memebuy23buy

E39 530d Webasto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jürgen_
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Ok, mulla on bensamalli, ehkä tässä on vähän eri systeemi...
    Tosiaan bensavehkeessä sen valon palaessa loppuu Weban polttoaineen saanti mutta myös diisselissä pitäisi näin tapahtua koska siinä on sama ottoputki. Onkohan sama tankki molemmissa :think Kyseessä saattaa olla myös ohjelmistokohtaisia eroja ECU:ssa, valon syttyessä estetään sen Weban käynnistyninen. Tai jotain sellaista...

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    On se pari päivää bensavalon palaessa toiminu.

Hyvä, ettei välttämättä oo vakavempaa vikaa
    Ok, mulla on bensamalli, ehkä tässä on vähän eri systeemi...

Leave a comment:

• Samppae39
    replied
    On se pari päivää bensavalon palaessa toiminu.

Hyvä, ettei välttämättä oo vakavempaa vikaa

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Huomasin tänään, ku kävin tankkaamassa, että Webasto ei pelannu lähtiessä. Herjas liekkivahtia. Viimeks ku temppuili, loisti myös "bensavalo" mittarissa. Aloin pistooli kädessä miettiä, eetä ettei vaan olis siinä vika tässä mun vaihtolaitteessa. Viikolla, ku tankissa ollu ainetta, nii ei oo temppuillu. Ottaako tuo webasto löpön ylempää, ku auton oma löpöpumppu?
    Ottaa, tankissa pitää olla n. 15 litraa että toimii.
    (Ehkä vähempikin riittää, bensavalon palaessa ei kuitenkaan enää toimi...)

Leave a comment:

• Samppae39
    replied
    Huomasin tänään, ku kävin tankkaamassa, että Webasto ei pelannu lähtiessä. Herjas liekkivahtia. Viimeks ku temppuili, loisti myös "bensavalo" mittarissa. Aloin pistooli kädessä miettiä, eetä ettei vaan olis siinä vika tässä mun vaihtolaitteessa. Viikolla, ku tankissa ollu ainetta, nii ei oo temppuillu. Ottaako tuo webasto löpön ylempää, ku auton oma löpöpumppu?

Leave a comment:

• cba
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Juu, ei taukotuuletus, vaan taukolämmitys, lämpöä riittää yhtä kauan kuin sähköä akussa ja löpöä tankissa
    Eli ei nuista kumpikaan, mutta ns. rest-toiminto, eli puhallin ja sähköpumppu pyörivät ja kabiini lämpeää kun pumppu kierrättää nestettä kuuman moottorin läpi Eli jos kytken orkkiksen vesiventtiilin alle tulevan pumpun, niin voin käyttää sisätilojen lämmitykseen joko webastoa tai kuumalla koneella vaihtoehtoisesti tuota rest-toimintoa.

Leave a comment:

• schwarze
    replied
    Originally posted by cba View Post
    Ja lämpöä piisaa pidemmäksikin ajaksi kuin 20 sekunttia? Jos kytken omasta taukolämmön päälle, niin ilma viilenee melkein heti. Kyseessä siis tämä "rest"-toiminne, ei webastolämmitys.
    Juu, ei taukotuuletus, vaan taukolämmitys, lämpöä riittää yhtä kauan kuin sähköä akussa ja löpöä tankissa

Leave a comment:

• cba
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Mä olen käytelly taukolämpöä jälkikoodatussa IHKA:ssa ja hyvin toimii Weba syttyy ja sammuu täysin itsenäisesti. Mulla siis ei ole sitä erillistä kiertovesipumppua, pelkkä Weban kyljessä oleva löytyy. Käsittääkseni pumppu pyörii aina, kun Webakin on käytössä.
    Ja lämpöä piisaa pidemmäksikin ajaksi kuin 20 sekunttia? Jos kytken omasta taukolämmön päälle, niin ilma viilenee melkein heti. Kyseessä siis tämä "rest"-toiminne, ei webastolämmitys.
    Last edited by cba; 15-10-2009, 12:37.

Leave a comment:

• Samppae39
    replied
    Onko normaalia, että moottorin neste ei lämpene juurikaan, vaikka Webastoa käyttää. Katoin Inpalla ja webasto näytti veden lämpötilaks n. 65 astetta. Sitte ku löi auton käyntiin, nii lämmöt putos n. 30 asteeseen. Auton vesi on puolen tunnin Webastokäytöllä alle 10 asteista. Kuuluuko näin olla, vai onko se vesiventtiilien alla oleva vesipumppu sökö, eikä kierrätä nestettä tarpeeks. Letkukytkentänä, mulla on se versio, jossa on se kolmitie-venttiili letkuissa.
    Vielä tähän palatakseni, että kuuluuko sen nesteen lämmetä tuon enempää. Tietty jos 60 steinen vesi virtaa pakkasella olevan raudan läpi, nii saattaahan se jo jäähtyä tuohon lämpötilaan anturille asti päästyään. Vai?

Leave a comment:

• schwarze
    replied
    Mä olen käytelly taukolämpöä jälkikoodatussa IHKA:ssa ja hyvin toimii Weba syttyy ja sammuu täysin itsenäisesti. Mulla siis ei ole sitä erillistä kiertovesipumppua, pelkkä Weban kyljessä oleva löytyy. Käsittääkseni pumppu pyörii aina, kun Webakin on käytössä.

Leave a comment:

• cba
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tämä on minullekin hieman epäselvää. Olettaisin, että se lisävesipumppu löytyy, jos on jo tehtaalta esilämmitys (Standheizung). Kyllä sen pumpun todennäköisesti saa retrofitattua, jos vaihtaa pumpullisen vesiventtiilipaketin ja vetää pumpulle sähköt IHKAlta. Tuota taukolämpöä en ole juurikaan käyttänyt, joten en osaa sanoa, käyttääkö siinä Weban pumppua.
    Jees, siitäpä ehta projekti talvi-iltojen iloksi Pitää touhuta sellainen vesiventtiilipaketti + piuhat. Kiitoksia vinkeistä!

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by cba View Post
    Eli kun webasto on tehdasasenteinen, tuo pumppu uupuu varustuksesta vesiventtiilien alta? Hoitaako asiaa silloin webaston pumppu? Esimerkiksi kun käytän "parkkilämmitystä" moottorin ajolämmön avulla? Jos ei, niin voiko tuohon saada jälkiasennettua sitä vesiventtiilien alla olevaa pumppua?
    Tämä on minullekin hieman epäselvää. Olettaisin, että se lisävesipumppu löytyy, jos on jo tehtaalta esilämmitys (Standheizung). Kyllä sen pumpun todennäköisesti saa retrofitattua, jos vaihtaa pumpullisen vesiventtiilipaketin ja vetää pumpulle sähköt IHKAlta. Tuota taukolämpöä en ole juurikaan käyttänyt, joten en osaa sanoa, käyttääkö siinä Weban pumppua.

Leave a comment:

• cba
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Vikakoodi "Auxiliary water pump" tulee aina, kun Webaston ajastus ohjelmoidaan. IHKA olettaa sieltä vesiventtiilien alta löytyvän vesipumpun, jota ei siellä olekaan.
    Eli kun webasto on tehdasasenteinen, tuo pumppu uupuu varustuksesta vesiventtiilien alta? Hoitaako asiaa silloin webaston pumppu? Esimerkiksi kun käytän "parkkilämmitystä" moottorin ajolämmön avulla? Jos ei, niin voiko tuohon saada jälkiasennettua sitä vesiventtiilien alla olevaa pumppua?

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Vikakoodi "Auxiliary water pump" tulee aina, kun Webaston ajastus ohjelmoidaan. IHKA olettaa sieltä vesiventtiilien alta löytyvän vesipumpun, jota ei siellä olekaan.

Leave a comment:

• cba
    replied
    Tuohon vesipumppuun liittyen, mulla bmw-scanner ilmoittelee että sähköinen vesipumppu olisi vialla. En vaan pirulaista ole löytänyt mistään. Vesiventtiilien alla se ei minusta ole, jos ei sitten ole jotenkin taitavasti integroitu siihen. Venttiilien alapuolellahan se pitäis olla? Voiko se olla jossakin muualla? Autona 01-mallia oleva 530d. Webastoa käytellessä tuntuu ettei kabiini lämpeä samaan malliin kuin ennen, eli varmaankin joku pumppu on pois nyt pelistä:think

Leave a comment:

Working...
X