Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dat Motonetin ZX-shock sport iskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A_C_E
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 26
    • Ilmajoki

    E39 530dat Motonetin ZX-shock sport iskarit

    Onko kellään kokemusta noista Motonetin zx:än sport iskareista kannattaako hankkia, hintaa on 150e kpl.
    F30 330E m-sport
    ex:
    Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
    e39 540i m-sport -96
    e65 730d -03
    e39 530da m-sport -03
    e39 530dat -02,
    e34 540i -94 Sedan
    e34 525tds -93 Touring
    e36 325i -93 Coupe,
    e36 325i -91 sedan
  • AnttiHi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 90

    #2
    Onko vieläkään kokemuksia noista? Vasen etuiskari jäätyy, joten uusia pitäis alkaa hommaamaan. Ois motonetissä 149,90€/kpl. Kannattaako ostaa vai tilata esim. Saksasta sachs:it?

    Tarviiko muuten nelipyöräsuuntaus tehdä iskareiden vaihdon jälkeen?
    Last edited by AnttiHi; 27-01-2010, 14:27.

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Itse laittaisin kyllä Bilsteinit ja laitankin jos iskarit tähän pitää joku kerta uusia. Hieman enemmän joutuu investoimaan mutta on sitten kunnon pumput.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • AnttiHi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 90

        #4
        Onko nuo bilsteinit kovemmat kuin vakio m-sport iskarit? Entä mistä niitä saisi edullisimmin ostaa? Vakiot ovat kyllä tuntuneet hyviltä ajossa, mutta eihan paremmista haittaakaan olisi...

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Uskallan väittää et on paremmat kuin orkkikset. Ite sain joskus parhaimman tarjouksen DRW:ltä. Kannattaa sieltä kysäistä.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Migetzu
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 13
            • Oulu

            #6
            Onkohan tää joku ominaisuus e39 tää iskareiden jäätyminen?
            itsellä jääty oikea etuiskari pohjaan.

            Comment

            • AnttiHi
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 90

              #7
              Ite sain joskus parhaimman tarjouksen DRW:ltä. Kannattaa sieltä kysäistä.
              Kiitos vinkistä! Kysyn tuolta tarjousta.

              Onkohan tää joku ominaisuus e39 tää iskareiden jäätyminen?
              Mulla on kulunut iskarin varresta pinta rikki ja ilmeisesti siitä pääsee kosteus sisään ja jäätyy.

              Tietääkö joku vielä, että tarviiko nelipyöräsuuntausta tehdä iskarien vaihdon jälkeen? Mulla on nelipyöräsuuntaus aika varattuna ensiviikolle, ja siihen mennessä en ehdi vaihtaa iskareita... Siirränkö aikaa vielä myöhemmäksi?

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by AnttiHi View Post

                Tietääkö joku vielä, että tarviiko nelipyöräsuuntausta tehdä iskarien vaihdon jälkeen? Mulla on nelipyöräsuuntaus aika varattuna ensiviikolle, ja siihen mennessä en ehdi vaihtaa iskareita... Siirränkö aikaa vielä myöhemmäksi?
                Tarvii tehdä vaihdon jälkeen, vaihda ensin iskarit ja sitten säätö.

                Comment

                • A_C_E
                  Newbiemmer
                  • Aug 2006
                  • 26
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Laitoin viime talvena noi motonetin zx kaasuiskarit m sportin versiot ja edelleen sama ongelma mikä oli edellisilläkin iskareilla eli kuskinpuolen iskari jäätyy todella herkästi, tällä kertaa ihan yläasentoon. Voisiko iskari olla jo "selvä" kun jäätyy vaikka muuten ovat toimineet hienosti kesällä, ja pystyykö jäätymistä jotenkin estämään. On sitte aika lailla ärsyttävä ominaisuus, menee kohta koko auto vaihtoon kyseisen ongelman takia, tulee kuitenkin ajettua aika paljon.

                  Niin auto oli toi e39 530dat -01
                  F30 330E m-sport
                  ex:
                  Audi b8 avant 3.0tdiq ”S4look” -10
                  e39 540i m-sport -96
                  e65 730d -03
                  e39 530da m-sport -03
                  e39 530dat -02,
                  e34 540i -94 Sedan
                  e34 525tds -93 Touring
                  e36 325i -93 Coupe,
                  e36 325i -91 sedan

                  Comment

                  • --nismo200sx--
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 169
                    • Lohja

                    #10
                    osta jotkut muut kuin zx:t.
                    halpa ja tarvikemerkki,eivät kestä kauaa.
                    -e30 325tic track

                    Comment

                    • hamann
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 485
                      • Oulu

                      #11
                      ite en laittas mutta kaveri laitto eteen ja ovat jo vuoden olleet alla eikä mitään ongelmia ja iskarit olivat m-sport mallia..

                      Comment

                      • miguel123
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 64

                        #12
                        motonetin zx-shocks m-sport mallit on täyttä kuraa. en suosittele.

                        Comment

                        • jukilpi
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 4
                          • Vantaa

                          #13
                          Alkuperäiset tai sachsit

                          Alkuperäiset ovat alumiiniset ja siksi kevyet. Teräksisten vaimentimien käyttö lisää jousittamatonta massaa, joka heikentää alustan toimintaa.
                          Sachs vaimentimet ovat hyvin lähellä alkuperäisiä. Sieltä löytyy myös sport alustalle sopiva vaihtoehto. Ainakin Merteil toimittaa sachsin m-sportille sopivia vaimentimia tilauksesta, mielestäni motonetistakin löytyy hinnastosta.

                          Minulla oli e39:ssä M-sport jousien kanssa Konin keltaiset sportit, ne ovat sisäänjoustossa melko kovat, mutta muuten mainiot. alkuperäisetkin ovat minusta pintakovat, mutta sallivat laajat hitaat liikkeet.
                          Konit puuttuvat suuriin heilahduksiin todella voimakkaasti, jos liikkeen nopeus kasvaa. Konien asennuksen jälkeen rengasmelu välittyi voimakkaampana sisään

                          Konit kestivät noin kuusi vuotta eli 150 tuhatta kilometriä, sitten litkut tulivat ulos.

                          Comment

                          • Gedd
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 479
                            • Tampere

                            #14
                            Iskarien jäätyminen

                            Nostetaanpas senverta että jos se iskari jäätyy pohjaan niin pikaisesti parkkihalliin sulattamaan.

                            Mulla oli muutaman päivän jäätyneenä pohjaan ja jousi ei tykännyt, katkesi, tuli lautasen yli, viilsi renkaan koko kyljen matkalta auki ja sitten toista etunurkkaa kannattelikin korkeaprofiilisista renkaista johtuen vain puskurin etukulma, helma ja hieman se vanne.


                            Niin, ja tilalle tuli nyt ensihätään juurikin tuo manattu ZX m-sport malli, katsotaan kauanko kestää..

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Gedd View Post
                              Nostetaanpas senverta että jos se iskari jäätyy pohjaan niin pikaisesti parkkihalliin sulattamaan.

                              Mulla oli muutaman päivän jäätyneenä pohjaan ja jousi ei tykännyt, katkesi, tuli lautasen yli, viilsi renkaan koko kyljen matkalta auki ja sitten toista etunurkkaa kannattelikin korkeaprofiilisista renkaista johtuen vain puskurin etukulma, helma ja hieman se vanne.


                              Niin, ja tilalle tuli nyt ensihätään juurikin tuo manattu ZX m-sport malli, katsotaan kauanko kestää..
                              Katsos vaan kohtalotoveri. Itsellä tosin vaikutti iskari olevan ainakin jossain määrin ehjä kun pumppu nousee vielä ylös vapaana. Pysyikö sinulla vanhan iskarin varsi pohjassa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎