päässyt kokeilemaan kun ei ole sopivankokoista kuusiokoloa. minkä kokoinen tuo kuuskolo on kooltaan tuossa öljyn lisäyskorkissa. öljyä minulla jo onkin.!

ja kun tuota auton käydessä lisää niin kuinka varovasti tuosta lisäys aukosta pitää putkeä työntää.? onko siellä jotain liikkuvaa johon mahdollisesti voi tunkea täyttövälineen putken.?

Comment

• mosselman
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 110
      • Vantaa, Finland

Löytyikö vika?
      Turbo hmm...

Comment

Working...
      X
      😀