Huomasin tuossa että 525d ajotietokoneen, MID:in, ilmastointilaitteen ja sisätilojen valot vilkkuvat. Vilkunta on satunnaista ja loppuu jonkin ajan kuluttua. Toimintaan ei vaikuta onko auto käynnissä vai ei. Missä mahtaa olla vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 valot vilkkuu
Collapse
X
-
Ongelma ratkaistu.
Originally posted by makrleht View PostHuomasin tuossa että 525d ajotietokoneen, MID:in, ilmastointilaitteen ja sisätilojen valot vilkkuvat. Vilkunta on satunnaista ja loppuu jonkin ajan kuluttua. Toimintaan ei vaikuta onko auto käynnissä vai ei. Missä mahtaa olla vika?
-
-
Vilkkuu valot kanssa E39:ssä
:think Mulla näyttäs olevan samanlaista ongelmaa omassa autossa. Mulla vilkkuu lisäksi myös ajovalot. Ongelma on satunnaista välillä vilkkuu vähän väliä ja välillä voi mennä pidempikin aika että ei vilku ollenkaan.
Oliko sulla vanha akku huonossa kunnossa? Tai miten päättelit että akun vaihto korjaa ongelman? (en viitsisi turhaan uutta akkua ostaa).
Comment
-
-
Originally posted by temexi View Post:think Mulla näyttäs olevan samanlaista ongelmaa omassa autossa. Mulla vilkkuu lisäksi myös ajovalot. Ongelma on satunnaista välillä vilkkuu vähän väliä ja välillä voi mennä pidempikin aika että ei vilku ollenkaan.
Oliko sulla vanha akku huonossa kunnossa? Tai miten päättelit että akun vaihto korjaa ongelman? (en viitsisi turhaan uutta akkua ostaa).
Comment
-
-
Originally posted by ^alexi^ View PostKatoppa huvikseen mittarilla paljon se auto lataa
Akun kuormitustustesti tehty akkuliikkeessä. Kesti ilmeisesti kuormitusta ok. Mutta testeri näytti lopuksi: Lataa akku. Voikohan olla niin että on laturi kohta menossa?
Comment
-
-
Onhan se mahdollista. Kannattaa kattoa se laturin hihna, onko kuin kulunut että pääseekö luistamaan sitten aina välillä. Itellä oli samaa vikaa joskus audissa, välillä kävi ihan normaalisti mutta sitten taas hävis sähköt kokonaan ja sammu. Seuraavana päivänä taas ei mitään ongelmaa. Laturin hihna ja hiilet sitten löyty syylliseksi.
Comment
-
-
Originally posted by rainekoo View PostLaitoin 100Ah akun uuden ja ei loppunu vilkkuminen. Vaikuttaiskohan joku iso kondensaattori jos sellaisen laittais.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
valot vilkkuu
Ongelmalapsena 525d 2001 mallia. Eli seuraavanlainen ongelma:
Valot himmenenevät esim. jarruttaessa, pyyhkijöitä kytkettäessä hetkellisesti, eli räpsähtävät hieman. Tämä ongelma on satunnaista, välillä ei huomaa mitään.
Laturi on vaihdettu uuteen, sama ongelma jatkuu. Edellinen laturi oli tehdaskunnostettu Valeo, 1,5v vanha (uusi on myös samanmallinen Valeo 120A) . Edellisessä oli kyllä vikaa, ei ollut kovin tasaista tasajännitettä ja valoista huomas sellaista tasaista "aaltoilemista". Boschin testeri ilmoitti korkeasta vaihtojännitepitoisuudesta.
Maadoituksia on tullut tarkastettua, mutta niissä ei näytä olevan vikaa. Akku on myös 1,5v vanha Bosch, enkä usko sen temppuilevan, starttaa iloisesti eikä tunnu kärsivän virran vähyydestä.
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
Comment
-
-
Originally posted by nokitykki View PostOngelmalapsena 525d 2001 mallia. Eli seuraavanlainen ongelma:
Valot himmenenevät esim. jarruttaessa, pyyhkijöitä kytkettäessä hetkellisesti, eli räpsähtävät hieman. Tämä ongelma on satunnaista, välillä ei huomaa mitään.
Laturi on vaihdettu uuteen, sama ongelma jatkuu. Edellinen laturi oli tehdaskunnostettu Valeo, 1,5v vanha (uusi on myös samanmallinen Valeo 120A) . Edellisessä oli kyllä vikaa, ei ollut kovin tasaista tasajännitettä ja valoista huomas sellaista tasaista "aaltoilemista". Boschin testeri ilmoitti korkeasta vaihtojännitepitoisuudesta.
Maadoituksia on tullut tarkastettua, mutta niissä ei näytä olevan vikaa. Akku on myös 1,5v vanha Bosch, enkä usko sen temppuilevan, starttaa iloisesti eikä tunnu kärsivän virran vähyydestä.
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
Mulla oli samantyyppistä. Korjaantui, kun löytyi kuoriintunut piuha joka vuosi maihin. Jos sulla on sama, niin se on sitten eri asia mistä sen vuodon löytää.
Comment
-
Comment