memebuy23buy

E39 530d Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samppae39
    replied
    Onko normaalia, että moottorin neste ei lämpene juurikaan, vaikka Webastoa käyttää. Katoin Inpalla ja webasto näytti veden lämpötilaks n. 65 astetta. Sitte ku löi auton käyntiin, nii lämmöt putos n. 30 asteeseen. Auton vesi on puolen tunnin Webastokäytöllä alle 10 asteista. Kuuluuko näin olla, vai onko se vesiventtiilien alla oleva vesipumppu sökö, eikä kierrätä nestettä tarpeeks. Letkukytkentänä, mulla on se versio, jossa on se kolmitie-venttiili letkuissa.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Voi mutta jos muuta vikaa ei ole niin silloin webasto kyllä käynnistyy ja keittää kun vesi ei kierrä-> menee ylikuumenemis-tilaan ja vaatii sulakenollauksen käynnistyäkseen uudelleen, paitsi auton käydessä.
    Minä keittelin webastolla (e39 -01) vettä kymmenkunta kertaa eikä mennyt vikatilaan, aina lähti uuudelleen yrittämään.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Pumppu voi hajota myös niin, ettei vikakoodia tule!
    Voi mutta jos muuta vikaa ei ole niin silloin webasto kyllä käynnistyy ja keittää kun vesi ei kierrä-> menee ylikuumenemis-tilaan ja vaatii sulakenollauksen käynnistyäkseen uudelleen, paitsi auton käydessä.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Pumppu voi hajota myös niin, ettei vikakoodia tule!

    Leave a comment:


  • MakeJ
    replied
    [QUOTE=Samppae39;1801202]Antoko vikakoodia rikkinäisestä pumpusta?

    Joo antoi vikakoodin pumpusta. Muistaakseni väitti oikosulkua pumpulle.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by MakeJ View Post

    Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?
    Merkkiliikeestä tilattuna original versio vajaa 60€. Halvemmalla voi tehdä yleismallin putkella ja vaimentajalla mutta säästö ei ole kovin suuri käytettyyn aikaan ja vaivaan nähden. Ehkä myös purkuosana voi löytyä ehjempiä E39 putkia.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by kalleko View Post
    Jepjee.. Webasto-ongelmaa täälläkin. Kyseessä siis 530d -99. Autoon koodattiin webasto esilämmittimeksi Clavurionin toimesta. Webasto ei kuitenkaan toimi. Kun painan Aux heatingin päälle navin näytöltä alkaa puhallus ja webasto menee päälle ja pysyy päällä noin 5 sekunttia. Sen jälkeen sammuu puhallus ja webasto. Tämän jälkeen hyrähtää webaston paloilmapuhallin päälle ja käsittääkseni myös vesipumppu ja ne pyörivät sen 2 minuuttia päällä, kunnes kaikki elo lakkaa taas.

    Polttoainepumpun pitäisi toimia (se naksuu kun siihen syöttää suoraa virtaa). Onkohan vikaa siis ohjainkortissa vai missä.

    Tää alkas toivottavasti sitten olla se 530d:n viimeinen tyyppivika
    Todennäköisesti hehkun mittaus vikaa ohjainkortilla, vikakoodit lukuun niin tietää sanoa enemmän

    Leave a comment:


  • kalleko
    replied
    Jepjee.. Webasto-ongelmaa täälläkin. Kyseessä siis 530d -99. Autoon koodattiin webasto esilämmittimeksi Clavurionin toimesta. Webasto ei kuitenkaan toimi. Kun painan Aux heatingin päälle navin näytöltä alkaa puhallus ja webasto menee päälle ja pysyy päällä noin 5 sekunttia. Sen jälkeen sammuu puhallus ja webasto. Tämän jälkeen hyrähtää webaston paloilmapuhallin päälle ja käsittääkseni myös vesipumppu ja ne pyörivät sen 2 minuuttia päällä, kunnes kaikki elo lakkaa taas.

    Polttoainepumpun pitäisi toimia (se naksuu kun siihen syöttää suoraa virtaa). Onkohan vikaa siis ohjainkortissa vai missä.

    Tää alkas toivottavasti sitten olla se 530d:n viimeinen tyyppivika

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Viikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.
    Antoko vikakoodia rikkinäisestä pumpusta?

    Eipä sitte pelaa tämäkään. Lauantaina asennuksen jälkeen toimi hyvin. Eilen aamulla pelas, tänä aamuna taas ei lähteny käyntiin, muuta ku auton käynnistyksen yhteydessä. Temppuileekohan joku Webaston ohjaus ite autossa vai sattuko vaan viallinen vaihtokone? Kokeilin käyntiin kaukosäätimellä sekä midistä.
    Katoin koodit, samaa liekkivahtia herjaa tämäki lämmitin.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by MakeJ View Post
    Viikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.

    Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?
    Samoja pumppuja ne vw:n logolla olevat ovat, ainoastaan halvempia.

    Leave a comment:


  • MakeJ
    replied
    Viikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.

    Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?
    Last edited by MakeJ; 26-07-2012, 15:12.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Eipä sitte pelaa tämäkään. Lauantaina asennuksen jälkeen toimi hyvin. Eilen aamulla pelas, tänä aamuna taas ei lähteny käyntiin, muuta ku auton käynnistyksen yhteydessä. Temppuileekohan joku Webaston ohjaus ite autossa vai sattuko vaan viallinen vaihtokone? Kokeilin käyntiin kaukosäätimellä sekä midistä.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Elkääpä nyt tapelko siinä

    Homma ratkes nyt silleen, että hankin käytetyn toimivan Webaston naapurikylästä, jonka laitan paikoilleen. Tulee jonkin verran halvemmaksi, ku tuo korjaaminen.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Nojoo mutta nää nyt on aika erikoistapauksia. Kyllä yleensä on asiakkaalla ollut lukkopultin avain mukana ja lokarin reunassa käytetty orggis kiinikkeitä.
    Mutta myönnettäköön, kyllä se ehkä hiukan optimistinen oli mutta enemmän kyllä olen tunnin kuin kahden kannalla. Mutta oli miten oli, alkuperäsessä viestissä veloitus tuntui enemmän 3tunnin työltä.
    Mutta tottakai riippuu mikä on tuntitaksa.
    Jotenkin tuntuu että mulla aina sattu ne hukassa olevat lukkopultin avaimet sun muut viivyttimet. Ei oo kerta eikä kaks kun soitellaan asiakkaalle että missähän mahtaa olla...
    ...siellähän se on takaoven tuhkiksessa tai kotona puhelinpöydällä
    Nyttemmin on kyllä iskostunut takaraivoon että kysyy jo silloin kun aikaa varataan. Vaan ompahan sekin tullut eteen että autossa on väärä lukkopultin avain kun talvipyörissä on eri pultit.

    ...reilusti on juu varattu työlle korvausta.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Se kymmenen minuuttia pätee vain omassa autossa, vieraassa kärryssä josta lukkopultin avaimen etsimiseen menee jo se kymmenen minuuttia ja se sisälokarikin tietenkin on vedetty poppareilla lokasuojan reunaan kiinni...

    ...obaut parintunnin työstä yleensä sen polttimen vaihtamisessa laskutan tuon e39:n kohdalla.
    Nojoo mutta nää nyt on aika erikoistapauksia. Kyllä yleensä on asiakkaalla ollut lukkopultin avain mukana ja lokarin reunassa käytetty orggis kiinikkeitä.
    Mutta myönnettäköön, kyllä se ehkä hiukan optimistinen oli mutta enemmän kyllä olen tunnin kuin kahden kannalla. Mutta oli miten oli, alkuperäsessä viestissä veloitus tuntui enemmän 3tunnin työltä.
    Mutta tottakai riippuu mikä on tuntitaksa.

    Leave a comment:

Working...
X