Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kilahtelu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

Originally posted by SJHP44 View Post
    Pieni kilahdus saattaa kuulua myös silloin, kun istun autoon ( ilman että moottori on edes käynnissä ) ja käytännössä aina liikkeelle lähdettäessä.
    Tarkista ainakin pakoputken kiinnitys, mulla 530d:ssä kilinää aiheutti joskus yhden alkupään tukiraudan murtuminen. Juuri tätä osaa ei näytä 530i:ssä olevan, mutta osat 12-13 saattaisivat olla vastaava osa autossasi.
    Toinen kilahduksen aiheuttaja mulla on ollut rättinivel jota itsekin mietit jo vuosi sitten, menikö se silloin vaihtoon?
    e61 535d

Comment

• SJHP44
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 86
      • PKS

Originally posted by jms-btcf View Post
      Tarkista ainakin pakoputken kiinnitys, mulla 530d:ssä kilinää aiheutti joskus yhden alkupään tukiraudan murtuminen. Juuri tätä osaa ei näytä 530i:ssä olevan, mutta osat 12-13 saattaisivat olla vastaava osa autossasi.
      Toinen kilahduksen aiheuttaja mulla on ollut rättinivel jota itsekin mietit jo vuosi sitten, menikö se silloin vaihtoon?
      OK. Kiitos vinkistä, pitää tarkistaa nuo pakoputken kiinnikkeet. Rättiniveltä ei ole vielä vaihdettu, mutta aiheuttaako se todellakin kilinää? Ja luulisi auton "vatkaavan" jos tuo olisi viallinen...:think. Täytyy ajella auto taas jossain välissä nosturille ja stetoskooppi mukaan.
      e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

Comment

• SJHP44
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 86
        • PKS

Originally posted by Rise View Post
        Minulla aivan samalta kuulostava ongelma v. 2000 e39 523:lla. Ylämaalla käytin tsekkauksessa niin kardaanin vaihtamalla pitäis tulla kuntoon. Itellä vielä harkinnassa tuo korjaus kun mihinkään ominaisuuksiin ei kuitenkaan tunnu vika vaikuttavan, ainoastaan ääni on ärsyttävä :think
        Mitä ne tuolla Ylämaalla tuosta kardaanista sanoivat? Aika ylimalkaista arviota jos sanovat että "kardaani vaihtamalla pitäis tulla kuntoon". Vähän sama kun käyntihäiriötä korjattaisiin vaihtamalla moottori... No, ei nyt tietysti ihan samassa mittakaavassa, mutta ymmärrät pointtini. Johonkin tarkempaan analyysiin luulisi ammattimiesten kykenevän.

Tosin ymmärrän heitäkin, sillä itse CV-niveltä vaihtaessani, lämpösuojien ollessa irti, yritin kuunnella tuota ääntä ja vissiin alkoi jo päässä heittämään, kun kuulosti, että se olisi tullut kardaanin sisältä

Mikä ..kele tuon aiheuttaa...?
        e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

Comment

• Rise
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 213
          • Jyväskylä

Originally posted by SJHP44 View Post
          Mitä ne tuolla Ylämaalla tuosta kardaanista sanoivat? Aika ylimalkaista arviota jos sanovat että "kardaani vaihtamalla pitäis tulla kuntoon". Vähän sama kun käyntihäiriötä korjattaisiin vaihtamalla moottori... No, ei nyt tietysti ihan samassa mittakaavassa, mutta ymmärrät pointtini. Johonkin tarkempaan analyysiin luulisi ammattimiesten kykenevän.

Tosin ymmärrän heitäkin, sillä itse CV-niveltä vaihtaessani, lämpösuojien ollessa irti, yritin kuunnella tuota ääntä ja vissiin alkoi jo päässä heittämään, kun kuulosti, että se olisi tullut kardaanin sisältä

Mikä ..kele tuon aiheuttaa...?
          Kyllä sitä kuunneltiin tarkasti ja tosiaan aivan kuin kilinä tosiaan tulisi kardaanin sisältä. Toinen mahdollinen on ristikko, mutta sitä ei kuulemma pysty yksistään vaihtamaan. Noin 200e hintaanhan purkaamolta kardaaneja saa, jotta olisikohan tuo sen arvoista että vaivasta pääsee :think
          Ex
          F11 530d m-sport
          E46 325i cabriolet m-sport
          E39 540iA m-sport
          E39 523iA
          E46 316i

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢