Yleisin syy miksi e39 purkaa akku on lämmitylaitteen vastus eli "siili". Sekoileeko sisäpuhaltimen nopeus? Toki webaston ohjaikorttikin on joskus ollut rikki niin, että weba käynnistyy itsekseen auton seistessä.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Ja jos on takakontissa sellainen pieni akku Webastolle, niin se vanhetessaan aiheuttaa ongelmia. Mulla oli melkein 20v vanha pikkuakku ja se niin finaalissa kuin olla ja voi. Sehän latautuu auton ollessa käynnissä latausreleen kautta. Jos se akku on ihan kaputt, niin se imee virtoja laturista eikä isolle akulle jää tarpeeksi.
Yksi mahdollinen selitys vaan.
-Mikko
Jarrut ne vauhdin tappaa...
VW Golf 1.4 TSI 2011
BMW 540 1997 touring
Audi A3 SB 2013
Voiko se siili purkaa akkua vaikka nopeus ei sekoilekkaan.
Voi.
Ajetaanko autolla kuinka paljon webaston käyttämisen jälkeen? Vaimon auto (540) vaatii pelkän starttauksen viemän virran takaisin saamiseen noin 5KM ajon... Webaston käytön jälkeen huomattavasti pitempi lenkki pitää ajaa
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Webaston tai Eberin käytössä pitää muistaa että se lämmittimen käyttöaika pitää olla lyhyempi kun ajoaika. Jos lämmität joka aamu puolituntia ja sitten ajat 15 min. töihin ja illalla sama nii ei kestä pitkään kun ei enää auto käynnisty.
Kylmällä ilmalla akun varauksen vastaanottokyky heikkenee niin että akun lataustilan yllä pito vaatii yhä enemmän ajoa jos sähkön kuluttajat pysyvät samana. Talvella puhaltimet täysillä ja persgrillit ja takalasinlämmitin kuumana ja kaikki valot päällä sekä toistuvia kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa saa aikaan sen että laturin latausteho ei enää riitä ylläpitämään akun varaustilaa saatikka lisäämään sitä.
E39:n akku on lisäksi siellä peräloossin kylmimmässä lokerossa, joten sen akun lämpeneminenkin on käytännössä mahdotonta.
Kai nyt jollaki muulaki purkaa webastolla varustettu 530D akkua.
Kaksi tapausta jossa molemmissa alle vuoden vanha akku niin ei lähde käyntiin.
suosittelisin vastaavanlaista ratkaisua johon itse päädyin kun sain tapettua webastolla yli 100 euron akun. jos akku pääsee tyhjäksi varsinkin talvella kunnon pakkaskelillä jolloin se useimmiten tapahtuu niin se on sama vaikka se olisi ostettu edellisenä päivänä, sen jälkeen se on "för mitätön".
Ääni tolle laturille. Edellinen omistaja oli tappanu akun Webaston kans ja ite sitte pariin otteeseen viimeistelin akun. Nyt on uus akku ja tuo samanen C-tekin 7A laturi.
suosittelisin vastaavanlaista ratkaisua johon itse päädyin kun sain tapettua webastolla yli 100 euron akun. jos akku pääsee tyhjäksi varsinkin talvella kunnon pakkaskelillä jolloin se useimmiten tapahtuu niin se on sama vaikka se olisi ostettu edellisenä päivänä, sen jälkeen se on "för mitätön".
Tuo on varmasti ihan hyvä ratkaisu.
Pitää muistaa tietysti, että normaalit käynnistysakut eivät oikeasti ole tarkoitettuja Webasto käyttöön.
Webasto käyttöön suositellaan ns. syväpurkausta kestäviä akkuja.
Itsellänikin antautui 5 v vanha BMW -akku viimetalvena kun Webaa käyttelin.
Laitoin nyt sitten kokeeksi parasta mitä Vartalta löytyy: 95 ah Ultra dynamic -hyytelöakun. Ainakin toistaiseksi on pelannut moitteettomasti
Mulla on Motonetin 95Ah Sctzhnajder tai jotain sinnepäin AGM-akku, oisko ollu joku 130€ hinta. Kestää kuulemma tyhjäks vetämistä ja hyvin on pelittäny.
Pitää muistaa tietysti, että normaalit käynnistysakut eivät oikeasti ole tarkoitettuja Webasto käyttöön.
Webasto käyttöön suositellaan ns. syväpurkausta kestäviä akkuja.
Itsellänikin antautui 5 v vanha BMW -akku viimetalvena kun Webaa käyttelin.
Kyllä ne tavalliset käynnistysakut on ihan autokäyttöön tarkoitettuja. Ihan sama jos väittäis ettei käynnistyskkua pidä käyttää autoradion tai auton valojen virtalähteenä. Jos Webastolla vetää jatkuvasti akun tyhjäksi niin kyllä se on käyttäjän omaa tyhmyyttä, eikä akun vika. Täyteen ladattu akku joka on vielä hyväkuntoinen kestää yksittäisiä Webaston käyttöjaksoja todella pitkiäkin. Omassa LC:ssä on joskus talvella käytetty liki yhtäjaksoisesti kokopäivän eikä vieläkään ole ollut käynnistyksessä ongelmia. Akkuina tavalliset valkoiset Vartat. Kyllä se akku pilataan sillä ettei sitä ladata kunnolla vaan se on jatkuvassa alivarauksessa.
Eikä sen akun tarvitsekkaan kestää yli viittä vuotta.
Entinen vartalainen ei toiminut webaston kanssa..akku toimi kesät talvet normaalisti mutta ei kestänyt webaston käyttöä.
Sitten investoin boschin s6:sen
Tuon boschin patterin kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia..vaikka ajot ovat suurin osa pätkäajoa.(~10km-20km).Hintaa tuolla oli 240e mutta on ollut hintansa väärti.
suosittelisin vastaavanlaista ratkaisua johon itse päädyin kun sain tapettua webastolla yli 100 euron akun.
Voin myös lämpimästi suositella! Tuon asennuksen jälkeen ei sitten niin minkäänlaisia akkuongelmia. KLIK
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment