Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sisätilanlämmitin huurtuminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crashline
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 60

    E39 sisätilanlämmitin huurtuminen.

    Missä mahtaa olla vika? Minulla on autossani ohut keraaminen sisätilanlämmitin asennettuna hanskalokeron alle ja siellä se kivasti ujeltaa MUTTA joka kerta se huurruttaa auton lasit joka kerta ympäriinsä autoa aina takalasiin saakka, varsinkin tuulilasin alareunan johon oli jo tänään kertynyt jäätä ja se on jos mikä niin inhottavaa.

    Eli tarkennukseksi tuo lämppäri ujeltaa propelli alassuin( laite ylösalaisin) siellä jalkatilassa.

    Normaalissa ajossa tuo auto ei huurru yhtään eikä haise oudolta jne....kaikki toimii kuten pitääkin.
  • bmw528
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 210
    • keskisuomi

    #2
    Originally posted by crashline View Post
    Missä mahtaa olla vika? Minulla on autossani ohut keraaminen sisätilanlämmitin asennettuna hanskalokeron alle ja siellä se kivasti ujeltaa MUTTA joka kerta se huurruttaa auton lasit joka kerta ympäriinsä autoa aina takalasiin saakka, varsinkin tuulilasin alareunan johon oli jo tänään kertynyt jäätä ja se on jos mikä niin inhottavaa.

    Eli tarkennukseksi tuo lämppäri ujeltaa propelli alassuin( laite ylösalaisin) siellä jalkatilassa.

    Normaalissa ajossa tuo auto ei huurru yhtään eikä haise oudolta jne....kaikki toimii kuten pitääkin.
    sulla täytyy olla kosteutta auton sisällä joka lämmetessään tiivistyy ikkunoihin...näin ammattikoulun matikalla pääteltynä..
    on löylyä!!!

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      #3
      Originally posted by bmw528 View Post
      sulla täytyy olla kosteutta auton sisällä joka lämmetessään tiivistyy ikkunoihin...näin ammattikoulun matikalla pääteltynä..
      Jep. Kannattais kurkata lattiamaton alle :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        #4
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Jep. Kannattais kurkata lattiamaton alle :think
        Meinasin just ihan samaa, että ettei vain olisi takajalkatilat märkänä...
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • crashline
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 60

          #5
          Originally posted by Laxa View Post
          Meinasin just ihan samaa, että ettei vain olisi takajalkatilat märkänä...
          Pittää käydä kahtomassa, mistäs se sitten vuotaisi? onko jotain tyyppikohtaista vikaa...

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            #6
            Voi olla edestäkin. Jos esimerkiksi raitisilmasuodattimien alta on vedenpoistoreiät tukossa :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Takajalkatilassa on tulpatut reijät joista se tulppa tapaa hävitä maisemiin ja sieltä tulee vettä auton sisään märällä kelillä ajettaessa.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Laxa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1363
                • Tampere

                #8
                Originally posted by crashline View Post
                Pittää käydä kahtomassa, mistäs se sitten vuotaisi? onko jotain tyyppikohtaista vikaa...
                Yleisimmin vesi tulee takaovien kautta. Eli ovipahvin alla oleva höyrysulkumuovi irtoaa alaosasta ja kun vettä sataa kovemmin niin oven sisään kertynyt vesi tulvii kynnyskotelon yli takajalkatilaan. Vuotavat höyrysulut tunnistaa siitä että jos autopesun tai rankkasateen jälkeen takaovien aukaisun yhteydessä kynnyskotelot ovat märät ja vettä lörähtää maahan.

                Takajalkatilan matot pois ja kokeile onko lattia märkä.

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Voi olla edestäkin. Jos esimerkiksi raitisilmasuodattimien alta on vedenpoistoreiät tukossa :think
                Itselläni ilmeni kesän lopussa että kaikki kohdat perseellään:

                Takaovien höyrysulut vuotivat kuin seula, koritakuutöiden jälkeen, kiitos JKL Laakkonen. Vettä litra tolkulla verhoilumaton alla. Takamattojen kiinnikeruuvien kohdalta kun painoi reilusti niin hyvä ettei lentänyt vettä silmille asti. Nyt pitävät ja pesun tai rankkasateen jälkeen ei ole enää kynnyskotelot märkänä eikä lörähtele vettä maahan. Lisäksi oli:

                - Raitisilmasuodatimien vedenpoistoreiät tukossa
                - Tuulilasin liimaus epäonnistunut (lasi vaihdettiin JKL Laakkosella keväällä)

                You got to love Laakkonen...
                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                EX: E61 530xdAT -07
                EX: E60 520dA Sedan -08
                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                EX: E39 530dAT -02
                EX: E36 320iA -91
                EX: R1150RT -03

                Comment

                • crashline
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 60

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Takajalkatilassa on tulpatut reijät joista se tulppa tapaa hävitä maisemiin ja sieltä tulee vettä auton sisään märällä kelillä ajettaessa.

                  Muistatko yhtään missä kohtaa takalattiaa?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Laxa View Post
                    - Tuulilasin liimaus epäonnistunut (lasi vaihdettiin JKL Laakkosella keväällä)
                    Melkoinen yllätys... Oliko lasi liimattu oikealle syvyydelle vai jättääkö ne yhä E39:n tuulilasit liian ylös? Vaihtoiko ne epäonnistuneen tilalle uuden lasin? Onko se oikealla kohdalla?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10097
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Voi olla edestäkin. Jos esimerkiksi raitisilmasuodattimien alta on vedenpoistoreiät tukossa :think
                      Näin kävi meikäläiselle vajaa pari kuukautta sitten.Oli pöllyttänyt koivun siementä oikein urakalla ja kova vesisade siihen päälle.Onneksi ei kerennyt tulla paljoa,kun oli vain toinen poistoputki kokonaan tukkeessa.Kerkesin jo äkkisiltään epäillä merkkiliikkeessä vaihdettua tuulilasia.Onneksi tarkastin vedenpoisto putket,ennenkuin menin huutamaan liikkeeseen.
                      Last edited by Heguli 31; 15-10-2009, 19:43.

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by crashline View Post
                        Muistatko yhtään missä kohtaa takalattiaa?
                        Mittasin että 20 cm helman syrjästä sisäänpäin ja 20cm takaoven etureunasta taaksepäin, sellainen obaut euronkolikon kokoinen reikä jossa on alunperin peltinen korkki sellaisella mössöllä kiinnitettynä.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Laxa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1363
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Melkoinen yllätys...
                          Oliko lasi liimattu oikealle syvyydelle vai jättääkö ne yhä E39:n tuulilasit liian ylös?
                          Vaihtoiko ne epäonnistuneen tilalle uuden lasin?
                          Onko se oikealla kohdalla?
                          Vastaukset kysymyksiin:

                          Ei, liian ylhäällä se minusta on
                          Ei, vanha lasi liimattiin uudelleen
                          Ei, minusta se on hieman vinossa

                          Mutta sinä tiesitkin jo nämä vastaukset etukäteen...
                          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                          EX: E61 530xdAT -07
                          EX: E60 520dA Sedan -08
                          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                          EX: E39 530dAT -02
                          EX: E36 320iA -91
                          EX: R1150RT -03

                          Comment

                          • _chris_
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 442
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by Laxa View Post
                            Lisäksi oli:

                            - Raitisilmasuodatimien vedenpoistoreiät tukossa
                            - Tuulilasin liimaus epäonnistunut (lasi vaihdettiin JKL Laakkosella keväällä)

                            You got to love Laakkonen...
                            Joo tuo vedepoistoaukkojen puhdistushan kuuluu E39:n huolto-ohjelmaan. Ovat sellaisessa paikassa, että on helppo jättää tekemättä eikä asiakas välttämättä huomaa asiaa lainkaan (ennenkuin vedet menee minne sattuu ja/tai JARRUtehostin prakaa kun ui vedessä).

                            Edit: Pistetään nyt oikea tehostin tuohon tekstiin.
                            Last edited by _chris_; 16-10-2009, 20:33.
                            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                            Comment

                            • crashline
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 60

                              #15
                              Originally posted by _chris_ View Post
                              Joo tuo vedepoistoaukkojen puhdistushan kuuluu E39:n huolto-ohjelmaan. Ovat sellaisessa paikassa, että on helppo jättää tekemättä eikä asiakas välttämättä huomaa asiaa lainkaan (ennenkuin vedet menee minne sattuu ja/tai ohjaustehostin prakaa kun ui vedessä).
                              No voihan Vee jos se tuhoilee vielä jotain muutakin...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎