Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 mittaria ruuvattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #76
    Originally posted by pihkoo View Post
    Ehkä se juju onkii siinä ,että ei käytetä merkkihuollon leimoja vaan jonkin ns. normaalin korjaamon jossa ei ylös laiteta ,että mikä autoa ja millä kilometreillä on käynyt huollossa.

    Itse käytän esim.öljynvaihtofirmassa auton öljynvaihdossa ja saan sieltä leiman ,mutta ei siitä jää mitään merkintää heidän tietoihin et olen siellä käynyt muuta kun summa.

    Sama jos käytän esim jossakin ei merkkihuollossa auton huollossa niin ei he ota tietoja autosta ylös ja leiman saa huoltokirjaan.

    Ajan tällä sitä takaa ettei niit leimoja voi aina tarkistaa ,että onko ne aitoja vai ei ainaskaa minun mielestä.
    Mistä löytyy nykypäivänä sellainen huoltoliike joka ei kirjaa sisään otetun auton huoltomääräystä/huoltoa heidän tiedostoihin?
    Toisaalta, sitten huoltokirjaa tutkiessa voi "hieman" herättää kummastusta kun esim.Espoossa ikänsä majailleeseen autoon on huoltokirjaan hakattu Kittilä, Lappeenranna ja Oulun pikkulafkojen öljynhuoltoleimoja?
    Pieni tiedustelukierros sitten kun epäilykset ovat heränneet, paljastaa kyllä tämänkin skenaarion kun "leimaaja" ei tiedäkkään koska mikäkin auto on lafkan tiedostoon kirjattu?
    Jos taas jokin autoliike siltikin jossain näitä leimauksia harrastelisi, liikkuu varsinkin vähän pienemmissä kaupungeissa samat autot lähes koko elinkaarensa nissä kolmessa/neljässä kylän autoliikkeessä, jolloin ko.samojen Kittilän öljyhuollon leimojen esiintulo paljastaa kämmin kyllä todella nopeasti.
    Jos=KUN kilpaileva autoliike saataisiin ko.petoksista nakitettua, se toki 100% varmuudella myös tehtäisiin. Eli eikähän nämä petosleimatut kirjat pyöri myös autoliikkeiden sisäänostajien hyppysissä niin että imbesillin pitää olla etteikö jo ensimmäinen kohdalle osuvalla tapauksella saada kylä pahin kilpailija lopullisesti pois pelistä.....siis se joka amatöörimäisesti väärentelee muutaman satasen tai tuhannen takia koko elinkeinonsa tiellä jonka pituus ei ole puoltakaan vuotta.
    Merkkihuollossa otetaan AINA rekisterinumero=alustanumero ylös jotta tehdyt työt voidaan tallentaa. Eli tämä myös mahdollistaa uuden huoltokirjan leimaamisen ko.tiedostoissa olevilla tiedoilla
    Siis tästä voidaan saivarrella vaikka maailman tappiin, mutta ihan aikuisten oikeasti tämän tapainen toiminta on 100%:sti ihan puhdasta urbaanilegendaa, eikä edes kovin hyvää. Kuitenkin helpoin tapa tämä on tehdä niin että haluttu kilometrilukema ruuvataan paikalleen ja hukataan koko huoltokirja.
    Tätä toki tapahtuu satoja/tuhansia tapauksia Suomessakin vuosittain, joten se huoltokirja todellakin on se autokaupan Graalin malja, vaikka iso osa varsinkin nuoremmista kuluttajista ei sitä sisäistäkkään. Autokauppiaan näkökulmasta toki siitä luojan kiitos, koska ne kirjattomat saadaan myytyä näille alle kolmekymppisille "automiehille" jotka ostavat omaavallaan röntgenkatseella autonsa "sen kunnon mukaan" ....papereista viis.

    Comment

    • turok
      Newbiemmer
      • May 2009
      • 23
      • Tku

      #77
      Hemi, kun kerran merkkihuoltoa näin paljon arvostat/puolustat niin mitenkäs käytännössä kaikkien merkkiliikeiden huoltojen taso,palvelu ym... on todettu lähes luokattomiksi (mm huomattava osa huollon hintaan sisältyvistä toimenpiteistä ja tarkistuksista tekemättä). Näitä pistokokeita on joskus ilo lukea Tuulilasi, TM ja vastaavista autolehdistä

      Oma mielipide on että säännöllisellä huoltokirjalla josta todistettavasti pystyy oikeat kilometrit todentamaan on ainoa etu se että varmuudella tietää mitä autolla on ajettu mutta todellisen kunnon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kyllä hyyvin pidetyn auton erottaa yleisestä ilmeestä EI huoltokirjoista.

      Ja kuka hullu käytetyn auton merkkiliikkeestä ostaa, vähintään 25% ilmaa hinnoissa.
      Last edited by turok; 30-11-2009, 12:56.

      Comment

      • juhomo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 638
        • Kempele

        #78
        Kyllä ne taitaa olla nuo pienemmät autoliikkeet ja muut autojobbarit niin suomessa kuin saksassakin jotka noita mittareita vaihtelee ja ruuvailee. Tänään esimerkiksi myin yhdelle autoliikkeelle 131 tkm ajetun mittariston e36:seen...Jännä seurailla netistä mihin käyttöön mittaristo meneee
        Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

        www.jsautomoto.fi

        Comment

        • riuska
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1148
          • Lahti

          #79
          Palaako mittaristossa kilometrilukeman perässä keltainen piste?[/quote]
          Onko silloin mittaria ruuvattu jos palaa keltainen piste kilometrilukeman perässä?? pitääpä mennä kattoo palaako itellä
          F30 320d
          F30 320i
          E46 320i
          E36 325i
          E30 316

          Comment

          • Matula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1706

            #80
            Originally posted by Clavurion View Post
            Tampering dot palaa, jos mittariston ja LCM:n VIN:it eivät täsmää. KLIK
            Originally posted by riuska View Post
            Onko silloin mittaria ruuvattu jos palaa keltainen piste kilometrilukeman perässä?? pitääpä mennä kattoo palaako itellä
            Ei siitä ruuvausta voi päätellä.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #81
              Tuosta pisteestä voi sanoa auton myyjälle että se tarkoittaa että mittari on ajettu kerran "ympäri" ja taitaa olla niin runsaasti ajettu auto että hintaa pitää reilusti pudottaa
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • riuska
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1148
                • Lahti

                #82
                Originally posted by Matula View Post
                Ei siitä ruuvausta voi päätellä.
                Mitä se sit tarkoittaa jos on piste mittarilukeman perässä ja onko e36 sama systeemi??
                F30 320d
                F30 320i
                E46 320i
                E36 325i
                E30 316

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1960
                  • Hki

                  #83
                  Jääkö "piste" mittaristoon jos on laittanut vaikka alurinkulat ja avannut samalla mittariston?

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #84
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tampering dot palaa, jos mittariston ja LCM:n VIN:it eivät täsmää. KLIK
                    Originally posted by riuska View Post
                    Mitä se sit tarkoittaa jos on piste mittarilukeman perässä ja onko e36 sama systeemi??
                    Sitä mitä Clavurion lainauksessa kirjoittaa, mittariston ja valoboksin VIN:it ei täsmää. VIN on auton tunnistenumero. Vehicle Identification Number. Pallo sytyy siis vaikka LCM:n vaihdon jälkeen mikäli boksia ei ole koodattu auton numerolle.

                    Originally posted by Vanquish View Post
                    Jääkö "piste" mittaristoon jos on laittanut vaikka alurinkulat ja avannut samalla mittariston?
                    Ei syty.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #85
                      Originally posted by turok View Post
                      Hemi, kun kerran merkkihuoltoa näin paljon arvostat/puolustat niin mitenkäs käytännössä kaikkien merkkiliikeiden huoltojen taso,palvelu ym... on todettu lähes luokattomiksi (mm huomattava osa huollon hintaan sisältyvistä toimenpiteistä ja tarkistuksista tekemättä). Näitä pistokokeita on joskus ilo lukea Tuulilasi, TM ja vastaavista autolehdistä

                      Oma mielipide on että säännöllisellä huoltokirjalla josta todistettavasti pystyy oikeat kilometrit todentamaan on ainoa etu se että varmuudella tietää mitä autolla on ajettu mutta todellisen kunnon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kyllä hyyvin pidetyn auton erottaa yleisestä ilmeestä EI huoltokirjoista.

                      Ja kuka hullu käytetyn auton merkkiliikkeestä ostaa, vähintään 25% ilmaa hinnoissa.
                      huohhhh.......rautalankaa.....
                      Missähän kohtaa olen puolustanut merkkiliikkeitten huollon tasoa????
                      En todellakaan ole puhunut itse huolloista mitään, vaan nimenomaan totesin jo aiemmin että esim.minulle tehdessäni autokauppaa, ei itse huolloilla ole mitään merkitystä.
                      Se millä siis ON MERKITYSTÄ on niillä kilometrilukemilla siellä leimojen alla.
                      Eli sen huoltokirjan suurin arvo onkin juuri todistaa ko.auton loogista kilometrikertymää aiemman elinkaarensa aikana.
                      Ja nyt ennen kuin taas lähdetään kyseenalaistamaan sadannen kerran ne Suomihuoltokirjat, niin jokainen leima ja merkintä on kirjassa vain sitä verten että tiedetään mistä ko.huoltotieto voidaan tarvittaessa tarkistaa.
                      Minulle on tosiaankin aivan täydellisesti se ja sama missä kukin autonsa huoltaa/huollattaa, mutta sillä minulle on paljonkin merkitystä että autolla on varmennettavissa oleva kilometrileimattu huoltohistoria.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #86
                        Originally posted by juhomo View Post
                        Kyllä ne taitaa olla nuo pienemmät autoliikkeet ja muut autojobbarit niin suomessa kuin saksassakin jotka noita mittareita vaihtelee ja ruuvailee. Tänään esimerkiksi myin yhdelle autoliikkeelle 131 tkm ajetun mittariston e36:seen...Jännä seurailla netistä mihin käyttöön mittaristo meneee
                        Ja vielä kerran tämäkin.
                        Mittareita ja kilometrilukemia toki tässäkin maassa vaihdellaan, mutta huoltokirja on sitten samantien kodonnut.
                        tuosta huoltohistorian väärentämisestä/leimaamisesta on kuitenkin aika pitkä matka pelkän mittarilukeman muuttamiseen.
                        Sitä vartenhan tuo huoltokirja juuri on että sitä kautta päästään kiinni aiempaan elinkaareen. Kirjaton auto on AINA enemmän tai vähemmän arpa.

                        Comment

                        • juhomo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 638
                          • Kempele

                          #87
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ja vielä kerran tämäkin.
                          Mittareita ja kilometrilukemia toki tässäkin maassa vaihdellaan, mutta huoltokirja on sitten samantien kodonnut.
                          tuosta huoltohistorian väärentämisestä/leimaamisesta on kuitenkin aika pitkä matka pelkän mittarilukeman muuttamiseen.
                          Sitä vartenhan tuo huoltokirja juuri on että sitä kautta päästään kiinni aiempaan elinkaareen. Kirjaton auto on AINA enemmän tai vähemmän arpa.


                          Pitää paikkansa mutta silti minusta on petos myydä esimerkiksi 300tkm ajettu auto 150 tkm ajetulla mittaristolla kertomatta siitä.
                          Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                          www.jsautomoto.fi

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #88
                            Mitä väliä sillä mittarilukemalla on?

                            Esim. e39 tapauksessa, bensakoneiset ja niiden automaatiti kestää ikuisesti, dieselit saattaa hajota millä km lukemalla tahansa. Alustan osia menee 100tkm ajetuissakin, tai sitten kestää 200tkm ennenkuin tarvitsee niveliä vaihtaa. Pyöränlaakerit menee 200-300tkm, mutta halpa ja helppo vaihtaa. Iskarit kuitenkin vaihdetaan madaltaviin ajomäärästä riippumatta. Ainut paha homma on lämppärinpuhaltinmen vaihto, mutta sekin saattaa vinkua 150tkm ajetussa tai sitten ei vingu 300tkm ajetussa.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Originally posted by juhomo View Post
                              Pitää paikkansa mutta silti minusta on petos myydä esimerkiksi 300tkm ajettu auto 150 tkm ajetulla mittaristolla kertomatta siitä.
                              Tottakai se on petos jos sen tietää ja jos sen joku sen tiedon pystyy todistamaan. Kuitenkin täydellisellä huoltokirjalla vältytään tältä.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Mitä väliä sillä mittarilukemalla on?

                                Esim. e39 tapauksessa, bensakoneiset ja niiden automaatiti kestää ikuisesti, dieselit saattaa hajota millä km lukemalla tahansa. Alustan osia menee 100tkm ajetuissakin, tai sitten kestää 200tkm ennenkuin tarvitsee niveliä vaihtaa. Pyöränlaakerit menee 200-300tkm, mutta halpa ja helppo vaihtaa. Iskarit kuitenkin vaihdetaan madaltaviin ajomäärästä riippumatta. Ainut paha homma on lämppärinpuhaltinmen vaihto, mutta sekin saattaa vinkua 150tkm ajetussa tai sitten ei vingu 300tkm ajetussa.
                                No juu... ja sillä ei ole merkitystä ostatko=maksatko 100tkm ajetusta autosta ja saat sillä rahalla 400tkm ajetun?
                                Minkähän takia autojen vikatiheys kuitenkin kasvaa kasvamistaan sen kilometrisuoritteen kasvaessa?
                                Sinulle en ainakaan voi suositella itsenäistä autokaupan alaa varsinkaan jos sinun toimeentulollasi pitää elättää myös alaikäisiä huollettavia.
                                Tosin onneksi näitä autonostajien romantikkoja aina jostain löytyy, niin saadaan ne pahnan pohjimmaiset myötätuntovaihdokitkin aina kiertoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎