Originally posted by jappea
View Post
530D tyhjäkäynti epätasainen
Collapse
X
-
-
-
Joko pumpussa yksi mäntä paskana tai säädin tukossa/toimii hitaasti.
Ensimmäisessä vaihtoehdossa vaeltelu pitäisi olla syklistä ja tihentyä kierrosten mukaan. Itellä oli M67 jälkimmäinen vaihtoehto. Korjasi aina yhteen suuntaan ja kun toimi niin hitaasti niin meni aina yli sitten korjas taas takasinpäin, rupesi "resonoimaan" ittekseen sitten
Leave a comment:
-
-
e46 330D
Moro
Nyt on vähän avuton fiilis kun ei oikein tiedä missä vika on. Auto on tehnyt viimeaikoina sitä että käynti on epätasainen. Juuri katsoin vikakoodit ja ei ollut mitään hälyytävää mutta impalla kun katsoin tarkemmin niin Railin paine heittelee asetua arvon yli ja ali.
Alimillaan käy 286 ja ylimmillään 388 kuten kuvista näkee. Suuttimet voi kolmannen kuvan perusteella poistaa vikalistalta.
Onko kellään tietoa mikä voisi olla? Kun jenkaa antaa niin näyttää pyyntiä aika hyvin. Voiko se olla pumppu joka on nyt tiensä päässä? Voiko ilmamassamittari vaikuttaa asiaan kun senkin vaihdoin hiljattain?
Liite1: railin paine alimmillaan (tyhjäkäynti)
Liite2: railin paine ylimmillään (tyhjäkäynti)
Liite3: Suuttimien korjaus arvot
Liite4: IMM
Auto on siis E46 330D -03
Kiitos vastauksista etukäteen!!
Leave a comment:
-
-
Anturi sitten myöhemmin...
Ajattelin tähän samaan ketjuun paiskata viimeisimmän polttoainepuolen ongelman... eli tosiaan viimeksi kun oli vikaa suuttimissa niin auto toimi kyllä mutta savutti ja kävi tyhjäkäyntiä todella huonosti mutta nyt kun kesän alussa meni inpankin mukaan railpressure sensor rikki niin auto hyppi/pätki niinkuin viimeisiä olisi vetänyt... uusi löytyi täältä foorumilaiselta ja vika tietenkin poistui.. uusi anturi oli erillainen mutta mukana tulevilla "heloilla" vaihto luonas.
Leave a comment:
-
-
Luin koodit uudelleen ja motilla ei ole mitään vikakoodia. Tai ainoastaan hehkuilta ja EGR:ltä. Tuskin liittyvät tuohon käyntiongelmaan.
Kyllähän tuo viidellä nyt tuntuu käyvän. Yllättävää vaan että käynnistyy nätisti kuin palmun alta. Noh pitänee käyttää tuota suutinta irti ja testauttaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostMitäs se clavu tuossa aikammin sano?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by e46touring View Postnäyttäis tuo esipaine olevan matala ja antanut starttauksen yhteydessä vikakoodin.
eli todennäköisesti tankin sisällä oleva pumppu tullut tiensä päähän.
2 ja 3 pytyn suuttimissa korjaus arvot sitä luokkaa jotta kannattaa molemmat
käyttää auki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by humala View PostOtin varmaankin pohjat näissä suutinarvohommissa. Huvittavaa sinänsä auto käyttäytyy normaalisti ajossa mutta tyhjäkäynnillä kiekat heittelee +/- 100rpm. Ajatuksena olisi irroittaa ekana toi kakkos suutin ja kaikenlisäksi vuotaa juuresta. Myös johtosarjan vaihto käynyt mielessä. Oisko muita hyviä neuvoja?
eli todennäköisesti tankin sisällä oleva pumppu tullut tiensä päähän.
2 ja 3 pytyn suuttimissa korjaus arvot sitä luokkaa jotta kannattaa molemmat
käyttää auki.
Leave a comment:
-
-
Otin varmaankin pohjat näissä suutinarvohommissa. Huvittavaa sinänsä auto käyttäytyy normaalisti ajossa mutta tyhjäkäynnillä kiekat heittelee +/- 100rpm. Ajatuksena olisi irroittaa ekana toi kakkos suutin ja kaikenlisäksi vuotaa juuresta. Myös johtosarjan vaihto käynyt mielessä. Oisko muita hyviä neuvoja?Last edited by humala; 21-10-2015, 15:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AnttiR View PostKehtaako BreeZi kertoo mistä hommasi 530d:n suuttimia pari kappaletta? Kun ei muistaakseni ollut ihan sikakalliita! Vois olla apua muillekkin
Liikettä en tosiaan valitettavasti tarkemmin muista... Pitää kaivella kuitti tuolta romulaatikosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salsal View PostTälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think
http://www.commonraildiesels.com/index.asp
mutta jos saksasta uuden boschin saa 199€ niin melkein kallistuisin siihen jos uusia tarvitsee joskus hankkia...http://viewitem.eim.ebay.fi/Injecteu...787474828/item
Kuinka paljon porukoilla on auttanu se diesel treatment liemi pelkästään ?
Muistelisin että sillä on saatu korjausarvoja kuriin joissain tapauksissa ja käynti on palannut normaaliksi... mielenkiinnosta olisi pitänyt survoa pari purkkia itellekkin sitä ennen ku vaihtoi suuttimet
Leave a comment:
-
-
Tälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think
Leave a comment:
-
-
Kl-varaosat ilmoitti kaksi eri suutinta jotka oli 375€ / 415€ ja rintajouppi puolestaan 475€
Ebaystä halvin uusi saksassa 199€ ja nyt kun oli kiire ym niin käytetyt saivat luvan kelvata 120€ kaksi kappaletta ! ja todellakin olivat täysin ehjät...
Leave a comment:
-
-
Mulla oli samoja oireita ja ilmoitti vikakoodiksi 5 pytyn suutin. Mutta vika olikin pytyn liittimessä. Kannattaa kokeilla liittimet ennen kuin alkaa vaihtaa suutinta
Leave a comment:
-
-
Onko kellään heittää paikkaa missä vois testata irtosuuttimet edullisesti jossain penkissä? Ois 6 suutinta M57 koneesta muttei mitään hajua kunnosta...
Leave a comment:
-
Leave a comment: