Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D purkaa akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #16
    Mihin haaraan olette kytkeneet tuon retrofit-laturin outputin?

    Paras olisi suoraan akkuun, mutta turhan hapokas homma vetää piuha konttiin asti. Hieman asiassa askarruttaa mitä auton boxit tms. tykkää jatkuvasta 'ylijännitteestä'. Käsittääkseni jännitettä kylvetään useaan paikkaan auton ollessa miehittämättömänä.
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1659
      • Vähäkyrö

      #17
      Itse olin tyhmä ja vedin akkuun asti sulakketaulun kautta. Viisaammat vetää vain sulaketauluun

      Eikös se auton laturikin pukkaa ylijännitettä, eiköhän ne boksit oo sille mitotettu.

      Comment

      • kurati
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 14
        • Kiuruvesi

        #18
        kellään omaa ohjetta kuvien kera operaatiosta?? :think

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1659
          • Vähäkyrö

          #19
          On kai täällä forumillakin jossain kuvaliset ohjeet. Hakusanaks c-tek ja webasto, niin löytyy juttua. Itsekin meinasin ottaa kuvat, mutta kuvaaminen jäi siinä touhutessa. Pääpiirteissään: Defan pistoke puskurin ritilään. Sieltä johto hyttiin, ite vedin sisälokasuojasta pesurin säiliön takaa, viisaampi vetää matkustajan raitisilmakotelon alta. Sisäpistoke jalkatilaan ja laturi siihen kiinni. Ite laturin voi laittaa minne haluaa, ite laitoin kakspuoliteipillä korimudulinpohjaan kiinni. Laturista sitten + johto tyhjään sulakepaikkaan, mihin tulee virta. Siihen tarvii yhen pinnin hakea marmorilta. Osanumeroa en tohi antaa, ku se oli sellasta arpomista sen kans. Laturilta maajohto sitten jonnekin sopivaan maadotuspisteeseen hanskalokeron alla.

          Comment

          • bmw e34
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 633
            • raahe

            #20
            Originally posted by Lakeson View Post
            Mihin haaraan olette kytkeneet tuon retrofit-laturin outputin?

            Paras olisi suoraan akkuun, mutta turhan hapokas homma vetää piuha konttiin asti. Hieman asiassa askarruttaa mitä auton boxit tms. tykkää jatkuvasta 'ylijännitteestä'. Käsittääkseni jännitettä kylvetään useaan paikkaan auton ollessa miehittämättömänä.
            minä tyrkkäsin sen siihen hanskalokerossa olevaan pääsulakepaneelin syöttöjohtoon koska sehän on sulakkeen kautta kytketty suoraan akun + - napaan ja näin ollen samassa potentiaalissa, maan kytkin johonki yhteiseen maapisteeseen sinne sulakepaneelin taakse.
            ei siitä ylijännitteestä kannata itselle alkaa tulppaa puuhaamaan , koska kaikki modulit ja sydeemit on suunniteltu ylijännite huomioon ottaen, varmasti 16-18 vdc kärsii olla jännite eikä hoppa ole vielä moksiskaan.
            tuosta asennuksesta vielä sellainen pikku juttu että kannattaa käyttä VAIN tehdasvalmisteisia autoon tarkoitettuja komponentteja sen tähden että JOS käry käy eli homma ottaa tulta allensa niin vakuutusyhtiön äijä alkaa känisemään ja venkuloimaan maksamisen suhteen vedoten siihen että on menty modaileen niitä vehkeitä ja sen tähden on kamppeiden luokitukset & hyväksynnät menny vituiksi ja heidän ei tarvitse sen perusteella tarvitse korvata mitään .

            Comment

            • TMW
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 145
              • Kempele

              #21
              Moi
              itse iskin Cetekin kiinni nafta suotimen jäähdyttimeen elikkäs vasemman tolpan juureen ja laturin VDC + piuhan "apuvirta" liittimeen ja - pään siihen naftasuotimen kiinnitysjalan alle. Toimii näinkin... Jos eukko viitsii joskus laittaa sen töpselin seinään :think

              -Teijo

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1659
                • Vähäkyrö

                #22
                Alkuperäseen aiheeseen. Kaverin 530d purki akkua ja syynä oli perän tasonsäädön ohjausyksikkö.

                Comment

                • rainekoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 294
                  • oulainen

                  #23
                  Eli vika voi olla missä vaan. On vissiin kuitenki helpoin (jos on yleisin) vissiin alkaa siitä siilistä.

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4064
                    • Finnland

                    #24
                    Mistä tuon lämmityslaitteen etuvastuksen sekoilun huomaa? Omassa biilissä virrankulutus 0,56 Ah vaikkei mikään ole päällä. Ei dieselkoneinen tosin.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Ekape
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 205
                      • Luvia

                      #25
                      Etuvastuksen sekoilun huomaa esim. kuuntelemalla puhallinta. Jos puhallin vaihtelee itsellään kierroksia tai lähtee pyörimään omia aikojaan auton ollessa sammutettu niin vika on selvä.

                      Comment

                      • mixxis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2009
                        • 1877
                        • Jyväskylä / Uurainen

                        #26
                        haetaas vähän vanhasta aiheesta.

                        Originally posted by Ekape View Post
                        Etuvastuksen sekoilun huomaa esim. kuuntelemalla puhallinta. Jos puhallin vaihtelee itsellään kierroksia tai lähtee pyörimään omia aikojaan auton ollessa sammutettu niin vika on selvä.


                        Ominaisuus vai siilin vika:

                        vissiin kaikissa bemuissa mitä oon omistanu, ainaki e39:t, sama että pikkupakkasella pissapojan suuttimet pysyy sulana, ja tuulilasissa ne kaks legendaarista pienen appelsiinin kokosta sulaa kohtaa, jos muuten lasi jäätyiskin. Eikä liity siihen että webasto ois ollu käytössä.. pesurin suuttimet tuskin lämpiää puhaltimen avulla mutta lasi kyllä... ja salee vie akkua vähän mut ei ainakaa viime talvena häirinny kertaakaan. Mikäs tämmönen "odotan kuljettajaa" toiminto? :think
                        ___________________________________
                        __________________________________________________
                        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                        [ Focus stw ]
                        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                        Comment

                        • ipii79
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 107
                          • ylöjärvi

                          #27
                          Originally posted by mixxis View Post
                          haetaas vähän vanhasta aiheesta.





                          Ominaisuus vai siilin vika:

                          vissiin kaikissa bemuissa mitä oon omistanu, ainaki e39:t, sama että pikkupakkasella pissapojan suuttimet pysyy sulana, ja tuulilasissa ne kaks legendaarista pienen appelsiinin kokosta sulaa kohtaa, jos muuten lasi jäätyiskin. Eikä liity siihen että webasto ois ollu käytössä.. pesurin suuttimet tuskin lämpiää puhaltimen avulla mutta lasi kyllä... ja salee vie akkua vähän mut ei ainakaa viime talvena häirinny kertaakaan. Mikäs tämmönen "odotan kuljettajaa" toiminto? :think

                          mulla oli viime talvena e39 kans vikana akun purkaminen ja kaikki maholliset kävin läpi ja vika oli auton oma puhelin. nappasin luurista johdon irti ja jo loppui purkaminen. kannattaa kokeilla jos autossa on puhelin...

                          Comment

                          • purola
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 59

                            #28
                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Alkuperäseen aiheeseen. Kaverin 530d purki akkua ja syynä oli perän tasonsäädön ohjausyksikkö.
                            Missäs tuo ohjausyksikkö sijaitsee? Purkaa kans itellä 530d akkua, akku puol vuotta vanha vartan syväpurkausakku (270€)... Välillä herjaa peräntasoa ajaessa ja pitää käyttää virrat pois ettei tipu perse maahan. Vaihdettu kompuraan solenoidit jonka jälkeen pelas tähän asti. Siili kans vaihdettu, ei apua.

                            Edit:
                            Kompura kuivattu ja ongelma helpotti.
                            Virrat vielä aamulla hävöksissä, uus laturikin tuli turhaan laitettua...
                            Last edited by purola; 28-11-2010, 10:04.

                            Comment

                            • cor
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 55
                              • Helsinki

                              #29
                              Itse tappelen myös katoavan virran kanssa. paljosta ei puhuta, mutta juuri niistä pienistä määristä ettei auto parin päivän seisomisen jälkeen lähde kovilla pakkasille käyntiin..

                              Mutta osaisko joku avata tuota peränsäädön ja virran katoamiseen liittyvää aihetta. Kun itselläni herjaa tuota peränsäätöä ja se nyt voisi olla ensimmäinen mitä voisi lähteä katsomaan.

                              Eli vinkkejä mitä lähteä tutkimaan?
                              530da e39 touring, Vw corrado

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                #30
                                Originally posted by cor View Post
                                Itse tappelen myös katoavan virran kanssa. paljosta ei puhuta, mutta juuri niistä pienistä määristä ettei auto parin päivän seisomisen jälkeen lähde kovilla pakkasille käyntiin..

                                Mutta osaisko joku avata tuota peränsäädön ja virran katoamiseen liittyvää aihetta. Kun itselläni herjaa tuota peränsäätöä ja se nyt voisi olla ensimmäinen mitä voisi lähteä katsomaan.

                                Eli vinkkejä mitä lähteä tutkimaan?
                                Laturin vialliset diodisillat ja puhaltimen etuvastus. Siinä muutama akunpurkaja.
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎