memebuy23buy

E39 530d Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rle
    replied
    Originally posted by espi70 View Post
    Jatkoa taas alkuperäiseen tarinaan. IHKR-yksikkö on nyt vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä kalliilla rahalla ostettuun ja Webasto on edelleen mykkä. Nyt alkaa keinot ja rahat loppua, mikä ihme tuota rakkinetta voi oikein riivata? Itse Webasto siis todistetusti toimii mutta se ei saa käynnistyskäskyä autolta.
    Mistä tuo IHKR oikein kerää tietoja joiden perusteella se antaa käynnistymissignaalin Webastolle? Webasto on siis käsittääkseni jänniteohjattu, ei väyläohjattu koska auto on 2/99.
    Vai voiko olla että on auto on jostain syystä "hukannut" tuon Webaston tiedot ja kuvittelee että autossa ei ole Webastoa ollenkaan? Pitääkö tuo jotenkin ohjelmoida tuonne uudestaan? Pitänee tehdä merkkiliikkeessä jos näin on? Viimeisessä Webastohuollossa kaveri ei päässyt auton kautta Webastoon kiinni ollenkaan joten se voisi näin jälkikäteen ajateltuna tukea tuota teoriaa?
    Minulla on samanlainen ongelma, mutta ainoastaan esilämmityskäytössä. Auton käydessä weba toimii. Esilämppärinä käytän gsm käynnistimen kautta, mutta IHKR katkaiseen webaston käynnistymisen. Kun soittelee käynnistystä monta kertaa niin webaston voi saada sattumalta käyntiin.
    Alkutalvesta lähti moitteetta ekalla soitolla käyntiin.
    Voiko IHKR:ssa olla joku vikatila päällä joka tämän aiheuttaa? Onnistuuko vikakoodien poisto jollain Carsoftin versiolla vai tarvitaanko Inpa? Mulla on CS 6.1 ja sillä en ole saanut luettua.

    Leave a comment:


  • espi70
    replied
    Jatkoa taas alkuperäiseen tarinaan. IHKR-yksikkö on nyt vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä kalliilla rahalla ostettuun ja Webasto on edelleen mykkä. Nyt alkaa keinot ja rahat loppua, mikä ihme tuota rakkinetta voi oikein riivata? Itse Webasto siis todistetusti toimii mutta se ei saa käynnistyskäskyä autolta.
    Mistä tuo IHKR oikein kerää tietoja joiden perusteella se antaa käynnistymissignaalin Webastolle? Webasto on siis käsittääkseni jänniteohjattu, ei väyläohjattu koska auto on 2/99.
    Vai voiko olla että on auto on jostain syystä "hukannut" tuon Webaston tiedot ja kuvittelee että autossa ei ole Webastoa ollenkaan? Pitääkö tuo jotenkin ohjelmoida tuonne uudestaan? Pitänee tehdä merkkiliikkeessä jos näin on? Viimeisessä Webastohuollossa kaveri ei päässyt auton kautta Webastoon kiinni ollenkaan joten se voisi näin jälkikäteen ajateltuna tukea tuota teoriaa?

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by humala View Post
    Elikkä manuaalisesti säädät puhalluksen voimakkuuden pienelle kun laitat auton parkkiin..Jos pidät puhallusta AUTO asennossa niin se puhaltaa lähes täysillä lämmittämisen lopussa..
    Ahaa, no nyt selkisi. Auto asennossahan minulla se puhallin ainaan on ollut niin haukkaahan se sekin jo virtaa aika mukavasti lisää. ihme oli vaan kun starttasi kuitenkin ihan nätisti, mut virrasta se varmaan huusi kun lataus auttoi asiaan.
    En muista sitä akku merkkiä enää mikä oli, mut tarkastelen senkin vielä.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Nyt kun täällä taas on akut tyhjinä niin muistetaan se vanha totuus että akku ei paljoa tyhjäkäynnillä lataannu ja yksi auton käynnistys vie sähköä kymmenen minuutin ajon edestä näin talvisaikaan. Kun vielä autossa on päällä kaikki mahdolliset sähkölaitteet nin eipä sitä sähköä enää riitä sinne akkuun varastoitavaksi. Aika monessa BMW:ssä kun se akku on vielä siellä auton kylmimmässä poterossa niin eihän se siellä kunnolla lataannu muutaman tunnin ajossa.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.

    Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
    Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
    Minkälainen ja merkkinen akku sinne on laitettu?

    Weban kanssa olisi hyvä olla AGM-tyyppinen (hyytelö) akku. Kestää huomattavasti paremmin syväpurkamista (weban käyttöä) mitä normaali starttiakku.

    Käynyt kumminkin ihmeessä mittauttamassa akku paikasta mistä sen ostit, eihän sitä tiedä jos on vaikka viallinen:think

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    En minä tiedä onko se täysillä webastolla lämmitettäessä... mites sitä saa sit säädettyä? Nyt en kyllä oikein bonjannu tai sit on joku ominaisuus mitä en autosta vielä tiedäkkään... :think

    Pitää vielä sitä akkua tutkiskella.
    Elikkä manuaalisesti säädät puhalluksen voimakkuuden pienelle kun laitat auton parkkiin..Jos pidät puhallusta AUTO asennossa niin se puhaltaa lähes täysillä lämmittämisen lopussa..

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by humala View Post
    Käytätkö sisäilman puhallusta täysillä samalla??
    En minä tiedä onko se täysillä webastolla lämmitettäessä... mites sitä saa sit säädettyä? Nyt en kyllä oikein bonjannu tai sit on joku ominaisuus mitä en autosta vielä tiedäkkään... :think

    Pitää vielä sitä akkua tutkiskella.

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.

    Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
    Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
    kyllähän se tarvii vähintään puolen tunnin lenkin että akku latautuu jos riittää sekään 30min weban käytöllä.. Käytätkö sisäilman puhallusta täysillä samalla?? se vie tajuna virtaa sit myös et kannattaa ennen auton sammutusta säätää puhallus aika pienelle ja ikkunoihin..

    Itse nykyään käytän webaa max 15min se riittää varsin hyvin nostamaan nesteiden lämmöt +20asteeseen..Kabiinissa nyt ei sitä lämpöä niinkään kerkee olemaan mut jos jaksaa tinkiä mukavuudesta niin ei välttämättä tuu akku ongelmia..

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.

    Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
    Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
    Last edited by OneAndOnly; 26-01-2010, 16:37. Reason: lisäilyä....

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Pitääpä lyödä auto laturiin ja kokeilla sit sitä webastoa että miten pelittää, 12A laturi niin kait se vähä jaksaa puskea. Kun vesipumppukin on syksyllä vaihdettu webaan niin ei sekään kovin vanha ole.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Kyllä toi on aika yleistä et akun jännite tippuu alle ton rajan jossa weba sammuttaa ittensä mutta silti riittää paukkuja käynnistykseen. Jos on suht uusi akku, paljon lyhyttä ajoa ja vielä kova pakkanen niin tuo on melko todennäköistä.
    Yritin käynnistää hyvällä mutta huonossa varauksessa olevalla akulla webaston käydessä, pyörähti kerran ja toisella enään naksahti. Nykyisin jos tiedän ettei ole latautunut kunnolla, otan Webaston päältä ennen starttia tai ainakin puhaltimen pois. Niin ja valot pois katkaisijasta, kun ainakaan E46 ei osaa sammuttaa startin ajaksi kuin yleensä on tapana.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Kyllä toi on aika yleistä et akun jännite tippuu alle ton rajan jossa weba sammuttaa ittensä mutta silti riittää paukkuja käynnistykseen. Jos on suht uusi akku, paljon lyhyttä ajoa ja vielä kova pakkanen niin tuo on melko todennäköistä.

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    En tiedä olisiko tuo akku syyllinen kun on vaan pari kuukautta vanha ja startatessa ei ole mitään ongelmaa. Pitää kuitenkin mitata jännite paljonko näyttää kun weba sammuu, onko tietoa missä menee se raja kun eikös webassa ole se juttu et katkasee jos virta vähissä?
    Rajaa en nyt muista tarkalleen mut eikös se jotain 11,5V paikkeilla ole??

    Parhaiten varmaan saat kokeiltua kun näppäät kunnon laturin (n. 15A) autoon kiinni ja weba päälle..

    Katsoitko nesteiden lämpöjä kun weba kävi sen 10minuuttia? Olivatko nousseet yhtään? Mulla nousee yleensä 20 asteen pakkasella nesteet lähelle +10 astetta 10min käyttämisellä..

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    En tiedä olisiko tuo akku syyllinen kun on vaan pari kuukautta vanha ja startatessa ei ole mitään ongelmaa. Pitää kuitenkin mitata jännite paljonko näyttää kun weba sammuu, onko tietoa missä menee se raja kun eikös webassa ole se juttu et katkasee jos virta vähissä?

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by TMW View Post
    Jos Nurmeksen suunnassa pakkasta viime aikoina 18-35 niin akku raukka varmaan syy...itsellä samaa vikaa, kun uusi Varta Silver "jäätyy" kovilla keleillä, vaikka Cetec3600 ylläpitolaturi ( 3.6A ) pukkaa apua yön yli. Nyt hommattu norskien versio joka lataa 7 A:a ja lähtee Weba ja auto tulille.
    PS tässä norskien Handy mallissa ei kaapelin eristeet murtuile pakkasessa kuten CETEC:n kamppeessa.

    -Teijo
    Mulla syö webasto virrat akusta niin vähäks ettei puhettakaan että auto starttais.. Johtuuko tämä lie bulk kortista joka tuossa on paikoillaan ettei weba pahemmin välitä jännitemääristä akulta?

    Leave a comment:

Working...
X