Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen E39 Xenon-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaukkari
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 9

    Mystinen E39 Xenon-ongelma

    Moro!

    Asentelin tänään Cobran jälkiasennusxenon-sarjan vm.1996 E39:n lyhyiin ajovaloihin ja eteen tuli seuraavanlainen kiusallinen ongelma:
    Valot käynnistäessä saattaa syttyä vain vänkärinpuoleinen xenon ja kuskinpuoleinen vain välähtää nopeasti. Välillä taas molemmat palavat moitteettomasti, mutta useammin vain toinen syttyy.

    Mistä lähteä ratkomaan tätä ongelmaa? Liitäntöjen pitäisi olla ihan kunnossa ja tuskin polttimo/ballastikaan on vielä noin uudessa sarjassa rikki, jos kohdalleni ei ole sattunut maanantaikappale.
    Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia ja miten ne ovat ratkenneet?

    Kaikenlaiset vinkit ja neuvot ovat tervetulleita!
  • Jame71
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 24
    • Kouvola

    #2
    Ballastilaatikot täytyy maadoittaa eli lootan kiinnitysruuvin reijästä laitat maadotuksen koriin lamppujen oma maadoitus ei aina riitä (useissa merkeissä sama juttu)

    Comment

    • Maniver
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 1953
      • Helsinki

      #3
      Itselläni oli samaa ongelmaa. Eli todennäköisesti sinulla on automaattivalot autossa ja tapahtuu seuraavaa. Autoa startatessa käyttöjännite putoaa sieltä 12.jotain v jonnekkin 7v tienoille ja xenonin ballasti vetää vikatilaan. Koitappa laittaa valot päälle vasta käynnistämisen jälkeen. :think
      F20 125

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        ...tai vaihda Hella ballasteihin
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #5
          Hella ballastit valmistetaan samoissa tehtaissa samassa maassa (kiinassa) ja joskus samoissa linjoissa kun jälkiasennus ballastit. Molemmat vaatii hyvä virran saanti. Joten kuten kirjoitettu maadota muuntajat tai hankki 16€ relejohtosarja niin varmistat että valot saa mahdollisiman korkea jännite.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • jp_olli
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 101
            • Kalajoki

            #6
            Itse mittailin oskilloskoopilla millaisen virtapiikin ballasti ottaa käynnistyessään ja tulos oli 27A piikki, joka kestää 5ms. Eli tuon kertoo vielä kahdella, niin kaksi ballastia vie 54A virtaa 5ms ajan niiden käynnistyshetkestä eteenpäin.

            Eli kuten edellä todettiin, johdot/liitokset kuntoon, niin ongelma pitäisi poistua.
            Autoelektroniikan huoltoa
            Teho-optimointeja
            Varaosia pikselikorjauksiin
            www.sercap.fi
            044-0760422

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎