Originally posted by Risto113
View Post
E39 530d Webasto
Collapse
X
-
-
-
On se pari päivää bensavalon palaessa toiminu.
Hyvä, ettei välttämättä oo vakavempaa vikaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostHuomasin tänään, ku kävin tankkaamassa, että Webasto ei pelannu lähtiessä. Herjas liekkivahtia. Viimeks ku temppuili, loisti myös "bensavalo" mittarissa. Aloin pistooli kädessä miettiä, eetä ettei vaan olis siinä vika tässä mun vaihtolaitteessa. Viikolla, ku tankissa ollu ainetta, nii ei oo temppuillu. Ottaako tuo webasto löpön ylempää, ku auton oma löpöpumppu?
(Ehkä vähempikin riittää, bensavalon palaessa ei kuitenkaan enää toimi...)
Leave a comment:
-
-
Huomasin tänään, ku kävin tankkaamassa, että Webasto ei pelannu lähtiessä. Herjas liekkivahtia. Viimeks ku temppuili, loisti myös "bensavalo" mittarissa. Aloin pistooli kädessä miettiä, eetä ettei vaan olis siinä vika tässä mun vaihtolaitteessa. Viikolla, ku tankissa ollu ainetta, nii ei oo temppuillu. Ottaako tuo webasto löpön ylempää, ku auton oma löpöpumppu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by schwarze View PostJuu, ei taukotuuletus, vaan taukolämmitys, lämpöä riittää yhtä kauan kuin sähköä akussa ja löpöä tankissaEli jos kytken orkkiksen vesiventtiilin alle tulevan pumpun, niin voin käyttää sisätilojen lämmitykseen joko webastoa tai kuumalla koneella vaihtoehtoisesti tuota rest-toimintoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cba View PostJa lämpöä piisaa pidemmäksikin ajaksi kuin 20 sekunttia?Jos kytken omasta taukolämmön päälle, niin ilma viilenee melkein heti. Kyseessä siis tämä "rest"-toiminne, ei webastolämmitys.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by schwarze View PostMä olen käytelly taukolämpöä jälkikoodatussa IHKA:ssa ja hyvin toimiiWeba syttyy ja sammuu täysin itsenäisesti. Mulla siis ei ole sitä erillistä kiertovesipumppua, pelkkä Weban kyljessä oleva löytyy. Käsittääkseni pumppu pyörii aina, kun Webakin on käytössä.
Jos kytken omasta taukolämmön päälle, niin ilma viilenee melkein heti. Kyseessä siis tämä "rest"-toiminne, ei webastolämmitys.
Last edited by cba; 15-10-2009, 12:37.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostOnko normaalia, että moottorin neste ei lämpene juurikaan, vaikka Webastoa käyttää. Katoin Inpalla ja webasto näytti veden lämpötilaks n. 65 astetta. Sitte ku löi auton käyntiin, nii lämmöt putos n. 30 asteeseen. Auton vesi on puolen tunnin Webastokäytöllä alle 10 asteista. Kuuluuko näin olla, vai onko se vesiventtiilien alla oleva vesipumppu sökö, eikä kierrätä nestettä tarpeeks. Letkukytkentänä, mulla on se versio, jossa on se kolmitie-venttiili letkuissa.
Leave a comment:
-
-
Mä olen käytelly taukolämpöä jälkikoodatussa IHKA:ssa ja hyvin toimiiWeba syttyy ja sammuu täysin itsenäisesti. Mulla siis ei ole sitä erillistä kiertovesipumppua, pelkkä Weban kyljessä oleva löytyy. Käsittääkseni pumppu pyörii aina, kun Webakin on käytössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTämä on minullekin hieman epäselvää. Olettaisin, että se lisävesipumppu löytyy, jos on jo tehtaalta esilämmitys (Standheizung). Kyllä sen pumpun todennäköisesti saa retrofitattua, jos vaihtaa pumpullisen vesiventtiilipaketin ja vetää pumpulle sähköt IHKAlta. Tuota taukolämpöä en ole juurikaan käyttänyt, joten en osaa sanoa, käyttääkö siinä Weban pumppua.Pitää touhuta sellainen vesiventtiilipaketti + piuhat. Kiitoksia vinkeistä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cba View PostEli kun webasto on tehdasasenteinen, tuo pumppu uupuu varustuksesta vesiventtiilien alta? Hoitaako asiaa silloin webaston pumppu? Esimerkiksi kun käytän "parkkilämmitystä" moottorin ajolämmön avulla? Jos ei, niin voiko tuohon saada jälkiasennettua sitä vesiventtiilien alla olevaa pumppua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVikakoodi "Auxiliary water pump" tulee aina, kun Webaston ajastus ohjelmoidaan. IHKA olettaa sieltä vesiventtiilien alta löytyvän vesipumpun, jota ei siellä olekaan.
Leave a comment:
-
-
Vikakoodi "Auxiliary water pump" tulee aina, kun Webaston ajastus ohjelmoidaan. IHKA olettaa sieltä vesiventtiilien alta löytyvän vesipumpun, jota ei siellä olekaan.
Leave a comment:
-
-
Tuohon vesipumppuun liittyen, mulla bmw-scanner ilmoittelee että sähköinen vesipumppu olisi vialla. En vaan pirulaista ole löytänyt mistään. Vesiventtiilien alla se ei minusta ole, jos ei sitten ole jotenkin taitavasti integroitu siihen. Venttiilien alapuolellahan se pitäis olla? Voiko se olla jossakin muualla? Autona 01-mallia oleva 530d. Webastoa käytellessä tuntuu ettei kabiini lämpeä samaan malliin kuin ennen, eli varmaankin joku pumppu on pois nyt pelistä:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: