Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etuvakaajan niveltangon vaihto e39 530d touring.... "pystytukivarsi" "koiranluu"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonran
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 88
    • tampere

    Etuvakaajan niveltangon vaihto e39 530d touring.... "pystytukivarsi" "koiranluu"

    tarviiko sen vaihtamiseen mitään "erikois" työkaluja...?

    Vinkkejä otetaan vastaan, tarvis vaihtaa ko. tangot ja ei ole ihan kauheasti tullut noita autoja rempattua... corolloja teinivuosina mutta tämä bemari on vielä hieman tuntemattomampi

    Kiitos jo etukäteen!
    ____________________________________________
    BMW 530d touring M-sport -02
    ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
    ex - Vovlo V70 T5 -01
    ex - Volvo V40 2.0T -03
    ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

    - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Mikäli on vielä alkuperäinen osa, niin pari 16mm avainta.
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • ilke
      BTCF Member
      • Sep 2007
      • 27
      • Joensuu

      #3
      Joskus joutuu vähän taistelee et saa sen ylemmän pallonivelen takasi siihe iskaritolppaan. Eli kallistuksenvakaajaa pitää saada aika paljon kammettua alas päin! Onnistuu jollain tangolla...joskus oon nostanu tunkilla koko tolppaa alatukivarresta tai jostain ylöspäin ni onnistuu helpommin.
      Ajossa:
      328 E46 -99
      316 E30 -89
      Ex 328 E36 -96
      Ex 316 E30 -86
      Ex 325 E36 -91
      Ex 320 E30 -88
      Ex 318 E30 -84
      Ex 316 E21 -80

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Ei tarvi taistella jos pyörät on samalla tasolla. Suomeksi, joko nostaa isolla tunkilla edestä keskeltä koko etupään ilmaan tai vaihtaa noi montulla/nosturilla.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Tonran
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 88
          • tampere

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Ei tarvi taistella jos pyörät on samalla tasolla. Suomeksi, joko nostaa isolla tunkilla edestä keskeltä koko etupään ilmaan tai vaihtaa noi montulla/nosturilla.
          tuo oli helppo homma, eli juurikin näin että 2 x 16 mm avain ja keula ylös niin ei tarvinut kuin mutterit ottaa pois paikaltaan ja laittaa uusi tilalle, eikä ollut mitään ongelmaa että olis tarvinnut tunkata tankoja kohdilleen.

          kiitos vinkeistä ja homma oli helppo!!
          ____________________________________________
          BMW 530d touring M-sport -02
          ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
          ex - Vovlo V70 T5 -01
          ex - Volvo V40 2.0T -03
          ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

          - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -

          Comment

          • ilke
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 27
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Ei tarvi taistella jos pyörät on samalla tasolla. Suomeksi, joko nostaa isolla tunkilla edestä keskeltä koko etupään ilmaan tai vaihtaa noi montulla/nosturilla.
            Totta! Mut kaikilla ei oo isoa tunkkia tai monttua/nosturia on kuitenki helppo homma myös bemarin omalla tunkilla yks pyörä ilmassa.
            Ajossa:
            328 E46 -99
            316 E30 -89
            Ex 328 E36 -96
            Ex 316 E30 -86
            Ex 325 E36 -91
            Ex 320 E30 -88
            Ex 318 E30 -84
            Ex 316 E21 -80

            Comment

            • adr-jouni
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 103
              • Near uleåborg

              #7
              Originally posted by ilke View Post
              Totta! Mut kaikilla ei oo isoa tunkkia tai monttua/nosturia on kuitenki helppo homma myös bemarin omalla tunkilla yks pyörä ilmassa.

              Simppeli homma joku rauan pätkä esim sorkkarauta jolla pikkasen jouvut vääntään sitä kallistustankoo alas päin jotta saat sen luun sinne reikään...10 min homma ..ossaat varmaannii...laita vaikka ratas sinne korin alle jos sattuu se tunkki luiskahtaan nii ei tuu varpaille..

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                #8
                Originally posted by ilke View Post
                Totta! Mut kaikilla ei oo isoa tunkkia tai monttua/nosturia on kuitenki helppo homma myös bemarin omalla tunkilla yks pyörä ilmassa.
                Ei helvata sen oman tunkin varassa mitään jos ei ole ihan pakko.
                Käy vaikka ostamassa 10€ hallitunkki niin ei auto putoo tai tunkki ole ovessa kiinni.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • ilke
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 27
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by 540iAV8 View Post
                  Ei helvata sen oman tunkin varassa mitään jos ei ole ihan pakko.
                  Käy vaikka ostamassa 10€ hallitunkki niin ei auto putoo tai tunkki ole ovessa kiinni.
                  Siis kyllä mulla on kunnon hallitunkki...mut tarkotin vaa et sen homman pystyy tekee jos vaan renkaan saa irti. Ihan sama millä auton nostaa. Vaikka parrun pätkällä mut tietysti kätevää on jos saa koko keulan ilmaan kunnon tunkilla.
                  Ajossa:
                  328 E46 -99
                  316 E30 -89
                  Ex 328 E36 -96
                  Ex 316 E30 -86
                  Ex 325 E36 -91
                  Ex 320 E30 -88
                  Ex 318 E30 -84
                  Ex 316 E21 -80

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #10
                    Aja auton eturenkaat vaikka pitkittäin olevien kakkosnelosten päälle. Sitten menet makoileen auton keulan alle, niin näet etupalkissa keksellä nostopisteen. Työnnä se hallitunkki sen alle ja nosta keula ilmaan. Koiranluut vaihtaa rauhalliseen tahtiin puoleen tuntiin. Rengas pois ja siinä ne mutterin on ihan hyvin käsillä. 16 mm lista-avaimella pitää pallonivelen puolelta paikallaan ja toiselta puolelta räikällä ruuvaa mutterin irti.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎