Pitäsköhän tuossa mun autossa olla joku lukkorengas pitämässä vetaria paikkoillaan. Kävi korjauksessa Laakkosella vantaalla tai espoossa ja kun sanoin korjaajalle, että siellä kait kuuluisi olla lukkorengas, asentaja totesi vain, että "eikait siellä mitään ole, sinne se lukittuu paikoilleen ja jos ei siellä kestä niin täytyy tehdä laajempia tutkimuksia, se nyt tönästiin sinne ja lisättiin öljyä ja tehtiin pitkä koeajolenkki" MITÄ VITTUA? On siinä kanssa merkkiliike,"eikait siellä mitään ole" nyt kyllä karisi loppukin luottamus näihin saatanan rahastajiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 vetoakseli irti
Collapse
X
-
Originally posted by Ansseli View PostPitäsköhän tuossa mun autossa olla joku lukkorengas pitämässä vetaria paikkoillaan. Kävi korjauksessa Laakkosella vantaalla tai espoossa ja kun sanoin korjaajalle, että siellä kait kuuluisi olla lukkorengas, asentaja totesi vain, että "eikait siellä mitään ole, sinne se lukittuu paikoilleen ja jos ei siellä kestä niin täytyy tehdä laajempia tutkimuksia, se nyt tönästiin sinne ja lisättiin öljyä ja tehtiin pitkä koeajolenkki" MITÄ VITTUA? On siinä kanssa merkkiliike,"eikait siellä mitään ole" nyt kyllä karisi loppukin luottamus näihin saatanan rahastajiin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
no vittu näin, Hyvä Suomi, Hyvä Laakkonen Espoo. "Eikait siellä mitään lukitusta ole:think" Missähän mahtaa sitten olla se vanha lukitusrengas? Kai se on huomenna soitettava ja neuvottava laakkosen räkänokkia, että tyhjentävät perän, etsivät sen vanhan sokan sieltä perästä ja laittavat sen uuden sokan sinne. Kyselin myös tänään että miten sen laskun kanssa, että voiko sen laittaa sähköpostiin että voin maksaa sen pois. "Ai haluut sä tästä jonkun tilausvahvistukse?" Nooo, en kun laskun. "no me ei voida laskuttaa sua kun sä et oot laskutusasukas, mun pitäs kysyä mun pomolta:think"
Täytyykin huomenna todeta, että sen maksupuolenkin voi sitten kuitata, "eikait sitä nyt tarvii maksaa"
edit. Johtajan mukaan siellä on sokka päässä, asentaja oli vaan valinnut sanansa väärin. Oli kyllä kovasti pahoillaan....Last edited by Ansseli; 05-10-2010, 08:28.-530 d touring automaatti -02 237 tkm-
Comment
-
-
Nonniin täällä ilmeisesti samaa vikaa havaittavissa, mutta irti tuo ei ole. Näkyy 1,5cm verran tuota osaa nro.11 suojan välistä, eli tuo on ilmeisesti tullut sen verran ulos tuolta....
Taitaa olla noilla kovilla pakkasilla jotain tekemistä tämän kanssa.
Saako tuon jotenkin painamalla tuonne takaisin...G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostNonniin täällä ilmeisesti samaa vikaa havaittavissa, mutta irti tuo ei ole. Näkyy 1,5cm verran tuota osaa nro.11 suojan välistä, eli tuo on ilmeisesti tullut sen verran ulos tuolta....
Taitaa olla noilla kovilla pakkasilla jotain tekemistä tämän kanssa.
Saako tuon jotenkin painamalla tuonne takaisin...sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostNonniin täällä ilmeisesti samaa vikaa havaittavissa, mutta irti tuo ei ole. Näkyy 1,5cm verran tuota osaa nro.11 suojan välistä, eli tuo on ilmeisesti tullut sen verran ulos tuolta....
Taitaa olla noilla kovilla pakkasilla jotain tekemistä tämän kanssa.
Saako tuon jotenkin painamalla tuonne takaisin...
Onko kenellekään selvinnyt ongelman todellista aiheuttajaa? Pakkasella on ilmeisesti jotain tekemistä asian kanssa. Ongelma tuntuu vain pahenevan, kun auto seisoo yöt lämpimässä tallissa ja päivät ulkona pakkasessa.EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport
https://www.facebook.com/carbonracingteam/
Comment
-
-
Originally posted by jeepster View Postjos vetarin laipan irrottaa perästä sen 1.5cm. ei liene normaalia että tasauspyörästön välipyörät lähtee pyörimään.
nimimerkillä oliko jo rikki, vai satuinko rikkomaan...
Tosta miksi laipat irtoo...tulee mieleen että peräänhän tulee kyllä painetta jos huohotus on tukossa. Eli ehkä jäässä? Millanen huohotus näissä on? Tosin luulis että korkkaa laipan tai pinionin stefan ensiks, kummia laitteita...
Comment
-
-
Ei kyllä laipan irtoaminen aiheuta tuota, todennököisesti laku leiponu joskus ja irtopala aiheuttanut tuon. Tuolla perämurikan sisällä ei haittaa niinkään, mutta tuon sisemmän nivelen vaihtaisin ehjään, nimimerkillä "multa on yksi vetari katkennut tuon takia..."
Edit2: Kattelin noi muut kuvat, sulla on perä leiponut sen takia että joku on "polttanut kumia" tai muuta vastaavaa...Tasauspyörästön akselista on lähtenyt pala ja mennyt tonne väliin, tekee rumaa jälkeä. Jopa pinion-rattaasta on pala pois...Jos et haluu että toi toistuu niin osta lukkoperä niin kestää
Comment
-
-
Originally posted by MrSnow View PostEi kyllä laipan irtoaminen aiheuta tuota, todennököisesti laku leiponu joskus ja irtopala aiheuttanut tuon. Tuolla perämurikan sisällä ei haittaa niinkään, mutta tuon sisemmän nivelen vaihtaisin ehjään, nimimerkillä "multa on yksi vetari katkennut tuon takia..."
Edit2: Kattelin noi muut kuvat, sulla on perä leiponut sen takia että joku on "polttanut kumia" tai muuta vastaavaa...Tasauspyörästön akselista on lähtenyt pala ja mennyt tonne väliin, tekee rumaa jälkeä. Jopa pinion-rattaasta on pala pois...Jos et haluu että toi toistuu niin osta lukkoperä niin kestää
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi sitten kovin suositeltavaa laittaa kitkalukkoa jos on ajonvakautus.
Lainaus bimmerfest:in käyttäjältä:
I have the M5 limited slip differential in my E39 540i and found that it dramatically reduced the interference from DSC. However, when I install winter tires, the DSC again rears its ugly head, cutting power and applying brakes to kill my forward momentum. The wheel speed sensors detect the tread flex of my winter tires and think they are about to lose traction. The DSC tries to preempt that "traction loss" by cutting power. It's not as bad as it was before the limited slip installation, but it's still pretty significant.
Comment
-
-
[QUOTE=MrSnow;2615000]Voisitko kertoa miksi? Itse olen antanut itselleni ymmärtää jotain ihan muuta, varsinkin kun esim. M5:ssä on lukko ja DSC.
Käsitänkös asian oikein vai väärin? normaali kitkalukko vetää päälläollessaan molempia takapyöriä tasanopeudella ja DSC taas pyrkii oikasemaan luiston jarruttamalla kaikkia pyöriä erikseen erilaisella jarruvoimalla.Eli yrittäisi kammeta lukkoa vastaan.
M5 lukkoperä on ilmeisesti suunniteltu toimimaan DSC ajonvakautuksen kanssaLast edited by E.K.; 11-02-2012, 14:12.
Comment
-
-
Yritin etsiä tietoa siitä minkä tyyppinen lukko M5:ssä on, mutta aika vähän löytyy. Epäilisin että normi kitkalukko? Toi ei paljon vaikuta DSC:n kanssa kuten toi 540i:n omistaja kertoilee positiivisista kokemuksistaan.
Normaali kitkalukko ei vedä pyöriä tasanopeudella, vaan tasoittaa vetareitten pyörimisnopeuseroja. Eli samaa mitä DSC tekee mutta mekaanisella tasolla. Kunnolla toimiessaan vähentää DSC:n puuttumista ajoon koska reagoi nopeammin kuin softa. Ja DSC taas tukee ääritilanteissa lukon toimintaa kun se ei yleensä ei pysty kuin 20-30%:n tasoitukseen. Mun mielestä olis siis aivan loistava idea laittaa lukko vaikka onkin ajonvakautus.
Torsenit ja wavetrackit sun muut on sitten ihan erikseen.
Toki tuo DSC tekee muutakin kuin hallinnoi takapyörien luistoa. Samallalailla se kampee M5:ssäkin, onhan se erilainen ajaa, mutta tuskin sellaisia päivittäin ajetaan näreeseen lukon takia?Last edited by MrSnow; 11-02-2012, 14:34.
Comment
-
Comment