Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - käryä konehuoneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miccou
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 488
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by miccou View Post
    Ja onko tuota kukaan tehnyt itse eli miten paljon tuohon pitäisi aikaa varata? Jos on kovin työläs homma niin taidan suosiolla teetättää muualla, kun ei ole kunnon tiloja missä työskennellä.

    EDIT: tuli vaan tuossa mieleen, että miten pitkä matka venttiilikopan tiivisteestä (purkutyötä lisää) on vielä vaihtaa tiivisteet vanokseen? JOS sen homman tekis sitten samalla...
    Tuli tuossa eilen serkun avustuksella vaihdettua tuo venttiilikopan tiiviste ja kumiprikat.

    Oli tiiviste muuttunut ihan kovaksi muovikoppuraksi ja lähti palasina irti kannesta. Eli ei ihme että vuotoa oli jo ilmaantunut kun autolla on rullattu 170tkm ja ei tietoa edellisestä vaihdosta, jos on vaihdettu ollenkaan.

    Aikaa meni semmonen 1,5 tuntia kun ei pidetty kiirettä ja nautittiin muutama asennuskalja...

    Tulostin ohjeen vaihtoa varten ulkomaiselta foorumilta ja sen mukaan oli aika helppo edetä. Ei todellakaan mikään paha rasti vaihtaa...

    EDIT: ja enää ei tule palaneen käryä sisälle tiivisteen vaihdon jälkeen.
    VW Passat 1.8t -04


    X1 20Da X-Drive -13
    E39 530Da Touring -01
    E39 525iA Touring -01
    E46 325iA Sedan -01
    E46 320D Touring -00
    Audi A3 1.9TDI -01
    VW Multivan 2.5 TDI -05

    Comment

    • Juipe
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 125
      • Vimpeli

      #17
      Oliskos sulla tuota linkkiä tallella tuonne ulkomaiselle sivulle missä on kuvien kanssa kerrottu operaation kulku?

      Montako noita kumiprikkoja tarvitaan?

      Vaihdoin tulppia tänään 523 -99 ja 4/5 pytyn tulppaonkalo oli ööliä täys. Eli samalla kertaa uusia venttiilikopan tiiviste+kumiprikat pulttien alle sekä nuo tulppien tiivisteet. Josko taas tilais germaaniasta ja säästäisi
      Last edited by Juipe; 19-05-2010, 22:05.

      Comment

      • DriveFast
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 165
        • Turku

        #18
        Kuinka runsasta tuo kärytys pahimmillaan on?
        Itse huomasin hesen drive-inissä() auton sammutettuani pientä käryä edellä olleen auton mustaa takaluukkua vasten.. Muttei kuitenkaan mistään reilusta kärytyksestä ollut kyse..
        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
        Exät:
        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

        Comment

        • piritek2
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 87
          • Oulu

          #19
          Täältä löytyy E36:n vaihto-ohje, jota voi käyttää hyväksi myös E39:n kohdalla:
          The valve covers on the BMW four and six cylinder engines are very prone to messy and annoying leaks. The valve cover seal replacement is an easy task, as shown in this technical article.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎