memebuy23buy

E39 523i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lahis
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 3
    • Finland

    E39 523i ei käynnisty

    Tätä ongelmaa tuntuu täällä olevan riittämiin, mutta tuleepahan yksi lisää

    Elikkä vaihdoin kyseiseen autooni juurittain uuden akun vanhan hyydyttä heti kylmän tullen.

    Auto starttasi ja lähti käyntiin ärhäkästi, mutta ajoon ei ollut tarvetta lähteä. Seuraavana päivänä kuitenkin auto starttasi, mutta pysyi käynnissä ehkä parisen sekunttia. Tämän jälkeen startti pyöri vinhakasti mutta ei puhettakaan käyntiin lähtemisestä. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään tällaisella opiskelija budjetilla?

    Moottori pyörii epänormaalin kevyesti (saattaa johtua myös uudesta akusta?) ja bensan hajua ei ole havaittavissa.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8282
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Lahis View Post
    Tätä ongelmaa tuntuu täällä olevan riittämiin, mutta tuleepahan yksi lisää

    Elikkä vaihdoin kyseiseen autooni juurittain uuden akun vanhan hyydyttä heti kylmän tullen.

    Auto starttasi ja lähti käyntiin ärhäkästi, mutta ajoon ei ollut tarvetta lähteä. Seuraavana päivänä kuitenkin auto starttasi, mutta pysyi käynnissä ehkä parisen sekunttia. Tämän jälkeen startti pyöri vinhakasti mutta ei puhettakaan käyntiin lähtemisestä. Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään tällaisella opiskelija budjetilla?

    Moottori pyörii epänormaalin kevyesti (saattaa johtua myös uudesta akusta?) ja bensan hajua ei ole havaittavissa.
    tässä on kyse ns. venttiilien liimautumisesta..
    ratkaisu: starttaa helvetin pitkään, usko loppuu ennen ku lähtee mutta lopulta lähtee.. älä sulata starttia
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Lahis
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 3
      • Finland

      #3
      Luin tuosta venttiilien liimautumisesta, mutta voikohan vika olla siinä koska startti kuitenkin omalla kohdalla pyörittää moottoria?

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8282
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Lahis View Post
        Luin tuosta venttiilien liimautumisesta, mutta voikohan vika olla siinä koska startti kuitenkin omalla kohdalla pyörittää moottoria?
        kyllä.. kun tämä venttiilien liimautuminen tapahtuu niin venttiilit kyllä aukeaa mutta jäävät hiukka kantamaan -> ei puristuksia -> startti pyörittää turhankin iloisesti mutta ei lähde tulille

        "liimautuminen" on hiukka harhaanjohtava nimitys
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Lahis
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 3
          • Finland

          #5
          Joo elikkä kävin sahaamassa akun loppuun ja kyllä se siitä alkoi heräilemään, lähti käyntiin muutamaan kertaan, mutta ei pysyvästi.

          Aamulla uusi yritys täydellä akulla

          Kiitos vastauksesta!

          Comment

          • KoFFi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 77
            • Raahe

            #6
            juu itellä kans kokemusta tuosta (liimautumisesta).

            jos esim siirrät autoa vain hieman pihassa ja sammutat heti kylmänä niin meinaa liimautua.
            E61 530da M-SPORT
            ex:E39 Touring shadowline

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Onkohan tuolla liimautumisella mitään yhteyttä käytetyn moottoriöljyn kanssa :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                Ei, koska se johtuu bensasta.
                Retard Member

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Mulla kävi itseasiassa täysin samoin tänään oman 523:n kanssa...piti käynnistää mokoma niin eipä lähtenytkään vaan pyöritti ja vieläpä melko köykäisesti tuntui pyörivän...no, akku alkaa olemaan jo muutaman vuoden ikäinen niin virtahan siitä loppui. Eikun kaapeleita noutamaan ja kotiin tullessa oli pakko kokeilla josko mokoma lähtis omin avuin käyntiin ja niinhän se lähti..

                  Eli taisi olla mullakin venat "liimautuneet" kun ei tuntunut olevan mitään puristuksia... Mikä tohon liimautumiseen avuksi. Kun ei aina viittisi lähteä ajelulle kun siirtää autoa parkkiksella muutaman metriä.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Originally posted by Robi View Post
                    Mulla kävi itseasiassa täysin samoin tänään oman 523:n kanssa...piti käynnistää mokoma niin eipä lähtenytkään vaan pyöritti ja vieläpä melko köykäisesti tuntui pyörivän...no, akku alkaa olemaan jo muutaman vuoden ikäinen niin virtahan siitä loppui. Eikun kaapeleita noutamaan ja kotiin tullessa oli pakko kokeilla josko mokoma lähtis omin avuin käyntiin ja niinhän se lähti..

                    Eli taisi olla mullakin venat "liimautuneet" kun ei tuntunut olevan mitään puristuksia... Mikä tohon liimautumiseen avuksi. Kun ei aina viittisi lähteä ajelulle kun siirtää autoa parkkiksella muutaman metriä.
                    Annat pyöriä jonkun minuutin tyhjäkäyntiä? Ei siihen muuta keinoa ole.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • EM^
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 65
                      • Oulu

                      #11
                      Itse otan aina varman päälle ja annan lämmetä lämpömittarin sinisen alueen ylärajaan asti, eipä oo sen jälkeen ongelmia ollu
                      E36 323i -98

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by herja View Post
                        Ei, koska se johtuu bensasta.
                        No onko sillä bensan valmistajalla vaikutusta asiaan?
                        Lähinnä kun itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta vaikka tuolla m50 koneisella ajetaan viiden metrin siirtymiä lähes päivittäin. Kerran vähän röpötti mutta johtui luultavasti siitä että pari tulppaa kylpi öljyssä.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Torsti19
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 52
                          • Tampere

                          #13
                          Itsellä kävi vastaava liimautuminen muutama vuosi sitten. Sillon tankkasin usein Teboililla. Tämän jälkeen en ole Teboilin bensaa autooni tankannut eikä ole ollut ongelmia pienienkään autonsiirtojen jälkeen.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Teboililainenhan se vissiin liimasi ooppeleitakin

                            ...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Teboililainenhan se vissiin liimasi ooppeleitakin

                              ...en vaan uskonut siihen polttoaineeseen silloin, sillä nehän oli ooppeleita.
                              Ite oon ajanu teboilin bensalla kaikki sen 5 vuotta mitä on tullu autoiltua. En usko että tässä tapauksessa johtuu polttoaineesta:think Ei tuolla 5km pätkäajulla pitäis tulla noita ongelmia, tietääkseni esim. vaan muutaman sekunnin käyttö kylmällä koneella.

                              Tai no mistä näistä tietää.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X