Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520 -97 käynnistys ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • plop83
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 102
    • Köyliö

    E39 520 -97 käynnistys ongelmia

    Tourinki alkanut temppuilemaan oikein urakalla.. Noin 2viikkoa sitten auto jäi TAAS pihaan kun emännän piti töihin lähteä, starttaa kyllä mutta ei käynnisty. Auto vietti viikon porin rinta-joupilla vian etsinnässä. Nokan ja kampuran asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto kävi kyllä mutta oli käynti häiriöitä. Vaihdettiin vielä uusi nokan asentotunnistin jonka jälkeen rupesi käymään kunnolla. Käytiin lunastamassa auto rempasta eilen (1.10.09) jonka jälkeen ajettiin n.100km auto toimi moitteetta.. Ennen pihaan jättöä ajettu n.20km yhtäjaksoisesti eli ei pitäisi olla kyse venttiilien "liimautumisestakaan". Tänään (2.10.09) aamulla emäntä herättää taas että bemari ei lähde käymään.. Vikakoodeista ei löydy mitään! Onko muilla vastaavia ongelmia vai onko tämä vaan joku "maanantai päivän" tekele??

    TAAS lähtee hinurilla korjaamo väen iloksi. Onpahan korjaamolla ainakin jotain työtä näin lama aikaan.
  • NikitaT
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 426
    • Espoo

    #2
    Originally posted by plop83 View Post
    Tourinki alkanut temppuilemaan oikein urakalla.. Noin 2viikkoa sitten auto jäi TAAS pihaan kun emännän piti töihin lähteä, starttaa kyllä mutta ei käynnisty. Auto vietti viikon porin rinta-joupilla vian etsinnässä. Nokan ja kampuran asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto kävi kyllä mutta oli käynti häiriöitä. Vaihdettiin vielä uusi nokan asentotunnistin jonka jälkeen rupesi käymään kunnolla. Käytiin lunastamassa auto rempasta eilen (1.10.09) jonka jälkeen ajettiin n.100km auto toimi moitteetta.. Ennen pihaan jättöä ajettu n.20km yhtäjaksoisesti eli ei pitäisi olla kyse venttiilien "liimautumisestakaan". Tänään (2.10.09) aamulla emäntä herättää taas että bemari ei lähde käymään.. Vikakoodeista ei löydy mitään! Onko muilla vastaavia ongelmia vai onko tämä vaan joku "maanantai päivän" tekele??

    TAAS lähtee hinurilla korjaamo väen iloksi. Onpahan korjaamolla ainakin jotain työtä näin lama aikaan.
    todennäköisesti MAF:i on menossa rikki tai on jo rikki.

    Comment

    • plop83
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 102
      • Köyliö

      #3
      Originally posted by NikitaT View Post
      todennäköisesti MAF:i on menossa rikki tai on jo rikki.
      Voiko outo raksutus hanskalokerosta liittyä tähän? Joka kerta kun auto ei ole käynnistynyt on hanskalokerosta kuulunut raksutusta virtojen ollessa päällä.

      Comment

      • NikitaT
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 426
        • Espoo

        #4
        Originally posted by plop83 View Post
        Voiko outo raksutus hanskalokerosta liittyä tähän? Joka kerta kun auto ei ole käynnistynyt on hanskalokerosta kuulunut raksutusta virtojen ollessa päällä.
        :think ootko releet ja sulakkeet kattonu? osa niistä on juuri tuolla hanskalokerossa.

        Comment

        • plop83
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 102
          • Köyliö

          #5
          Originally posted by NikitaT View Post
          :think ootko releet ja sulakkeet kattonu? osa niistä on juuri tuolla hanskalokerossa.
          On tarkastettu ja vaihdettu uusiin alkuperäis osiin.

          Comment

          • mtv67
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 364
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by plop83 View Post
            Tourinki alkanut temppuilemaan oikein urakalla.. Noin 2viikkoa sitten auto jäi TAAS pihaan kun emännän piti töihin lähteä, starttaa kyllä mutta ei käynnisty. Auto vietti viikon porin rinta-joupilla vian etsinnässä. Nokan ja kampuran asentotunnistimen vaihdon jälkeen auto kävi kyllä mutta oli käynti häiriöitä. Vaihdettiin vielä uusi nokan asentotunnistin jonka jälkeen rupesi käymään kunnolla. Käytiin lunastamassa auto rempasta eilen (1.10.09) jonka jälkeen ajettiin n.100km auto toimi moitteetta.. Ennen pihaan jättöä ajettu n.20km yhtäjaksoisesti eli ei pitäisi olla kyse venttiilien "liimautumisestakaan". Tänään (2.10.09) aamulla emäntä herättää taas että bemari ei lähde käymään.. Vikakoodeista ei löydy mitään! Onko muilla vastaavia ongelmia vai onko tämä vaan joku "maanantai päivän" tekele??

            TAAS lähtee hinurilla korjaamo väen iloksi. Onpahan korjaamolla ainakin jotain työtä näin lama aikaan.
            Mul oli ämmässä moottorinohjausboxi viallinen.Ei lähteny käyntiin alle 7asteen lämpötilassa.Vikakoodeja näytti välillä nokkien ja kampiakselintunnistin vikaa,välil ei näyttänyt mitään.Boxin vaihdon jälkeen on toiminut moitteettomasti.
            e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
            e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

            Comment

            • NikitaT
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 426
              • Espoo

              #7
              Originally posted by plop83 View Post
              On tarkastettu ja vaihdettu uusiin alkuperäis osiin.

              Koita ottaa MAF:in johto irti ja käynnistää. Lähteekö käymään.

              EDIT: Niin eli käynnistyykö auto ollenkaan? siis hörähtääkö vai pyöriikö startti tyhjään. Lupaako edes?
              Last edited by NikitaT; 02-10-2009, 11:51.

              Comment

              • plop83
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 102
                • Köyliö

                #8
                Originally posted by NikitaT View Post
                Koita ottaa MAF:in johto irti ja käynnistää. Lähteekö käymään.

                EDIT: Niin eli käynnistyykö auto ollenkaan? siis hörähtääkö vai pyöriikö startti tyhjään. Lupaako edes?
                Vaikea ottaa enää irti kun on jo TAAS korjaamolla. Pyörittää ihan normaalisti, ei hörähdä eikä muutenkaan lupaa eikä yritä lähteä käymään. Eilen kyllä toimi ihan niinkuin pitääkin.

                Varmaan paras ratkaisu on kun saa auton seuraavaksi korjaamolta että ajaa sen suoraan liikkeeseen vaihtoon ja seuraavaksi hankkii jonkun muun merkkisen kulkineen. Taikka sitten pysyttelee vaan noissa 80luvun bemareissa kun ne tuntuu toimivan kohtalaisesti.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1836
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Eräs syyllinen voisi olla viallinen polttoainepumppu, sen huono liityntä tai rele.

                  Tuo pumppu kun kuulemma harvoin kestää yli 250000km. Menee joskus aikaisemminkin.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • plop83
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 102
                    • Köyliö

                    #10
                    Rinta-joupilla selvisi sen verran nyt alkuun että vika ilmeisesti kuskin penkin alla virta blokissa kun bensapumpulle ei mene virtaa. Ei myöskään moottorin ohjainlaitteelle. Maanantaina jatkuu vian haku.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎