memebuy23buy

530D tyhjäkäynti epätasainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tdspenari
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Onko kenties nuo pinnit/liitin jossain vaiheessa uusittu? Ne pinnit ei kyllä hevillä pakita siitä liitinrungosta.
    Sen verran että on otettu m57n moottorista railpaineanturi ja liitin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tdspenari View Post
    Jos joku näiden onglemien kans painii, niin kannattaa kattoa että railpaineanturin liittimen kontaktit on pohjassa
    Itellä oli yks huonosti, eikä anturin pinni vastannut liittimeen.
    Onko kenties nuo pinnit/liitin jossain vaiheessa uusittu? Ne pinnit ei kyllä hevillä pakita siitä liitinrungosta.

    Leave a comment:


  • tdspenari
    replied
    Jos joku näiden onglemien kans painii, niin kannattaa kattoa että railpaineanturin liittimen kontaktit on pohjassa
    Itellä oli yks huonosti, eikä anturin pinni vastannut liittimeen.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Koitappas kusilaitu peplata suuttimien sähköliittimiä josko sieltä löytyisi vika huonoon tyhjäkäyntiin.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    -02 530D manuaaliloodalla hytkyy ja heiluu tyhjäkäynnillä ja pientä tyhjäkäynnin aaltoilua havaittavissa.
    Moottorin kumityynytkin vaihdoin juuri ettei siitäkään pitäisi johtua heiluminen.
    Korjausarvotkaan eivät omasta mielestä näytä pahalta?

    Tuossa inpan arvoja:
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
    Date: 04/05/15 14:58:50 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0-------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
    13573 glow device
    Error frequency : 17 Logistic counter: 40
    Error occured 1. times at:
    Engine speed 0.00 1/min Coolant temperature 6.76 Grad C Einspritzmenge 40.45 mm^3 RPC rail pressure 0.00 bar Fehler aufgetreten bei 316250.00 km
    Error occured 2. times at:
    Engine speed 0.00 1/min Coolant temperature 7.44 Grad C Einspritzmenge 40.45 mm^3 RPC rail pressure 0.00 bar Fehler aufgetreten bei 316270.00 km
    Error occured 3. times at:
    Engine speed 0.00 1/min Coolant temperature 4.03 Grad C Einspritzmenge 44.03 mm^3 RPC rail pressure 0.00 bar Fehler aufgetreten bei 316690.00 km
    Error present Sporadic error Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
    Errorcode: 35 05 28 11 7C 80 00 46 4F 00 7B 89 80 00 47 4F 00 7B 8B 80 00 42 56 00 7B-------------------------------------------------------------
    4704 Pre-supply pressure monitoring
    Error frequency : 40 Logistic counter: 38
    Error occured 1. times at:
    Engine speed 3496.50 1/min Air-temperature 5.40 Grad C Einspritzmenge 74.76 mm^3 fuel pre-supply pressure 3.52 bar Fehler aufgetreten bei 316270.00 km
    Error occured 2. times at:
    Engine speed 2647.35 1/min Air-temperature 6.08 Grad C Einspritzmenge 74.24 mm^3 fuel pre-supply pressure 3.60 bar

    Fehler aufgetreten bei 316270.00 km
    Error occured 3. times at:
    Engine speed 3171.83 1/min Air-temperature 5.40 Grad C Einspritzmenge 75.27 mm^3 fuel pre-supply pressure 3.52 bar Fehler aufgetreten bei 316700.00 km
    Error not present Sporadic error reduction due to low pre-supply pressure
    Errorcode: 12 60 26 28 78 01 8C 44 92 DC 7B 8B 01 6A 45 91 E1 7B 8B 01 7F 44 93 DC 7B ================================================== ===========
    Last edited by Kusilaitu; 03-01-2016, 17:15.

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Nelosen suutin huoltoon.

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Mikäs nyt hätänä? Osaako joku neuvoa? Kone on M57N

    Tässä parin viikon aikana, kun olen autoa käynnistänyt, niin on tarvinnut sahata ja vasta sen jälkeen lähtee käyntiin. Nyt sitten tänään käynnistyi hienosti, mutta tyhjäkäynnillä ravistaa ja meinaa tehot loppua kesken, kun antaa kaasua. Turbo kun tulee peliin, niin liikkuu niinkuin pitääkin. Onko nyt joku suutin vai mikä lie?

    Onko kaikki muut arvot OK, paitsi tuo mass adjustment cyl.4?

    Auto ei savuta mitään epämääräistä, käynti on vain huono.

    Tässä inpalla otettuja kuvia:





    Last edited by H4ck; 30-03-2015, 18:37.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Antsa320 View Post
    Ymmärsinkö oikein, että railpressure control valve on aina aktiivinen ja volumetric pressure control käynnistyy 19 asteen jälkeen? Onko tällä tarkoitus säästää korkeapainepumppua tms?

    Itselläni sigun auto tyhjäkäynnillä vähän humppaa ns.rytmikkäästi yli 19 asteen lämmöillä. Inpalla katsottuna rail paine hettelee pyydetystä ehkä noin +/- 5%.

    Onko e46 320d:ssä ollut määränsäätimen o-rengas vuotoja?
    Kyllä sen pitäisi tuon 19 C jälkeen toimia puhtaasti määräsäädöllä. Todennäköisesti tuolla systeemillä haetaan PA-järjestelmän nopeampaa lämpenemistä ja sitten 19 C jälkeen lämpötaloutta. Polttoainehan lämpenee, kun se paineistetaan korkeapainepumpussa ja sitten ylimääräinen päästetään paineventtiilillä paluulinjaan. Määräsäätimellä säätö tapahtuu siirtopaineilla ja lämpöhäviöt ovat huomattavasti pienemmät.

    Määräsäädöllä hyväksyttävä painevaihtelu tyhjäkäynnillä +/- 20 bar.

    Juurikin tuollaisia tyhjäkäynnillä hummailevia on tullut vastaan muutama, joissa homma on korjaantunut uudella määräsäätimellä.

    Leave a comment:


  • Antsa320
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllähän sinä tämän tiedät, mutta hifistellään hieman.

    M47/57 (DDE 4) tämä pumpun perässä oleva on puhdas paineensäätöventtiili. Se ylläpitää tavoitearvon mukaisen rail-paineen ja vapauttaa ylimääräisen paluulinjaan.

    Uudemmissa xxxN-koneissa (DDE 5/6) se taas on tulopuolen määränsäädin. Näissä paineanturi on jakotukin etupäässä ja painesäädin jakotukin takapäässä. Ja pakollinen iltasatu. KLIK
    Ymmärsinkö oikein, että railpressure control valve on aina aktiivinen ja volumetric pressure control käynnistyy 19 asteen jälkeen? Onko tällä tarkoitus säästää korkeapainepumppua tms?

    Itselläni sigun auto tyhjäkäynnillä vähän humppaa ns.rytmikkäästi yli 19 asteen lämmöillä. Inpalla katsottuna rail paine hettelee pyydetystä ehkä noin +/- 5%.

    Onko e46 320d:ssä ollut määränsäätimen o-rengas vuotoja?

    Leave a comment:


  • Yuuzo
    replied
    Käytän tätä topiccia hyväksen ja kyselen hieman.

    Eli sigun 525d humppaa tyhjäkäynnillä ja nykii ajossa, teki samaa hieman lievempänä keväällä mutta korjaantui suuttimien liittimien ja railpaine anturin liittimen putsauksella.

    Nyt railpaine anturin liitin putsattu mutta ei apua, inpan mukaan railpaine heittelee tyhjäkäynnillä normi 340-350 bar:ista noin 250-270bar:iin humppauksen aikana, pre-suply paine on 3.7 bar eikä heittele. Irroittamalla paine anturin liittimen humppaus pahenee ja lähes sammuu.

    Voisiko vikana olla pian kyykähtävä siirto pumppu tai jokin muu? Railpaineen säädin? Käsittääkseni anturin liittimen irroittamisen pitäisi tasata humppaamista joten ei anturista kiinni?

    E: Tuli vaihettua tuo siirtopumppu ja putsattua suuttimien liittimet eikä ollut vaikutusta, seuraavaksi rail paineensäädin. Mitä mahtaa olla hintaa tuolla säätimellä?
    Last edited by Yuuzo; 11-09-2013, 07:13.

    Leave a comment:


  • jappea
    replied
    Palaten aikaisempiin viesteihin kun kysyttiin livedataa/koe ajoa. Viikonloppuna tuli ajettua yli 700km ja tutkailin samalla mitä auto tekee tasakaasulla.

    Moottori tekee samanlaista heijaamista oli kierros mikä tahansa ja tiheys on sama kuin olisin paikallaan, eli nopeudella/kierrosluvulla ei mitään tekoa keskenään. Kylmällä huomas että heijaaminen oli voimakkaampaa. Mitäköhän se pakaasella olisi

    Voisiko se olla pumpun paine anturi vai railin anturi? Viittais muuhun kuin pumppu vikaan kun kiihtyy ja ottaa jenkaa ihan normaalisti. Vikakoodit 0 tän suhteen.

    Leave a comment:


  • deezaye
    replied
    Sen verran kirjoitan tähän topikkiin, ettei noita suuttimia läheskään aina tarvi ostaa uusia/käytettyjä, vaan kyllähän dieselpajat niitä korjaakin. Omastani on ollut yks suutin Hämeen Dieselissä korjattavana, ja tuli uudenveroinen, tosin eihän sekään ilmasta ole, jotain 170e muistaakseni maksoi. Nyt viimeisimmän rempan yhteydessä oli kaikki 6 suutinta testattavana samassa puljussa, kun railpumppu korkkas ja sylki metallimujut naftalinjaan ja paineventtiiliin. hinta suuttimien tarkastukselle oli 125eur, ja onneksi kaikki olivat kunnossa...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Mulla nappaa 4700 rajotin savutusmittauksissa...



    Eli missä tarkoitat että säädin tukossa/toimii hitaasti? Rail paineensäädin != rail-anturi? :think
    Niin, railipaineensäädin.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Mulla nappaa 4700 rajotin savutusmittauksissa...

    Originally posted by Supa View Post
    Joko pumpussa yksi mäntä paskana tai säädin tukossa/toimii hitaasti.
    Ensimmäisessä vaihtoehdossa vaeltelu pitäisi olla syklistä ja tihentyä kierrosten mukaan. Itellä oli M67 jälkimmäinen vaihtoehto. Korjasi aina yhteen suuntaan ja kun toimi niin hitaasti niin meni aina yli sitten korjas taas takasinpäin, rupesi "resonoimaan" ittekseen sitten
    Eli missä tarkoitat että säädin tukossa/toimii hitaasti? Rail paineensäädin != rail-anturi? :think

    Leave a comment:


  • jappea
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko live-dataa katsottu vain paikallaan? Jos näin niin piuha kiinni ja ajelulle. Paikallaan voi näyttää olevan kaikki hyvin, mutta kiihdytettäessä onkin arvot sitten ihan perseellään.
    Arvot oli otettu paikallaan tyhjäkäynnillä. Ajossa ei tunnu että mitään olis vikan muuta kuin tietyissä kieroksissa tulee pieni pykälä täyskaasu vetoon. Se johtuu kait VNT: vajaa toiminnasta kun alipainepuolella on pieni satunnainen vuoto.

    Katsastuksessa päästömittari kellotti vähän yli 4600rpm. Lienee hivenen alle mitä oikeasti rajotin on eli 4800rpm.

    Leave a comment:

Working...
X