Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 mittaria ruuvattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #61
    Originally posted by TJ87 View Post
    Näkyispä vähän vanhemmatki ilmotukset :think
    Googlen välimuistilla löytyi lisäksi vielä ID-numerot 2285361 ja 2299267.
    Voisithan sä kysyä nettiauton ylläpidolta, että löytyykö noiden ID-numeroiden tietoja enää. Syyksi voit kertoa, että poliisille pitää saada todisteita.
    Last edited by kaol; 28-11-2009, 20:54. Reason: Yks ID ylimääräistä
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • TJ87
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 53
      • Kajaani

      #62
      No voishan sitä käydä ens viikolla kysymässä poliisiasemalta et miten tulee toimia tälläsessa tapauksessa :think
      ajussa e39 530dA ,01 m-sport
      Ex.
      e39 525i touring ´01, e46 328i '98, e39 530d ´99, e38 740i ´94 6v manuaali, e34 525iA ´92, e39 523 ´97,e34 520 ´89, e30 320 2.3 ´88, e34 540 iA ´93, e39 523 ´96, e36 325 ´92, e36 320 ´95, e30 318 ´88

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #63
        Ei näistä ole paljon huudeltu...

        Originally posted by Hemi View Post
        En oikein ymmärrä edellistä enkä sen logiikkaa lainkaan?
        Tällainen toiminta ei vain kerta kaikkiaan voi jatkua kovin pitään koska leimojen paikkansapitävyys tulee kyllä ilmi jo melko varmasti seuraavassa merkkihuollossa, kun kirja tsekataan ja se edellinen huolto etsitään koneelta?
        Tai seuraavassa katsastuksessa kun osuu saman konsernin konttori?
        Toisaalta tällaisten autoliikkeiden leimasimien hallussapito ja niiden käyttö on jo törkeä petos+asiakirjaväärennös, että aika rohkeita "poikia" saa olla jotka näitä liukuhihnalta tehtailee, varsinkin kun siitä jää todella helposti kiinni.
        Huoltokirjan KAIKKI tiedot nimittäin kun kuitenkin löytyy myös koneelta, niin pelkkä kirjan väärennös ei pitkälle kanna???
        Näihin urbaanilegendoihin toki vielä ns."automiesten" keskuudessa törmää, mutta puhdas todellisuus on hieman toinen.
        Joka tapauksessa tuo huoltokirjan olemassaolon suurin hyötyarvo on nimenomaan siinä loogisessa kilometrikertymässä, ei niissä huolloissa.
        Eli tätä taustaa vasten väittämäsi muuttuu vieläkin kummallisemmaksi ja epäloogisemmaksi, koska niillä itse huolloilla ei autokauppiaalle eikä auton hintaan ole juurikaan vaikutusta vaan tuolla kilometrikertymällä.
        Nyt jos olisikin tällainen rosvojoukko joka kirjoja omilla leimasimilla tehtailisi, olisi ainoa käytännön hyöty koko touhusta juuri tuo todellisen ajokilometrimäärän peittely?
        Eli jotta kirja yleensäkkään pitäisi väärentää, pitää kilometrit ensin rukata alaspäin ja sitten kehittää siihen loogisen kilometrikertymän huoltokirja-
        No, se kiinnijämisen riski vain kasvaa jo niihin mittoihin että todellinen tuurimuna saa olla jos kolme autoa saa lopullisesti paljastumatta käsistään.
        Minä olen tarkistanut satojen autojen huoltotietoja, eikä vielä tätä kirjoitettaessa ole vastaan tullut yhtäkään tapausta että leima olisi osoittautunut väärennökseksi. Myöskään kukaan muukaan tuntemani autokaupan alalla oikeasti työskentelevä ei tällaisesta ole korkeintaan jotain tökeröä yksittäistapausta lukuunottamatta informoinut.
        Toisaalta myöskään mitkään tilastot autokaupasta, kuluttajasuojalta eikä alioikeuksista myöskään tue sitä käsitystä että tällaista tapahtuisi alle 10-vuotiaissa Suomiautoissa juuri lainkaan? Toki jos yksikin käräjille päätynyt autokaupan tällainen petostapaus on olemassa niin nyt juttu esiin ihan mielenkiinnosta miten ihmeessä se on tehty?
        Kannattaa kuitenkin myös huomioida että se uuden auton luovutuksessa saatu huoltokirja on enemmän tai vähemmän kuitenkin erilainen kuin ne huotokirjat joita merkkihuollot takuuvaraosana myyvät.
        Eli tällöin ainakin ammattiautokauppiaissa kovin helposti herää halu tiedustella yhden tai kahden leiman paikkansapitävyyttä ko.huollosta ja mikäli näitä tosiaan joku jossainpäin Suomea oikein tehtailee, miten ihmeessä siitä ei ole jääty kiinni jo alta viikon?
        Eli tämä on yhtä naurettava ja hyödyllinen tapa tehdä petos kuin väärentää oma pankkikirjansa. Huoltokirja kun on vain omistajan todistus siitä että samat huolto ja kilometritiedot on AINA myös tarkistettavissa.
        Vai uskooko joku tosissaan että BMW Suomi tai Veho konsernina väärentää myös nämä sähköisesti heidän järjestelmiin tallennetut tiedot....jäämättä siitä hyvin, hyvn nopeasti kiinni?
        Ei näistä ole paljon huudeltu jos ja kun on sillä alalla töissä ei ole tulevaisuutta menestyä jos nämä asiat tuo julki ja kertoo ns. äänen minä en ole enää alalla joten voin kertoa asiat niin kuin ne on ja oli siis totuudenmukaisesti
        tämä touhu on niin räikeää ettei kukaan edes osaa parhaomassakaan päivä unissa kuvitellä miten lujaa
        asiaksta todella viedään kyyti on kylmää...

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #64
          Originally posted by 325E View Post
          Ei näistä ole paljon huudeltu jos ja kun on sillä alalla töissä ei ole tulevaisuutta menestyä jos nämä asiat tuo julki ja kertoo ns. äänen minä en ole enää alalla joten voin kertoa asiat niin kuin ne on ja oli siis totuudenmukaisesti
          tämä touhu on niin räikeää ettei kukaan edes osaa parhaomassakaan päivä unissa kuvitellä miten lujaa
          asiaksta todella viedään kyyti on kylmää...
          Taitaa olla 325E taas syönyt vääriä sieniä

          Kyllä niistä huudellaan. Ensimmäinen asiakas joka ostaa liikkeen ruuvaaman auton, vie sen huoltoon ja huoltomies sanoo että viime huollossa oli 100tkm enemmän, nostaa siitä metelin. Joka karkottaa sen autokaupan asiakkaat ja tuo petossyytteen.

          Jutut säilyvät vaikka Esson baarit katosivatkin.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #65
            Originally posted by jsa014 View Post
            Kyllä niistä huudellaan. Ensimmäinen asiakas joka ostaa liikkeen ruuvaaman auton, vie sen huoltoon ja huoltomies sanoo että viime huollossa oli 100tkm enemmän, nostaa siitä metelin. Joka karkottaa sen autokaupan asiakkaat ja tuo petossyytteen.
            Mutta jospa ne ovat kaikki salaliitossa? Salaisia toimintaohjeita/muistioita joissa neuvotaan miten toimitaan, mitä sanotaan asiakkaalle ja mitä ruuvataan?

            Tekeehän ne sitä autoverotuksenkin kanssa...
            E39 528iA

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #66
              Originally posted by TJJ View Post
              Mutta jospa ne ovat kaikki salaliitossa? Salaisia toimintaohjeita/muistioita joissa neuvotaan miten toimitaan, mitä sanotaan asiakkaalle ja mitä ruuvataan?

              Tekeehän ne sitä autoverotuksenkin kanssa...
              Aivan. Ja mukana on katsastus ja merkkihuoltokin. Kaiken takana on Katainen joka koittaa nostaa autokannan arvoa saadakseen lisää rahaa

              Mutta onneksi meillä on 325e:n Sherlock Holmesmainen salapoliisivainu joka näkee kaiken tämän saastuneen systeemin läpi ja paljastaa koko kieroutuneen verkoston
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • [BMW]
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 700
                • Joensuu

                #67
                Voiko se piste myös tarkoittaa siis sitä että lcm ja mittaristo ei oo täysin synkattu? Vai mitä autolle pitää tehdä sen jälkeen kun mittaristo on vaihdettu? Mulla näkyy se piste siinä kun mittaristo on vaihdettu ja sen jälkeen on yritetty muuttaa kilometrit oikein, tämä ei kuitenkaan ole onnistunu bmw liikkeessä. Ei kilometreissä ole mitään epäselvää koska siitä on dokumentit. Mutta siis miten ton pisteen saa pois ja mitenkähän noi kilometrit sais sitte muutettuu? Autossa on myös semmoista vikaa että vilkut joskus eivät vilku mittaristossa tai toimivat hetkittäin. Eli oisko mahdollista että tuo lcm ja mittaristo eivät toimi oikein yhdessä? Vikahan saattaa olla virtalukonpohjassa tai vilkun viiksessä mutta jospa se kuitenkin ois seurausta vaan tosta mittariston vaihdosta? Edellinen omistaja vaihtoi mittariston.
                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                -----------------------------
                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #68
                  Originally posted by [BMW] View Post
                  Voiko se piste myös tarkoittaa siis sitä että lcm ja mittaristo ei oo täysin synkattu? Vai mitä autolle pitää tehdä sen jälkeen kun mittaristo on vaihdettu? Mulla näkyy se piste siinä kun mittaristo on vaihdettu ja sen jälkeen on yritetty muuttaa kilometrit oikein, tämä ei kuitenkaan ole onnistunu bmw liikkeessä. Ei kilometreissä ole mitään epäselvää koska siitä on dokumentit. Mutta siis miten ton pisteen saa pois ja mitenkähän noi kilometrit sais sitte muutettuu? Autossa on myös semmoista vikaa että vilkut joskus eivät vilku mittaristossa tai toimivat hetkittäin. Eli oisko mahdollista että tuo lcm ja mittaristo eivät toimi oikein yhdessä? Vikahan saattaa olla virtalukonpohjassa tai vilkun viiksessä mutta jospa se kuitenkin ois seurausta vaan tosta mittariston vaihdosta? Edellinen omistaja vaihtoi mittariston.
                  Se piste tarkoittaa juurikin sitä, että mittaristossa ja muualla auton boxeissa on eri tietoja runkonumeroista, kilometreistä, tms.
                  Merkkiliikkeen huollossa väitetään, että kertaalleen ohjelmoituja mittaristoja tai boxeja ei pysty enää uudelleenohjelmoimaan, vaan ohjelmointi tulisi tehdä aina uuteen osaan. Osaavalta kaverilta tuo ohjelmointi onnistuu myös vanhoihin ja käytettyihin osiin ja piste mittaristosta katoaa.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Muuli
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 115

                    #69
                    Originally posted by kaol View Post
                    Se piste tarkoittaa juurikin sitä, että mittaristossa ja muualla auton boxeissa on eri tietoja runkonumeroista, kilometreistä, tms.
                    Merkkiliikkeen huollossa väitetään, että kertaalleen ohjelmoituja mittaristoja tai boxeja ei pysty enää uudelleenohjelmoimaan, vaan ohjelmointi tulisi tehdä aina uuteen osaan. Osaavalta kaverilta tuo ohjelmointi onnistuu myös vanhoihin ja käytettyihin osiin ja piste mittaristosta katoaa.
                    Merkki huollon osaavimmaltakaan kaverilta tuo ei taida onnistua.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #70
                      Tampering dot palaa, jos mittariston ja LCM:n VIN:it eivät täsmää. KLIK

                      Merkkiorganisaatiossa homma ei ole kiinni osaamisesta vaan käytettävästä softasta, joka ei mahdollista käytetyn mittariston VIN:in vaihtamista.

                      Vaikka VIN ei täsmää, komponentit toimivat normaalisti.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • [BMW]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 700
                        • Joensuu

                        #71
                        Ok. Eli vilkku ongelma ei siis voi johtua tuosta mittariston vaihdosta. Eipä tuo piste minua haittaa ja kun on siitä esittää paperit milloin on vaihdettu ja kuka on vaihtanut, joten antaapa palaa vaan.
                        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                        -----------------------------
                        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #72
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Seuraan näinä hetkinä yksittäistapausta, jossa parivuotiaan vaihdokin huoltokirjasta löytyi leimoja, joille ei löydy historiaa merkkihuollon tietokannasta, vaikka ko. korjaamoketjun leimat ilman paikkakuntakohtaista tietoa kahdesta ensimmäisestä huollosta löytyvät.

                          Eli n. 100tkm ajettu auto, jolla olisi vielä takuutakin jäljellä, mutta 2 viimeistä huoltoa ja 1 öljynvaihtoa vaikuttavat väärennöksiltä.

                          Mielestäni tässä on kyseessä juuri tuo Hemin kuvaama järjetön riskinotto, mahdollisuudet päätyä käräjille ovat nyt auton nykyisen omistajan toimista kiinni.

                          Kertymän piillottelusta tuskin on nyt kyse, luultavasti vain "ehjällä" kirjalla on saanut hieman paremman kaupan.

                          Niin ja itse auto nyt ei liity tähän palstaan mitenkään, on ihan jotain merkkiä, muttei BMW.
                          Jep, vastaavan tapauksen tiedän itsekkin, ja ei.. se ei ole kuultu kumminkaimanveljensiskonkoiran emältä. Auto ei ollut BMW joten sinänsä ei tähän palstaan liity. Ja näyttää tuo firma vieläkin olevan pystyssä vaikka epäilen kovasti ettei tuo ollut yksi ja ainut tapaus.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            #73
                            Tuolla on lista helposti ruuvattavista, jos se nyt kiinnostaa vielä:




                            5er/7er - E38/E39 Vollversion

                            BMW-Vollversion: alle Modelle ab 1998 inkl.EWS, Lichtkontrolmodul und Schlüsse
                            Last edited by jpeltoma; 29-11-2009, 18:48.
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Originally posted by 325E View Post
                              Ei näistä ole paljon huudeltu jos ja kun on sillä alalla töissä ei ole tulevaisuutta menestyä jos nämä asiat tuo julki ja kertoo ns. äänen minä en ole enää alalla joten voin kertoa asiat niin kuin ne on ja oli siis totuudenmukaisesti
                              tämä touhu on niin räikeää ettei kukaan edes osaa parhaomassakaan päivä unissa kuvitellä miten lujaa
                              asiaksta todella viedään kyyti on kylmää...
                              Pointtihan minulla tuossa vastaväitteessäni olikin se, että se pelkkä huoltokirjan merkintöjen väärentäminen on nykyisin käytännössä täysin turhaa, koska ne kilometri ja huoltotiedot tallentuu aina myös moniin sähköisiin järjestelmiin. Huoltokirjaväärennös on siis tasan yhtä hyödyllistä kuin väärentää tämän lauantain lottokuponkinsa ja mennä veikkaukseen pyytämään tämän viikon miljoonansa.
                              Eli tällaisesta huoltokirjaväärennoksestä jää alle 10-vuotiaan auton kyseessä ollessa lähes 100% varmuudella jossain vaiheessa kiinni.
                              Kyseessä on sitten asiakirjaväärennös ja selkeästi hyötymistarkoituksessa tehty petos joka ei todellakaan jää tutkimatta jos sellainen oikeasti jossain paljastuu.
                              Ok, yksityshenkilöhän tästä varmasti selviää sakoilla ja ehkä pienellä ehdollisella, mutta auta armias jos tällaisesta muiden autoliikkeiden leimasimien ja allekirjoitusten käyttämisestä jäisi jokin isompi tai pienenpikin autoliike kiinni, olisi 100% varmuudella lappu luukulla pitkäksi aikaa ja asiakkaiden luottamus lopullisesti menetetty.
                              Ja voin todellakin luvata että kahta-kolmea autoa enenpää ei tarvitsisi maailmalle käsistään päästää kun jossain kohtaa jonkin ajan päästä tulisi soitto paikalliselle kammarille kuulusteluihin.
                              Eli haluaisin todellakin tietää miten tämä oikein käytännössä tapahtuu jos näitä oikein tosissaan joku onnistuu jossain tehtailemaan niin että niitä Vehon ja BMW:n leimasimia oikeasti ennättää käyttää pitempään kuin niistä leimasinmuste ehtii kuivua?
                              Eli miten sitä asiakasta nyt oikeasti pystytään näin "viemään" ja minkä takia?

                              Comment

                              • pihkoo
                                Newbiemmer
                                • Nov 2009
                                • 26
                                • kotka

                                #75
                                Ehkä se juju onkii siinä ,että ei käytetä merkkihuollon leimoja vaan jonkin ns. normaalin korjaamon jossa ei ylös laiteta ,että mikä autoa ja millä kilometreillä on käynyt huollossa.

                                Itse käytän esim.öljynvaihtofirmassa auton öljynvaihdossa ja saan sieltä leiman ,mutta ei siitä jää mitään merkintää heidän tietoihin et olen siellä käynyt muuta kun summa.

                                Sama jos käytän esim jossakin ei merkkihuollossa auton huollossa niin ei he ota tietoja autosta ylös ja leiman saa huoltokirjaan.

                                Ajan tällä sitä takaa ettei niit leimoja voi aina tarkistaa ,että onko ne aitoja vai ei ainaskaa minun mielestä.
                                BMW E46 318d -03sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎