E39 530d Webasto
Collapse
X
-
Onko normaalia, että moottorin neste ei lämpene juurikaan, vaikka Webastoa käyttää. Katoin Inpalla ja webasto näytti veden lämpötilaks n. 65 astetta. Sitte ku löi auton käyntiin, nii lämmöt putos n. 30 asteeseen. Auton vesi on puolen tunnin Webastokäytöllä alle 10 asteista. Kuuluuko näin olla, vai onko se vesiventtiilien alla oleva vesipumppu sökö, eikä kierrätä nestettä tarpeeks. Letkukytkentänä, mulla on se versio, jossa on se kolmitie-venttiili letkuissa.
-
-
Originally posted by WSE1 View PostVoi mutta jos muuta vikaa ei ole niin silloin webasto kyllä käynnistyy ja keittää kun vesi ei kierrä-> menee ylikuumenemis-tilaan ja vaatii sulakenollauksen käynnistyäkseen uudelleen, paitsi auton käydessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MakeH View PostPumppu voi hajota myös niin, ettei vikakoodia tule!
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=Samppae39;1801202]Antoko vikakoodia rikkinäisestä pumpusta?
Joo antoi vikakoodin pumpusta. Muistaakseni väitti oikosulkua pumpulle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MakeJ View Post
Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalleko View PostJepjee.. Webasto-ongelmaa täälläkin. Kyseessä siis 530d -99. Autoon koodattiin webasto esilämmittimeksi Clavurionin toimesta. Webasto ei kuitenkaan toimi. Kun painan Aux heatingin päälle navin näytöltä alkaa puhallus ja webasto menee päälle ja pysyy päällä noin 5 sekunttia. Sen jälkeen sammuu puhallus ja webasto. Tämän jälkeen hyrähtää webaston paloilmapuhallin päälle ja käsittääkseni myös vesipumppu ja ne pyörivät sen 2 minuuttia päällä, kunnes kaikki elo lakkaa taas.
Polttoainepumpun pitäisi toimia (se naksuu kun siihen syöttää suoraa virtaa). Onkohan vikaa siis ohjainkortissa vai missä.
Tää alkas toivottavasti sitten olla se 530d:n viimeinen tyyppivika
Leave a comment:
-
-
Jepjee.. Webasto-ongelmaa täälläkin. Kyseessä siis 530d -99. Autoon koodattiin webasto esilämmittimeksi Clavurionin toimesta. Webasto ei kuitenkaan toimi. Kun painan Aux heatingin päälle navin näytöltä alkaa puhallus ja webasto menee päälle ja pysyy päällä noin 5 sekunttia. Sen jälkeen sammuu puhallus ja webasto. Tämän jälkeen hyrähtää webaston paloilmapuhallin päälle ja käsittääkseni myös vesipumppu ja ne pyörivät sen 2 minuuttia päällä, kunnes kaikki elo lakkaa taas.
Polttoainepumpun pitäisi toimia (se naksuu kun siihen syöttää suoraa virtaa). Onkohan vikaa siis ohjainkortissa vai missä.
Tää alkas toivottavasti sitten olla se 530d:n viimeinen tyyppivika
Leave a comment:
-
-
Viikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.
Eipä sitte pelaa tämäkään. Lauantaina asennuksen jälkeen toimi hyvin. Eilen aamulla pelas, tänä aamuna taas ei lähteny käyntiin, muuta ku auton käynnistyksen yhteydessä. Temppuileekohan joku Webaston ohjaus ite autossa vai sattuko vaan viallinen vaihtokone? Kokeilin käyntiin kaukosäätimellä sekä midistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MakeJ View PostViikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.
Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?
Leave a comment:
-
-
Viikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.
Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?Last edited by MakeJ; 26-07-2012, 15:12.
Leave a comment:
-
-
Eipä sitte pelaa tämäkään. Lauantaina asennuksen jälkeen toimi hyvin. Eilen aamulla pelas, tänä aamuna taas ei lähteny käyntiin, muuta ku auton käynnistyksen yhteydessä. Temppuileekohan joku Webaston ohjaus ite autossa vai sattuko vaan viallinen vaihtokone? Kokeilin käyntiin kaukosäätimellä sekä midistä.
Leave a comment:
-
-
Elkääpä nyt tapelko siinä
Homma ratkes nyt silleen, että hankin käytetyn toimivan Webaston naapurikylästä, jonka laitan paikoilleen. Tulee jonkin verran halvemmaksi, ku tuo korjaaminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostNojoo mutta nää nyt on aika erikoistapauksia. Kyllä yleensä on asiakkaalla ollut lukkopultin avain mukana ja lokarin reunassa käytetty orggis kiinikkeitä.
Mutta myönnettäköön, kyllä se ehkä hiukan optimistinen oli mutta enemmän kyllä olen tunnin kuin kahden kannalla. Mutta oli miten oli, alkuperäsessä viestissä veloitus tuntui enemmän 3tunnin työltä.
Mutta tottakai riippuu mikä on tuntitaksa.
...siellähän se on takaoven tuhkiksessa tai kotona puhelinpöydällä
Nyttemmin on kyllä iskostunut takaraivoon että kysyy jo silloin kun aikaa varataan. Vaan ompahan sekin tullut eteen että autossa on väärä lukkopultin avain kun talvipyörissä on eri pultit.
...reilusti on juu varattu työlle korvausta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostSe kymmenen minuuttia pätee vain omassa autossa, vieraassa kärryssä josta lukkopultin avaimen etsimiseen menee jo se kymmenen minuuttia ja se sisälokarikin tietenkin on vedetty poppareilla lokasuojan reunaan kiinni...
...obaut parintunnin työstä yleensä sen polttimen vaihtamisessa laskutan tuon e39:n kohdalla.
Mutta myönnettäköön, kyllä se ehkä hiukan optimistinen oli mutta enemmän kyllä olen tunnin kuin kahden kannalla. Mutta oli miten oli, alkuperäsessä viestissä veloitus tuntui enemmän 3tunnin työltä.
Mutta tottakai riippuu mikä on tuntitaksa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: