Terve! Käytiin kaverille kattomassa 530d bemaria, käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä huomasi miten moottori vatkaa kun avas konepellin ja samanlailla sen tunsi kun istu autossa, kierrokset pysyivät ihan normaalissa eikä heitellyt...koeajon jälkeen kun kone oli lämmin ei enää vatkannut ollenkaan? Mistä tämä voisi johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d kone ravistaa kylmänä
Collapse
X
-
Originally posted by rasanttu View PostSuuttimet, moottorin kiinnikkeet.. Vikakoodien ja livedatan lukuun.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostLuulisi että kierrokset hummais jos ois suuttimissa häikkää, vai? Ja jos moottorin tukikumipuslat ois jo tiensä päässä nii luulis että se vatkais koko ajan, eikai se ny voi siitä asettua aloilleen pienen koeajolenkin aikana että yhtäkkiä ne tukisivatkin moottoria??? :think
Ei välttämättä humppaa kierrokset, yleensä vain ravistaa autoa, etenkin kylmänä. Vika voi myös olla johtosarjassa, suuttimien liittimiin kontakti sprayta ja sit livedataa tutkimaan.
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Hehkut?
Tuli vaan mieleen kun oma kärry on mun mielestä käyny jotenkin vähän epätasasen rötpöttävästi etenkin viileempänä nyt, ja tänään huollossa sanoivat viaksi että 3 hehkua on sökönä, ja se vaikuttaa paitsi käynnistykseen myös käyntiin kuulemma siinä viileänä ollessaan. :think
Korjaaja sanoi että vaiha hehkut ja ylläty kuinka hyrrää nätisti viileänäkin, saamme nähdä. Ehkä tuossakin samaa juttua?**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Tuotapa ei tullut mieleen ku en ajatellut että olisi käyntiin merkitystä, kone ei ainakaan mitenkään erityisesti ravistanut samuutettaessa kun vertaa omaan mihin vaihettiin moottorintukikumit keväällä, eli en ainakaan niihin uskoisi kun asettui kuitenkin ajon jälkeen aloilleenF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Tulipahan mieleen että kone kun käynnistettiin oli ulkona +10,5c eli eihän hehkujen kuulukkaan noin lämpillä vielä "olla toiminnassa" eli kyllä alan ite kallistumaan tohon suutin hommaan, jospa sitä kävis vielä huomenna lukemassa siitä suuttiien korjausarvot mikäli antavat laittaa piuhan päähänF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostTulipahan mieleen että kone kun käynnistettiin oli ulkona +10,5c eli eihän hehkujen kuulukkaan noin lämpillä vielä "olla toiminnassa" eli kyllä alan ite kallistumaan tohon suutin hommaan, jospa sitä kävis vielä huomenna lukemassa siitä suuttiien korjausarvot mikäli antavat laittaa piuhan päähän..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostKyllä hehkut on käytössä lähes kelistä riippumatta, antaako hehkuista vikakoodia? Käytä jollakin foorumilaisella piuhan nokassa, säästät pitkän pennin.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Mulla tuo rottelo on ainakin lähtenyt ihan +18 keleilläkin aika tärähtämällä käyntiin, ja antanut vikakoodeja joka kerta niistä kolmesta hehkusta. Kaipa se niillä jotain hehkuttaa vaikka ois lämmintäkin?
Itselleni sekin tuli yllätyksenä että niitä siis ilmeisesti käytetään myös koneen käydessä jollain tapaa, luulin että vain ennen kuin startti edes pyörii. Jenkkifoorumilla jollakulla oli korjaantunut savutusvika ja epätasanen kiihtyvyys hehkujen vaihdolla, kuulostaa friikiltä.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNiin niin mutta eikös ne ole periaattessa vaan käynnistyksen yhteydessä? Joo siis ihan löytyy myös itseltäkin INPA, sitä vaan meinasin että antaako autoliike kattoa koodeja ja livedataa
Ei kai sitä niiltä tarvitse kysellä saako kattoo, testille ja piuhan nokkaan..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostHehkut?
Tuli vaan mieleen kun oma kärry on mun mielestä käyny jotenkin vähän epätasasen rötpöttävästi etenkin viileempänä nyt, ja tänään huollossa sanoivat viaksi että 3 hehkua on sökönä, ja se vaikuttaa paitsi käynnistykseen myös käyntiin kuulemma siinä viileänä ollessaan. :think
Korjaaja sanoi että vaiha hehkut ja ylläty kuinka hyrrää nätisti viileänäkin, saamme nähdä. Ehkä tuossakin samaa juttua?
Nykyautoissa on myös jälkihehkutus jossa hehkuja poltetaan myös käynnistyksen jälkeen xx sekuntia päästöjen pienentämiseksi tms..
Comment
-
-
Kävimpä sitten lukasemassa, suuttimien korjausarvot, 3.suutin näytti kylmäkäynnistyksen jälkeen vähän yli +6 muut olivat n.+-1. Käynnistettäessä kone ei ravistanut tällä kertaa ollenkaan, ajoin sitten koneen lämpimäksi heittämällä lenkin, yhden kerran lenkin aikana liikennevaloissa alko taas kone vatkaamaan, tuntee siis ihan istuessa ton penkissä. Liikkeen pihaan saavuttuani luin uudestaan korjausarvot ja edelleen 3. suutin oli "karkuteillä" verrattuna muihin eli vieläkin +3,2. Eli johtunee sitten tuo ravistelu tosta suuttimesta??? Paljonkos tollanen uus suutin maksaa ja mistä kannattais hommata? Ebay? Paljos ebayssa?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Jos auto on muuten hyvä, niin ei sitä suorilta kannata yhden suuttimen takia hylätä. Suuttimia joutuu nimittäin aika suurella todennäköisyydellä ennemmin tai myöhemmin vaihtamaan. Uuden hinta on muistaakseni karkeasti n. 300 eur. Tietty tuon vian takia kannattaa tinkiä (lisää ), tai sopia, että liike hoitaa asian kuntoon ennen kauppaa.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostJos auto on muuten hyvä, niin ei sitä suorilta kannata yhden suuttimen takia hylätä. Suuttimia joutuu nimittäin aika suurella todennäköisyydellä ennemmin tai myöhemmin vaihtamaan. Uuden hinta on muistaakseni karkeasti n. 300 eur. Tietty tuon vian takia kannattaa tinkiä (lisää ), tai sopia, että liike hoitaa asian kuntoon ennen kauppaa.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment