Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540IA:n lukkoperä esim. m5 perän vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toni Markus
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 17

    E39 540IA:n lukkoperä esim. m5 perän vaihto?

    Moro,
    tarkoitus ensikevääksi hankkia lukkoperä tohon E39 540IA -98 sedaniin joten kysyisin vaihtoehdoista miten täällä ehkä ihmiset toteuttaneet, quaifea pidän hyvänä ja mahdollisena vaihtoehtona, mutta vaatii hieman enemmän budjettia kuin esim. toisinaan myynnissä olevat m5 perät.. eli onko esim kukaan asentanut automaattiin m5 perää, tuleeko ongelmia laatikon toiminnan suhteen (alkaako arpomaan) koska epäilisin välityksen olevan eri? käykö m5 perä kuorineen suoraan pulttaa kiinni periaatteella 540:n? onko e39 540:ä olemassa jossa jo vakiona lukko? kun lumella tuntuu kahella sutivan mut kesärenkailla ei ole päässy kokeileen.. mut oletus ettei lukkoa ole kun ei aiemmassakaan ollut ja se oli hieman tylsä ilman lukkoa esim. kaarteisiin nopeammin ajettaessa..
    Ja vielä tosta luiston estosta että tuottaako se ongelmia vai saako sen välillä täysin passiiviseksi ja toimiiko normaalisti ollessaan päällä lukkoperän kanssa, mitä nyt searchilla löysin kokemuksia vaikkakin hyvin vähän, niin käsitykseni on ettei aiheuttaisi ongelmia? :think
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7438
    • Oulu

    #2
    Tietääkseni ei ole saanut tehtaalta lukkoperää E39-koppaan kuin M5. Itehän en näistä jälkiasennuksista mitään tiedä, mutta tämän muistin lukeneeni täältä joskus:
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Täällä kanssa juttua lukosta E39 540 IA

      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10065
        • KVLA

        #4
        Sitten jos 540:n ja M5:n perämurikat olisivatkin suoraan 1:1 mekaanisesti käypäsiä ja vaihdettavissa,niin ota sitten huomioon niiden erillaiset välityssuhteet.540iA=2,81 ja M5=3,15.Jo tämä välityssuhteen muuttuminen tulee todennäköisesti aihettamaan ongelmia mm. automaatin toiminnan kanssa.
        Last edited by Heguli 31; 07-11-2009, 23:21.

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Sitten jos 540:n ja M5:n perämurikat olisivatkin suoraan 1:1 mekaanisesti käypäsiä ja vaihdettavissa,niin ota sitten huomioon niiden erillaiset välityssuhteet.540iA=2,81 ja M5=3,15.Jo tämä välityssuhteen muuttuminen tulee todennäköisesti aihettamaan ongelmia mm. automaatin toiminnan kanssa.
          Muutos 2,91 --> 3,15 ei aiheuttanut mitään ongelmaa laatikon toiminnan kanssa e34 540ia:ssa.. En väitä etteikö muutos 2,81 -> 3,15 voisi aiheuttaa hankaluuksia, mistä näitä tietää...Sen TIEDÄN että lukkoperällinen mikä hyvänsä bemari, on 100x miellyttävämpi kuin lukottomalla murikalla varustettu kosla...siis jos puhutaan alle -00 vuosimallin pemareista..
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8264
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Tomba87 View Post
            Muutos 2,91 --> 3,15 ei aiheuttanut mitään ongelmaa laatikon toiminnan kanssa e34 540ia:ssa.. En väitä etteikö muutos 2,81 -> 3,15 voisi aiheuttaa hankaluuksia, mistä näitä tietää...Sen TIEDÄN että lukkoperällinen mikä hyvänsä bemari, on 100x miellyttävämpi kuin lukottomalla murikalla varustettu kosla...siis jos puhutaan alle -00 vuosimallin pemareista..
            tässä nyt vaan on semmonen homma että essonbaarijuttujen mukaan e39:n automaatit sekoaa jo väärän kokosista renkaistakin niin kun aattelee että mitähän ne tekee jos vaihtaa eri välityksellä olevan perän?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • honkkeli
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 947
              • Kaarina

              #7
              Originally posted by Tomba87 View Post
              Muutos 2,91 --> 3,15 ei aiheuttanut mitään ongelmaa laatikon toiminnan kanssa e34 540ia:ssa.. En väitä etteikö muutos 2,81 -> 3,15 voisi aiheuttaa hankaluuksia, mistä näitä tietää...Sen TIEDÄN että lukkoperällinen mikä hyvänsä bemari, on 100x miellyttävämpi kuin lukottomalla murikalla varustettu kosla...siis jos puhutaan alle -00 vuosimallin pemareista..
              Ot: joo lukko on aina lukko mut kyl ns. normiperälläkin pärjää kun on luistonesto ja vanhemmissakin kuin -00 vuotisissa niitä on. Ja miten oot huomannu eron normi ajossa onko lukko vai ei? Itellä ollu molempia ja normaalissa ajossa ei juurikaan eroa ole.. Joo todella liukkaalla huonoilla renkailla lukoton sutii valoissa yhtä ja lukollinen kahta.. mutta paikalla pysytään molemmilla jos olosuhteet on sellaset et ei pääse liikkeelle

              Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


              E46 320i -99

              "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

              ex:
              E34 535iA -91
              E30 316i -89
              E30 320i -90

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11707
                • Kouvola

                #8

                Comment

                • jushi
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 176
                  • Kouvola

                  #9
                  Sitähän nuo väittää että asc ja dsc ei oikeen sulata tuota ämmän lukkoa, kun taas toi quaifen torseni pelittää kummankin kanssa hieman eri toimintaperiaatteensa takia.

                  Laineelta voi kysyä lisää, ainakin kovasti kehunut sitä ja tilata lukon (octane-styling). Muistaakseni hintaa 1390€ tms, membereille -10% tai jotain tai jotain.

                  .jussi
                  e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                  Subaru Impreza WRX Sti
                  Skoda Octavia 1U -käyttis

                  ex. e46 330d touring

                  ex. e39 528i shadowline M5-Look

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10065
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    Muutos 2,91 --> 3,15 ei aiheuttanut mitään ongelmaa laatikon toiminnan kanssa e34 540ia:ssa.. En väitä etteikö muutos 2,81 -> 3,15 voisi aiheuttaa hankaluuksia, mistä näitä tietää...Sen TIEDÄN että lukkoperällinen mikä hyvänsä bemari, on 100x miellyttävämpi kuin lukottomalla murikalla varustettu kosla...siis jos puhutaan alle -00 vuosimallin pemareista..
                    Tässä topiikissahan puhutaankin uudemman mallisesta autosta/laatikosta.

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Tässä topiikissahan puhutaankin uudemman mallisesta autosta/laatikosta.
                      Näin on, tullut näköjään kännipäissään sekoiltua taas jotain..
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • Toni Markus
                        Newbiemmer
                        • Mar 2008
                        • 17

                        #12
                        Kiitoksia vastauksista, luulenpa että en viiti lähtee leikkimään perän vaihdon kanssa, koska tympeehän se on ajaa jos laatikko alkaa arpomaan yleisimmissä nopeuksissa, mahdollisesti hankin tuon quaifen sitten keväämmällä, koska jokseenkin hintava hankinta se on tarpeellisuuteen verrattuna, mutta kyllä kai se pitäisi ainakin hauskempi autosta sitten lukollisena tulla

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Ostin tossa E39 540iA:n, jossa on tuo Quaifen yksikkö asennettuna.

                          En keksi pahaa sanottavaa...

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • swox
                            BTCF Member
                            • Apr 2005
                            • 707
                            • Kokkola

                            #14
                            kaveri laitto itselleen e39 540ia steptronic vm.98 touringiin tuon m5:sen perän. autosta löyty dsc luostonesto mutta muistaakseni sen kanssa ei ollut mitään sen kummosempia ongelimia.

                            tuossa oli puhetta että lukkoyksikön hommaamista investointina (n. 1350€) niin tuo m5 perän laittokaan ei mitään halpaa huvia ollut.
                            parivuotta sitten tuli ruotsista m5 perä 500€ ja sitten joutuu vaihtamaan vetarit myös ja nämä oli 150€ puolelleen. sitten siihen vielä kardaanin lyhennys ja tasapainotus eli aletaan olemaan jo siellä tonnin nurkilla.

                            kierrokset nousi ajossa jokusen 200-300rpm mutta ei mitenkään häiritsevästi ja laatikko pelitti ihan niinku pitääkin. eli varmaan alle tonnilla ei pääse kuin kemppiliimalla. toki en tiedä mitä osat maksavat nykyään koska tästä on noin 2 vuotta aikaa.

                            no sitten kun aletaan miettimään että miksi pitää saada lukko e39 540:iin??
                            autosta tulee kyllä mukava ajettava varsinkin talvisin ja itsellä jäi mieleen tämä kaverin auto positiivisessa mielessä.

                            ainoat ongelma mikä tuli eteen joinakin kesäiltoina että jos paikalla haluaa pikkuisen polttaa kumia tai haluaa tehdä jokusen rinkulan tjsp. niin servotronik (ohjaustehostin) ei oikeen tahdo sallia tätä tehdä luontevasti koska se syö niin paljo tehoja.

                            tämän kyseisen auton omistaja voi itse sitten kirjotella tänne kun kerkeää ja kertoa kokemukset omin sanoin.

                            jos pienemmällä ropaamisella ja värkkäämisellä haluaa päästä niin ehkä tuo lukkoyksikkö ja eipähän tarvi sitten miettiä tuota luistonesto juttuakaan.
                            Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
                            Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
                            E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
                            -Official member of BTCF-Sauna team-
                            : orava: connection
                            -Kokkola connection-

                            Comment

                            • laine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1504
                              • Helsinki

                              #15
                              Quaife rokkaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎