Hei!
Ajattelin kysyä täältä, että mikähän mahtaisi olla vikana kun otsikonmukainen auto temppuilee. Ensin vähän pohjatietoja: Auto teki 2kk sitten sellaista että kuumeni moottorin lämpömittarin mukaan lähelle punaista aluetta ja sitten hetken päästä palasi takaisin normaaliin lämpötilaan mittarin mukaan. Autoon vaihdettiin vesipumppu ja termostaatti. Sitten lämpeni taas ja meni hermot ja ajoin sitä vain motarilla kunnes alkoi nakuttaa ja kansitiiviste paloi.
Sitten auto hinattiin huoltoon ja siihen vaihdettiin uusi moottori joka oli hyvässä kunnossa. Samanlainen auto oli kyseessä ajettu vain 184tkm. Nyt auto toimi hyvin yli 2 000km mutta sitten kun ajoin Drive-inissä ja menin parkkiin odottamaan auto heitti taas lämpömittarissa lämmöt lähelle punaista ja sammutin auton. Sitten lähdin 3min päästä ajamaan lämmöt hieman korkealla mutta n. 10s kuluttua lämmöt laskivat taas normaaliin ja ajelin 30km kotiin ilman ongelmia ja valoissakaan ei lämpömittari huonoon suuntaan värähtänyt. Mistä tämä siis johtuu, luulen että alkaa taas tehdä samaa kun nyt aloitti moottorin vaihdon jälkeen. Olisiko kenties jäähdytin vai mikä siellä sitä kuumentaa tuollain aina sillon tällön?
Ajattelin kysyä täältä, että mikähän mahtaisi olla vikana kun otsikonmukainen auto temppuilee. Ensin vähän pohjatietoja: Auto teki 2kk sitten sellaista että kuumeni moottorin lämpömittarin mukaan lähelle punaista aluetta ja sitten hetken päästä palasi takaisin normaaliin lämpötilaan mittarin mukaan. Autoon vaihdettiin vesipumppu ja termostaatti. Sitten lämpeni taas ja meni hermot ja ajoin sitä vain motarilla kunnes alkoi nakuttaa ja kansitiiviste paloi.
Sitten auto hinattiin huoltoon ja siihen vaihdettiin uusi moottori joka oli hyvässä kunnossa. Samanlainen auto oli kyseessä ajettu vain 184tkm. Nyt auto toimi hyvin yli 2 000km mutta sitten kun ajoin Drive-inissä ja menin parkkiin odottamaan auto heitti taas lämpömittarissa lämmöt lähelle punaista ja sammutin auton. Sitten lähdin 3min päästä ajamaan lämmöt hieman korkealla mutta n. 10s kuluttua lämmöt laskivat taas normaaliin ja ajelin 30km kotiin ilman ongelmia ja valoissakaan ei lämpömittari huonoon suuntaan värähtänyt. Mistä tämä siis johtuu, luulen että alkaa taas tehdä samaa kun nyt aloitti moottorin vaihdon jälkeen. Olisiko kenties jäähdytin vai mikä siellä sitä kuumentaa tuollain aina sillon tällön?
Comment