Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vessan xenon valot ja korkeuden säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • finnbiker
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 103

    E39 vessan xenon valot ja korkeuden säätö

    Hello kamraten!
    Huomasin tässä valoisan kesän jälkeen, nyt ekaa kertaa pimeessä ajaen, tai sit onkelma ilmenny vasta hiljattain, että korkeudensäätö ei toimi!

    Eli onkelma ilmeneen niin, että startattaessa valokeila tipahtaa yläasennosta alas eikä enää sit nouse, niin kun normaalisti pitäis tapahtua korkeutta tarkistaessa, vaan jää alimpaan asentoon.

    Keväällä mulla vaihdettiin alusta msportiksi ja kallistuksen vakaajat jämäkämmiksi.
    Hölmö fiilis ajella, kun valot pojottaa ihan vaan n. viiden metrin päähän, tai ainakin tuntuu siltä)

    Oiskohan vinkintykää, mitä ja mistä alottaa vikaselvittely, tai kokemusta tällasesta kellään

    - Mie
    - nykymeno tekee meistä löysiä - :think
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Etuakselin xenon anturi sökö tai ehkä liitin siihen... sijaitsee etuoikealla.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1638
      • Vähäkyrö

      #3
      Turha
      Last edited by Samppae39; 18-09-2009, 11:27.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Samppae39 View Post
        Vaihtelin edestakas halogeenista xenoni umpioks ja takas ja jossain vaiheessa lakkas korkeudensäätö rullasta toimimasta. Kerran toimi hetken, sen jälkeen täysin kuollut. Vikakoodia antaa "Wire open". Käynnistettäessä heittää ylös-alas, ei muuta.
        Kyseisessä tapauksessa ei ilmeisesti ole säätörullaa vaan aut. anturit akseleissa.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • finnbiker
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 103

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Kyseisessä tapauksessa ei ilmeisesti ole säätörullaa vaan aut. anturit akseleissa.
          jou
          automatic on

          mut eiks toi tunnari oo takana kallistuksenvakaajassa kii ??
          - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by finnbiker View Post
            jou
            automatic on

            mut eiks toi tunnari oo takana kallistuksenvakaajassa kii ??
            Kuin myös edessä.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Edessä oik.tukivarressa. Omasta on jumittunut se pikkukoiranluun nivel ja repinyt irti siitä tunnistimen varresta sen nivelen kiinnityshelan.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Edessä oik.tukivarressa. Omasta on jumittunut se pikkukoiranluun nivel ja repinyt irti siitä tunnistimen varresta sen nivelen kiinnityshelan.
                Voisi mennä nippusiteellä vähäksi aikaa, mutta nivel pitäisi kuitenkin uusia
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Voisi mennä nippusiteellä vähäksi aikaa, mutta nivel pitäisi kuitenkin uusia
                  Ei tuo nivel varmasti ihmeitä maksa, mutta kyllä sen saa kunnostettuakin. Tämä tuli testattua, kun jumittuneen tilalle ei saanut uutta osaa siihen hätään. Väkisin vääntää sen pallon irti kupista. Pallosta hioo ruosteet pois ja kasaa uuden vassun kera. Kasatessa vaatii pientä kikkailua sen suojakumin kanssa. Toimii kuin uusi!
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Ei tuo nivel varmasti ihmeitä maksa, mutta kyllä sen saa kunnostettuakin. Tämä tuli testattua, kun jumittuneen tilalle ei saanut uutta osaa siihen hätään. Väkisin vääntää sen pallon irti kupista. Pallosta hioo ruosteet pois ja kasaa uuden vassun kera. Kasatessa vaatii pientä kikkailua sen suojakumin kanssa. Toimii kuin uusi!
                    Juurikin nuin
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ei tuo nivel varmasti ihmeitä maksa, mutta kyllä sen saa kunnostettuakin. Tämä tuli testattua, kun jumittuneen tilalle ei saanut uutta osaa siihen hätään. Väkisin vääntää sen pallon irti kupista. Pallosta hioo ruosteet pois ja kasaa uuden vassun kera. Kasatessa vaatii pientä kikkailua sen suojakumin kanssa. Toimii kuin uusi!

                      Entäs jos on irti tyvestä?
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Entäs jos on irti tyvestä?
                        Siis se muovivarsi irti anturin akselista?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • tigu
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 947
                          • Oulu

                          #13
                          Osaako kukaan sanoa hintaa tuolle potikalle?Itsellä myös hankintalistalla.
                          -e21 m50-

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Siis se muovivarsi irti anturin akselista?
                            Nivel on irti siitä peltirenkaasta, joka on tukivarressa.
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Originally posted by buksin-1 View Post
                              Nivel on irti siitä peltirenkaasta, joka on tukivarressa.
                              Se niveltappi taitaa olla ihan rautaa? Jos vaikka hitsaten tavalliseen letkulemmariin(t. muuhun vast.) kiinni ja sitten siihen tukivarteen vaan kiristää paikalleen.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎