Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kässäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMW
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 145
    • Kempele

    #16
    alkuperäinen

    Moi
    Kenen valmistamat on alkuperäiset kengät käsijarrussa ? Onko Ate vai joku muu, itse tilasin Saksanmaalta Ate-merkkiset ja "original"lukee komeasti vaan onko näin ?
    -Teijo

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by TMW View Post
      Kenen valmistamat on alkuperäiset kengät käsijarrussa ? Onko Ate vai joku muu, itse tilasin Saksanmaalta Ate-merkkiset ja "original"lukee komeasti vaan onko näin ?
      Jurid-merkkiset ne on.
      E39 528iA

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #18
        Originally posted by Lunideth View Post
        Niin niin tarkoitin kenkiä. Eli niitä u-muotoisia.

        Ja eikö jos löysää vain 1-2 napsua niin käy niin että kengät ovat kokoajan kiinni rummussa????

        Kyllä sen tuntee / kuulee kun pyörittää käsin renkaasta. Säätöä helpottaa huomattavasti, kun käy välillä vetämässä käsijarrukahvasta ja näin keskittää kengät.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • Lunideth
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 80

          #19
          None kävin katsastuksessa ja asia onki niin että oikea puoli on helvetin hyvä ja pitää pitää.Vasen puoli pitää 0,5n ja yhteisero on 78% eli ei menny läpi.
          Kysymys kuuouu että miten kiristän sitä vasemmanpuoleista lisää????
          Renkaasta se säätöruuvi on kiristetty ihan tappiin asti eli se on avattu ihan loppuun asti.
          Kahvan alla vasemmanpuoleinen vaijeri on kiristetty n 1cm enemmän kuin oikeanpuoleinen.
          ..::Bmw & Metal Forever::..

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            #20
            Originally posted by Lunideth View Post
            None kävin katsastuksessa ja asia onki niin että oikea puoli on helvetin hyvä ja pitää pitää.Vasen puoli pitää 0,5n ja yhteisero on 78% eli ei menny läpi.
            Kysymys kuuouu että miten kiristän sitä vasemmanpuoleista lisää????
            Renkaasta se säätöruuvi on kiristetty ihan tappiin asti eli se on avattu ihan loppuun asti.
            Kahvan alla vasemmanpuoleinen vaijeri on kiristetty n 1cm enemmän kuin oikeanpuoleinen.
            Sulla on siellä vasemman rummun sisällä loppuun kuluneet kengät ja rummun sisäpinta (epätodennäköistä jos ei ole laahannut), tai jotain irti (todennäköistä).

            Säätövaraa on nimittäin paljon...

            Voisi olla esim. kengän kiinnitystappi tullut jarrukilvestä läpi, tai säätötanko pois paikoiltaan, jousi poikki, ym...

            Avaa ja kato mikä meininki siellä on.

            Comment

            • Lunideth
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 80

              #21
              Originally posted by Risto113 View Post
              Sulla on siellä vasemman rummun sisällä loppuun kuluneet kengät ja rummun sisäpinta (epätodennäköistä jos ei ole laahannut), tai jotain irti (todennäköistä).

              Säätövaraa on nimittäin paljon...

              Voisi olla esim. kengän kiinnitystappi tullut jarrukilvestä läpi, tai säätötanko pois paikoiltaan, jousi poikki, ym...

              Avaa ja kato mikä meininki siellä on.
              Hmmm sielhän on kaikki uudet osat sisäl... prkl pitää varmaan kattoo..
              ..::Bmw & Metal Forever::..

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #22
                Originally posted by Lunideth View Post
                Hmmm sielhän on kaikki uudet osat sisäl... prkl pitää varmaan kattoo..
                Kato ja säädä viel kerran.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • Lunideth
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 80

                  #23
                  Paljon niitä vaijereita pitää säätää???
                  Säätyykö oikean puolimmaisesta vaijerista oikea rengas ja vasemmalta vasen?
                  Pitääkö niiden olla yhtä paljon tiukattu?
                  Jossain luki että vipusuhde muuttuu jos säätää vaijerit ja sen takia kässäri ei pidä.
                  Ja pitää säätää nyt vain se vasen puoli eli: löysään vasemman vaijerin, purkaan levyn et pääsen kässäri kenkiin kiinni ja katon ne viel kerran, sen jlk kasaan sen ja kiristän aluksi renkaasta ja sit vaijeri.
                  Menikö oikein?
                  ..::Bmw & Metal Forever::..

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1203
                    • GrassLake

                    #24
                    oikein, vaijeri löysälle, purku&putsaus&kasaus, säätö pyöränpultin reiästä (kannattaa kiristää etukäteen sen verran että rumpu juuri menee paikoilleen, ei tarvi reiästä sohia niin paljon sitten...) ja vasta tämän jälkeen vaijeri.

                    Comment

                    • jushi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 176
                      • Kouvola

                      #25
                      Ja tosiaan säädät ensin ihan kiinni rumpuun niin, että pyörä ei pyöri ollenkaan, sitten muutama napsu (itsellä muistaakseni 3-4) niin, että pyörä pyörii helposti ja laahaamatta. Jos hieman kahisee, niin ei haittaa, mutta kunhan ei käsin pyörittäessä tunnu raskaammalta.

                      Tämäkin kannattaa tehdä molemmille puolille, niin saa identtiset niistä.

                      Sitten kun nämä tehty niin todennäköisesti (ellei vain toinen vaijeri ole venynyt jostain syystä), kun laittaa kahvan alta vaijereiden säädöt samaan kohtaan, niin pitäisi pitää yhtälailla.

                      Tosiaan kuten edelläkin mainittu, aluksi vaijerit ihan löysälle...

                      Näillä konsteilla sain ainakin itselleni tasaisesti pitävän käsijarrun e39 528:iin... Oli katsastuksessa jarruero 0%

                      .Jussi
                      e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                      Subaru Impreza WRX Sti
                      Skoda Octavia 1U -käyttis

                      ex. e46 330d touring

                      ex. e39 528i shadowline M5-Look

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7455
                        • Oulu

                        #26
                        Itekin tuota E39:n käsijarrua useamman kerran säätänyt, sekä rummuista että vaijerista. Nyt ois taas katsastus tulossa ja asiaa tarkastellessa totesin, että vasen puoli ei pidä eteenpäin yhtään mitään. Taaksepäin rengasta pyöritettäessä pitoa tuntui olevan. Mikä lie sitten ongelma, toinen hihna jotenkin poissa pelistä?

                        En jaksanut alkaa ite tekemään mitään kun se lämmin talli edelleen puuttuu, vaan ostin uudet takalevyt, käsijarruhihnat (ne alkuperäiset Jurid-merkkiset 75€ alehintaan ), asennussarjan ja hihnoja levittävät linkut (25€ 2 kpl). Tänään meni nuo osat alle joten toivottavasti tuo nyt toimii auton loppuiän pelkällä säädöllä.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎