Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vakkari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huotari
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 54
    • Kuusamo

    e39 vakkari ei toimi

    elikkäs vakkari ei pelaa mitenkään. ei syty valot mittaristoon ei edes nappuloissa pala valo.. just äsken katoin kaikki sulakkeet ja kaikki.

    korjattiin samalla se lapamatojohto ratin sisältäki ku soli poikki ja mitattiin et yhteydet pelaa ja volttimittarin mukaan toimii eli ei ole oikosessa.

    airbagin merkki valoki palaa mut siihen löytyy syy varmaan ku käy testerissä.

    mut mikäs vakkariin avuksi..!?!
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    minkä ikänen millä moottorilla
    katso ettei vaan ole vaijeri poikki ,jos vanhempaa tuotantoa!!! löytyy kaasuvaijerin luota sellanen lyhyt vaijeri
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ...juu, taas pitäisi tietää auton vuosimalli, kun muuttuu 9/98 mekaanisesta vaijerivetoisesta täysin sähköiseksi?

      Comment

      • aripaa
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 520
        • Kuhmo

        #4
        Originally posted by huotari View Post
        elikkäs vakkari ei pelaa mitenkään. ei syty valot mittaristoon ei edes nappuloissa pala valo.. just äsken katoin kaikki sulakkeet ja kaikki.

        korjattiin samalla se lapamatojohto ratin sisältäki ku soli poikki ja mitattiin et yhteydet pelaa ja volttimittarin mukaan toimii eli ei ole oikosessa.

        airbagin merkki valoki palaa mut siihen löytyy syy varmaan ku käy testerissä.

        mut mikäs vakkariin avuksi..!?!

        Toimiiko radio, ettei olisi virtalukon
        pohja, oireet viittaavat siihen.
        Ext. bmw:t
        e28 518i -87
        e34 518i -92
        e39 540ia sedan 7/98
        e39 540ia sedan 9/98
        e39 540ia tour. 12/98
        E34 525i Touring 7/92

        Vikakoodien lukua/nollausta.

        e39 540 ia sedan 7/96

        Comment

        • huotari
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 54
          • Kuusamo

          #5
          autohan on 12/98 vai 01/99 jompikumpi mut "uutta mallia" kuitenki.

          radio ja kaikki muu pelaa aivan ku pittääki..

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by huotari View Post
            autohan on 12/98 vai 01/99 jompikumpi mut "uutta mallia" kuitenki.

            radio ja kaikki muu pelaa aivan ku pittääki..
            Eli siellä ei ole mitään vaijereita tai muitakaan mekaanisia osia joita voisi lähteä tsekkaamaan. Ainoa keino tässä tapauksessa vian selvittämiseksi on pistää auto piuhanpäähän ja tsekata mitä on hukassa.
            Mikäli baginvalokin palaa, voi kyse olla vioittuneesta kosketinrullasta/kierrejohtimesta.

            Comment

            • huotari
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 54
              • Kuusamo

              #7
              siinäpä se jännä juttu piileeki että se on mitattu se lapamato kierrejohto vai mikä se oli ja se toimii.. mut tietenki kaikki on mahollista ku minusta on kyse..

              Comment

              • huotari
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 54
                • Kuusamo

                #8
                lueskelin tuossa vanhoja topicceja ja sieltä löyty tuo sulake 44. mulla ei ole siinä ku toinen kosketuspinta sen sulakkeen takana pitäskö siinä olla kaks..?:think

                Comment

                • seidltuning
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1941
                  • Vantaa

                  #9
                  ymmärsinkö oikein
                  siis minne painat sulakkeen ei ole kuin yksi pinni?
                  sulakehan on yhteyden välissä eli jos sulake palaa ei yhteyttä kule...eli sulakkeella pitää aina olla tulo-->sulake-->lähtee
                  ja takasin aiheeseen onko vikakoodit luettu? mitä näytti?
                  G30 530e Sedan
                  E30 325i Cabriolet

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by huotari View Post
                    lueskelin tuossa vanhoja topicceja ja sieltä löyty tuo sulake 44. mulla ei ole siinä ku toinen kosketuspinta sen sulakkeen takana pitäskö siinä olla kaks..?:think
                    Siis oot vasta ostanu auton, ja nyt huomasit että ratin nappuloiden valot ei pala ja vakkari ei toimi?

                    Edellinen omistaja vaihtanut autoon monitoimiratin, ja jos semmonen ei ole kuulunut alunperin autoon, vastaava johtosarja puuttuu...

                    Toimiiko radion säätö myös ratin napeista?

                    Onko kojelaudassa ratin takana se vakkarin ON/OFF nappi? Vai onko napit vain ratissa?
                    Last edited by Havis; 07-11-2009, 18:17.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • huotari
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 54
                      • Kuusamo

                      #11
                      ei ole vielä luettu ku olen tässä lomalla..

                      siis valot ei ole palanu ku myyjä sano ettei siinä ole sitä johtosarjaa mut olihan se sielä. ja näyttää olevan ihan alakuperänenki vielä.

                      ei sielä tosin ole ku 1 pinni sulakkeiden takana et silleen.

                      tänään ollu niin kaamea rapula ettei pystyny keskittyyn ollenkaan autoon.. hyi!! elämä voittaa..

                      Comment

                      • huotari
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 54
                        • Kuusamo

                        #12
                        dodiih.. josko sitä tänään pääsis taas tutkaileen autoa..

                        ei kellään ole heränny hienoja ideoita vkonlopun aikana liittyen tähän ropleemaan..?

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          ...juu, taas pitäisi tietää auton vuosimalli, kun muuttuu 9/98 mekaanisesta vaijerivetoisesta täysin sähköiseksi?

                          Ei muutu, m52TU-koneissa vielä vaijerisysteemit. Täysin sähköinen kaasuläppä ja siten vakkari tuli vasta m54-koneisiin, eli faceliftin myötä.

                          Comment

                          • seidltuning
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1941
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by huotari View Post
                            dodiih.. josko sitä tänään pääsis taas tutkaileen autoa..

                            ei kellään ole heränny hienoja ideoita vkonlopun aikana liittyen tähän ropleemaan..?
                            edelleen puuttuu ne auton tiedot...
                            laita valmistenumeron 7-viimistä niin katsotaan mikä auto se edes on
                            G30 530e Sedan
                            E30 325i Cabriolet

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Ei muutu, m52TU-koneissa vielä vaijerisysteemit. Täysin sähköinen kaasuläppä ja siten vakkari tuli vasta m54-koneisiin, eli faceliftin myötä.
                              Ei pidä paikkaansa. m54 koneeseen tuli toki sähköinen kaasupoljin, mutta itse tuo vakkarisysteemi muuttui sähköiseksi jo m52TU päivityksen myötä 9/98.
                              Eli kaikki m52TU koneissa on kaasupoljin vaijerilla mutta vakkari jo siis sähköinen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎