Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring: Takalasi ei pysy ylhäällä...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

e39 touring: Takalasi ei pysy ylhäällä...

Moi, 530iaT facelift, hydrauliseen takaluukkun vaihdettiin pumput ja nyt takalasi ei pysy millään ylhäällä..pumput varmaan dead sielläkin. Olisko paha nakki vaihtaa itse vai vaatiiko taas jonkun ihmehimmelin vaihtoon, joka löytyy vasta marmoritiskiltä?

-Kähmy
    Last edited by Kähmy; 11-11-2009, 10:25. Reason: ja etin kyllä "e39 takalasi"-otsikolla ongelmat ja tekniikan..
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

Ne ikkunan pumput on tosi helppo vaihtaa ihan kotikonstein. Pääpiirteissäin homma menee näin.

1. Jollakin ilveellä ikkuna yläasentoon (parhaiten onnistuu kaverin kanssa, jolloin lasin saa kulloisessakin työvaiheessa aivan optimiasentoon)
    2. Saranan muovisuojukset veke
    3. Lasin puoleisesta päästä lukitussokat pois ja irroittaa iskarin kiinnikkeestä
    4. Sopivan kokoinen putki iskarin päälle, kannattaa työntää melkein perille saakka
    5. Kampeaa iskarin irti keulan puoleisesta kiinnikeestä (alaspäin)

Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä. Itse vetäisin uuden iskarin maalarinteipillä kevyesti putkeen kiinni, jotta pysyy oikeassa asennossa paikalleen laitettaessa.

About vartin homma tuo iskareiden vaihto. Kun ostaa uudet ja ihmettelee, niin ajatus kyllä selviää.

Comment

• Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

Itse tuossa juuri vaihdoin ja irroitin pitkällä vääntöraudalla nostamalla sen pallonivelen irti. Uuden asennuksessa otin lukkopihdeillä kiinni siitä silmukasta jotta sain sen pallonivelen kohdalleen ja sitten sillä vääntöraudalla painoin nivelen paikoilleen.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

• jjv
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 92
        • Oulu

jep pointtina on tuo putken pätkä jolla hoidetaan se syvällä oleva pää. Muuten ns. selkäydinhommaa. Itse uhrasin hommaan vanhan parittoman laskettelusauvan...

Comment

• Kähmy
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 422
          • Kempele

Hieno homma, kiitos tiedosta!

Kyseessä varmaankin osa #2 ja 1kpl?

-Kähmy
          e46 325xi
          Yamaha FZR 1000 EXUP
          ex-e39 530i Touring

Comment

• Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

Eiköhän niitä ole 2 kappaletta, siis oikea ja vasen sarana tarvii pumpun. Näin ainakin tavallisella luukulla varustetussa touringissa.

Originally posted by jjv View Post
            jep pointtina on tuo putken pätkä jolla hoidetaan se syvällä oleva pää. Muuten ns. selkäydinhommaa. Itse uhrasin hommaan vanhan parittoman laskettelusauvan...
            Mulla ei ollut sopivaa putkea...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎