memebuy23buy

E39 530d Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tottakai menee aikaa jos tehdään harrasteena eikä aiempaa kokemusta ole.
    Yllämainitussa tapauksessa taisi ainakin hinnasta päätellen olla yritys joka on mahdollisesti noita ropannut aikasemminkin?
    Jos on noita e39:n webastoja pari irrotellut niin ei siinä itse laitteen irroituksessa kyllä 10minuuttia pitempään saa mitenkään menemään.
    Se kymmenen minuuttia pätee vain omassa autossa, vieraassa kärryssä josta lukkopultin avaimen etsimiseen menee jo se kymmenen minuuttia ja se sisälokarikin tietenkin on vedetty poppareilla lokasuojan reunaan kiinni...

    ...obaut parintunnin työstä yleensä sen polttimen vaihtamisessa laskutan tuon e39:n kohdalla.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Taitaa sulla olla aika optimistinen käsitys työskentelynopeudestasi, useimmilla menee jo se puolituntia(vähintään) että saavat sen lämmittimen irti e39:stä :think
    Tottakai menee aikaa jos tehdään harrasteena eikä aiempaa kokemusta ole.
    Yllämainitussa tapauksessa taisi ainakin hinnasta päätellen olla yritys joka on mahdollisesti noita ropannut aikasemminkin?
    Jos on noita e39:n webastoja pari irrotellut niin ei siinä itse laitteen irroituksessa kyllä 10minuuttia pitempään saa mitenkään menemään.
    Todettaakoon kyllä että kiinitys voi olla erittäin vittumainen mutta oikeenlailla työntämällä irtoaa kyllä helposti. Samaten takasinlaitossa pitää olla oma tekniikkansa jotta saa kiinikkeet osumaan kumityynyihin
    Last edited by Supa; 07-10-2009, 18:37.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Oletko varma että kyseessä on oikeasti hehkuvika eikä ohjainkorttivika että tulkitsee hehkutulppaa väärin? Testattiinko ehjällä hehkutulpalla?
    Hehkutulppaa ei saa erikseen joten siinä tulee palopesä mukana, tällä "paloputkella" todennäköisesti tarkoitettiin palopesää.
    Palopesä hehkutulpalla maksaa ~190e joten onhan tuossa aika reilu työveloitus kun tuon vaihtamiseen menee noin puoli tuntia. Tietysti aikaa menee enemmän jos webaston kiinitysruuvit ovat jumissa ja katkeamisen takia joutuu porailemaan. Mutta kuitenkin hieman kallis vaihtotyö mielestäni.
    Taitaa sulla olla aika optimistinen käsitys työskentelynopeudestasi, useimmilla menee jo se puolituntia(vähintään) että saavat sen lämmittimen irti e39:stä :think

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Oletko varma että kyseessä on oikeasti hehkuvika eikä ohjainkorttivika että tulkitsee hehkutulppaa väärin? Testattiinko ehjällä hehkutulpalla?
    Hehkutulppaa ei saa erikseen joten siinä tulee palopesä mukana, tällä "paloputkella" todennäköisesti tarkoitettiin palopesää.
    Palopesä hehkutulpalla maksaa ~190e joten onhan tuossa aika reilu työveloitus kun tuon vaihtamiseen menee noin puoli tuntia. Tietysti aikaa menee enemmän jos webaston kiinitysruuvit ovat jumissa ja katkeamisen takia joutuu porailemaan. Mutta kuitenkin hieman kallis vaihtotyö mielestäni.
    Ei oo mitään tietoa, onko oikeesti hehkuvika vai ei. Sitä ne korjaajatki sanois, et voi olla ohjainkorttivikakin. Pitäskö ottaa ite pohotin pois ja purkaa ja lähettää kortti korjaukseen. Tuota liekkivahtivikakoodia alko keväällä pukkaamaan, ku alko palaminen takertelemaan. Ku yritti käynnistä, nii tuli sankka sinertävä kitkeränhajunen savupilvi auton alta ja sammu siihen. Aikani yritin sillon tällön päälle, nii lopulta alko polttamaan ilman savua ja sillä on pelannu näihin päiviin asti ilman vikakoodeja. Nyt sit simahti ja taas tänä aamuna ei pelannu.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Sain eilen pelaamaan. Tai ku lähin koulusta kotiin, nii webasto lähti käyntiin, ja kokeilin myöhemmin uuestaan, niin lähti käymään, mutta savutti. Vikakoodeja oli liekkivahdille kaks erilaista. Tänä aamuna ei taas lähteny polttamaan. Ens viikolla on aika korjaukseen. Hehku ja joku paloputki menee vaihtoon. Onko 350€ kallis siitä operaatiosta?
    Oletko varma että kyseessä on oikeasti hehkuvika eikä ohjainkorttivika että tulkitsee hehkutulppaa väärin? Testattiinko ehjällä hehkutulpalla?
    Hehkutulppaa ei saa erikseen joten siinä tulee palopesä mukana, tällä "paloputkella" todennäköisesti tarkoitettiin palopesää.
    Palopesä hehkutulpalla maksaa ~190e joten onhan tuossa aika reilu työveloitus kun tuon vaihtamiseen menee noin puoli tuntia. Tietysti aikaa menee enemmän jos webaston kiinitysruuvit ovat jumissa ja katkeamisen takia joutuu porailemaan. Mutta kuitenkin hieman kallis vaihtotyö mielestäni.
    Last edited by Supa; 07-10-2009, 11:25.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Sain eilen pelaamaan. Tai ku lähin koulusta kotiin, nii webasto lähti käyntiin, ja kokeilin myöhemmin uuestaan, niin lähti käymään, mutta savutti. Vikakoodeja oli liekkivahdille kaks erilaista. Tänä aamuna ei taas lähteny polttamaan. Ens viikolla on aika korjaukseen. Hehku ja joku paloputki menee vaihtoon. Onko 350€ kallis siitä operaatiosta?

    Leave a comment:


  • miksu811
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Sen verran minäkin tiedän, että takana se on. Subiasennuksen myötä jäi se sulakekartta siihen kotelon kannen taakse ja se kansi on 120km päässä nyt

    sulake f47 kontissa

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Sulaketta tuulettamalla saa taas tilanteen nollattua. En kyllä muista sulakkeen numeroa. Takana oikealla puolella kuitenkin.
    Sen verran minäkin tiedän, että takana se on. Subiasennuksen myötä jäi se sulakekartta siihen kotelon kannen taakse ja se kansi on 120km päässä nyt

    Leave a comment:


  • jbu
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Tänä aamuna tuli ensilumi ja Webasto hiljeni sen kunniaks. Laitoin Weban kaukosäätimellä päälle ja menin 30min päästä kurkkaamaan kakesta lämpöä, nii lämpö auton sisällä ei ollu noussu ollenkaan. Sammutin weban ja uuestaan päälle, menin auton luo kuuntelemaan, puhallin pyöri ei muuta. Koitin vielä käyntiin midistä ja ei inahtanutkaan enää. Punainen merkkivalo vilkkui kellonapin vieressä. Ku käynnistin auton, niin Weba ei käynnistynyt. Onko tässä sama ku Eberissä, että jos yrittää useasti peräkkäin päälle, jos on joku vika, nii laite menee lukkoon? Saako sen INPA:lla auki, vai onko nyt joku vakavempi juttu päällä? Katon koodit kuhan pääsen kotiin, mutta kyselen näin alustavasti.
    Webastossa taitaa olla niin, että jos kolme kertaa yrittää käynnistyä niin sitten menee vikatilaan eikä enää yritä. Sulaketta tuulettamalla saa taas tilanteen nollattua. En kyllä muista sulakkeen numeroa. Takana oikealla puolella kuitenkin. Aikoinaan tuli webaston kanssa tapeltua.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Tänä aamuna tuli ensilumi ja Webasto hiljeni sen kunniaks. Laitoin Weban kaukosäätimellä päälle ja menin 30min päästä kurkkaamaan kakesta lämpöä, nii lämpö auton sisällä ei ollu noussu ollenkaan. Sammutin weban ja uuestaan päälle, menin auton luo kuuntelemaan, puhallin pyöri ei muuta. Koitin vielä käyntiin midistä ja ei inahtanutkaan enää. Punainen merkkivalo vilkkui kellonapin vieressä. Ku käynnistin auton, niin Weba ei käynnistynyt. Onko tässä sama ku Eberissä, että jos yrittää useasti peräkkäin päälle, jos on joku vika, nii laite menee lukkoon? Saako sen INPA:lla auki, vai onko nyt joku vakavempi juttu päällä? Katon koodit kuhan pääsen kotiin, mutta kyselen näin alustavasti.

    Leave a comment:


  • Mad_Mike
    replied
    -02 530d webasto

    mulla tekee tuo weba niin että kun laittaa sen lämmittään niin alkaa se huriseen ja vesipumppu pyöriin, mutta välillä pumppu sammuu ja webasto vaan lämpiää tulikuumaksi ja sammuu n 2min jälkeen. välillä pumppu pyöriin mutta sitten taas ei ite laite lämpiä ja sammuu n 2min jälkeen. Aina ku sen laittaa päälle pitää sen jälkee käyttää sulake pois koska menee vikatilaan. Vikakoodina antaa että kiertovesipumppu rikki, mutta onkohan se tuo pumppu koska kuitenki välillä pyörittää sitä eikä pidä mitään sivuääniä, vai onko vika ohjainyksikössä vai polttimessa?? kun kytkee taukolämmittimelle ei myöskään kiertovesipumppu pyöri. oisko kellään tietoa/kokemusta? tai asiallista korjaamoa oulun seudulta joka nuita laittaa kuntoon? KIITOS

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by k-asp View Post
    Tuossa Thuppu koodasi omaan -02 525d Navilliseen tuon esilämmitystoiminnan. Jostain syystä en ole saanut sitä toimimaan. Koodaus vaikutti onnistuneen niinkuin pitikin. Määrittelin esim 1 kohtaan tietyn kellonajan jolloin navin paneeliin syttyi punainen ropellin kuva. Sammutin auton ja suljin ovet. Kun määritelty kellonaika aktivoitui alkoi punainen ropellinvalo vilkkumaan ja muutaman sekunnin vilkkumien jälkeen se vain sammui eikä mitään tapahtunut. Missähän vika? Alimmillaan olen testannut +3,5 asteen lämpötilassa. Onkohan mennyt kiertovesipumppu?
    On jotain muuta vikaa. Jos pelkkä vesipumppu rikki, webasto herää kyllä pariksi minuutiksi.

    Leave a comment:


  • k-asp
    replied
    Webasto

    Tuossa Thuppu koodasi omaan -02 525d Navilliseen tuon esilämmitystoiminnan. Jostain syystä en ole saanut sitä toimimaan. Koodaus vaikutti onnistuneen niinkuin pitikin. Määrittelin esim 1 kohtaan tietyn kellonajan jolloin navin paneeliin syttyi punainen ropellin kuva. Sammutin auton ja suljin ovet. Kun määritelty kellonaika aktivoitui alkoi punainen ropellinvalo vilkkumaan ja muutaman sekunnin vilkkumien jälkeen se vain sammui eikä mitään tapahtunut. Missähän vika? Alimmillaan olen testannut +3,5 asteen lämpötilassa. Onkohan mennyt kiertovesipumppu?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Niin...uusiin autoihin. Ei tietenkään hajoa kun ovat uusia. Mutta esim e39 on jo senverran vanha. Ja esimerkkinä 530d:ssa vaikkapa webasto käynistyy kylmässä aina niin tottakai osat kuluvat nopeammin. Siis yleensäkkin puhun webastosta, en pelkästään pumpusta.
    Kyllä ne laitteet jotka on asennettu uusiin silloin kun ne e39:tkin olivat uusia toimivat edelleen...siis usein jo toisessa tai kolmannessa autossa...
    Just nyt asennan omaan e39:iin Webastoa joka on otettu toisesta e39:stä, toivottavasti se pumppu pelittää ainakin yhen talven ettei tuo emäntä pahoin kiukuttele
    Siinä vanhemmassa DW/BW50 Webastossa sensijaan se pumpun mootori oli vähän huono esitys kun oli vedenpitävä


    Originally posted by pete81 View Post
    Tulee töissä korjattua niin webastoja kun ebereitä, kyllä melkein yhtä yleinen vika tuntuu olevan kiertovesipumppu kun paloilmapuhallin. On sitten kyseessä alkuperäinen tai jälkiasennusmalli.
    Kiertovesipumppu ja paloilmapuhallin sekä tietysti hehkutulppa tuntuvat kiusaavan pääasiassa eberiä, webastoa taas enemmän hehkusauva/poltin.
    Last edited by Jürgen_; 25-09-2009, 17:34.

    Leave a comment:


  • pete81
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Joo...mutta kun niitä laitetaan ihan uusiinkin autoihin eikä ne niissäkään ole hajonneet. Käyttääköhän se BMW-laite sitä kiertovesipumppua enemmän kuin jälkimarkkinalaite :think
    Ei se kiertovesipumppu hajoa esim. mersussa tai viiatissa joissa taas hajoaa paloilmapuhallin.
    Tulee töissä korjattua niin webastoja kun ebereitä, kyllä melkein yhtä yleinen vika tuntuu olevan kiertovesipumppu kun paloilmapuhallin. On sitten kyseessä alkuperäinen tai jälkiasennusmalli.

    Leave a comment:

Working...
X