memebuy23buy

530D tyhjäkäynti epätasainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by jappea View Post
    Moro

    Nyt on vähän avuton fiilis kun ei oikein tiedä missä vika on. Auto on tehnyt viimeaikoina sitä että käynti on epätasainen. Juuri katsoin vikakoodit ja ei ollut mitään hälyytävää mutta impalla kun katsoin tarkemmin niin Railin paine heittelee asetua arvon yli ja ali.

    Alimillaan käy 286 ja ylimmillään 388 kuten kuvista näkee. Suuttimet voi kolmannen kuvan perusteella poistaa vikalistalta.

    Onko kellään tietoa mikä voisi olla? Kun jenkaa antaa niin näyttää pyyntiä aika hyvin. Voiko se olla pumppu joka on nyt tiensä päässä? Voiko ilmamassamittari vaikuttaa asiaan kun senkin vaihdoin hiljattain?

    Liite1: railin paine alimmillaan (tyhjäkäynti)
    Liite2: railin paine ylimmillään (tyhjäkäynti)
    Liite3: Suuttimien korjaus arvot
    Liite4: IMM

    Auto on siis E46 330D -03

    Kiitos vastauksista etukäteen!!
    Onko live-dataa katsottu vain paikallaan? Jos näin niin piuha kiinni ja ajelulle. Paikallaan voi näyttää olevan kaikki hyvin, mutta kiihdytettäessä onkin arvot sitten ihan perseellään.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joko pumpussa yksi mäntä paskana tai säädin tukossa/toimii hitaasti.
    Ensimmäisessä vaihtoehdossa vaeltelu pitäisi olla syklistä ja tihentyä kierrosten mukaan. Itellä oli M67 jälkimmäinen vaihtoehto. Korjasi aina yhteen suuntaan ja kun toimi niin hitaasti niin meni aina yli sitten korjas taas takasinpäin, rupesi "resonoimaan" ittekseen sitten

    Leave a comment:


  • jappea
    replied
    e46 330D

    Moro

    Nyt on vähän avuton fiilis kun ei oikein tiedä missä vika on. Auto on tehnyt viimeaikoina sitä että käynti on epätasainen. Juuri katsoin vikakoodit ja ei ollut mitään hälyytävää mutta impalla kun katsoin tarkemmin niin Railin paine heittelee asetua arvon yli ja ali.

    Alimillaan käy 286 ja ylimmillään 388 kuten kuvista näkee. Suuttimet voi kolmannen kuvan perusteella poistaa vikalistalta.

    Onko kellään tietoa mikä voisi olla? Kun jenkaa antaa niin näyttää pyyntiä aika hyvin. Voiko se olla pumppu joka on nyt tiensä päässä? Voiko ilmamassamittari vaikuttaa asiaan kun senkin vaihdoin hiljattain?

    Liite1: railin paine alimmillaan (tyhjäkäynti)
    Liite2: railin paine ylimmillään (tyhjäkäynti)
    Liite3: Suuttimien korjaus arvot
    Liite4: IMM

    Auto on siis E46 330D -03

    Kiitos vastauksista etukäteen!!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    Anturi sitten myöhemmin...

    Ajattelin tähän samaan ketjuun paiskata viimeisimmän polttoainepuolen ongelman... eli tosiaan viimeksi kun oli vikaa suuttimissa niin auto toimi kyllä mutta savutti ja kävi tyhjäkäyntiä todella huonosti mutta nyt kun kesän alussa meni inpankin mukaan railpressure sensor rikki niin auto hyppi/pätki niinkuin viimeisiä olisi vetänyt... uusi löytyi täältä foorumilaiselta ja vika tietenkin poistui.. uusi anturi oli erillainen mutta mukana tulevilla "heloilla" vaihto luonas.

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Luin koodit uudelleen ja motilla ei ole mitään vikakoodia. Tai ainoastaan hehkuilta ja EGR:ltä. Tuskin liittyvät tuohon käyntiongelmaan.

    Kyllähän tuo viidellä nyt tuntuu käyvän. Yllättävää vaan että käynnistyy nätisti kuin palmun alta. Noh pitänee käyttää tuota suutinta irti ja testauttaa.

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Mitäs se clavu tuossa aikammin sano?
    en itsekään usko muuhun kuin tohon kakkossuuttimeen että siellä nyt on jotain pielessä ja pahasti. Tänään jos kattois uudelleen koodit mitä on tullut ja valittaako vielä tuota esipainetta kun vaihdoin polttoainesuodattimen ihan ensi töikseni.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    näyttäis tuo esipaine olevan matala ja antanut starttauksen yhteydessä vikakoodin.
    eli todennäköisesti tankin sisällä oleva pumppu tullut tiensä päähän.

    2 ja 3 pytyn suuttimissa korjaus arvot sitä luokkaa jotta kannattaa molemmat
    käyttää auki.
    Mitäs se clavu tuossa aikammin sano?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by humala View Post
    Otin varmaankin pohjat näissä suutinarvohommissa. Huvittavaa sinänsä auto käyttäytyy normaalisti ajossa mutta tyhjäkäynnillä kiekat heittelee +/- 100rpm. Ajatuksena olisi irroittaa ekana toi kakkos suutin ja kaikenlisäksi vuotaa juuresta. Myös johtosarjan vaihto käynyt mielessä. Oisko muita hyviä neuvoja?
    näyttäis tuo esipaine olevan matala ja antanut starttauksen yhteydessä vikakoodin.
    eli todennäköisesti tankin sisällä oleva pumppu tullut tiensä päähän.

    2 ja 3 pytyn suuttimissa korjaus arvot sitä luokkaa jotta kannattaa molemmat
    käyttää auki.

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Otin varmaankin pohjat näissä suutinarvohommissa. Huvittavaa sinänsä auto käyttäytyy normaalisti ajossa mutta tyhjäkäynnillä kiekat heittelee +/- 100rpm. Ajatuksena olisi irroittaa ekana toi kakkos suutin ja kaikenlisäksi vuotaa juuresta. Myös johtosarjan vaihto käynyt mielessä. Oisko muita hyviä neuvoja?
    Last edited by humala; 21-10-2015, 15:41.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Kehtaako BreeZi kertoo mistä hommasi 530d:n suuttimia pari kappaletta? Kun ei muistaakseni ollut ihan sikakalliita! Vois olla apua muillekkin
    Brittien Ebayn kautta hommasin ne. Oli muistaakseni 2kpl kunnostettuja suuttimia postien kanssa yhteensä noin 250€. Suuttimille tuli takuu, joka oli 6kk/20 000 mailia.

    Liikettä en tosiaan valitettavasti tarkemmin muista... Pitää kaivella kuitti tuolta romulaatikosta.

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    Originally posted by salsal View Post
    Tälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think

    http://www.commonraildiesels.com/index.asp
    Yllättvän halpa mutta tuoltakin kun jatkoi ostoskoriin asti niin loppuhinnaksi 186£ mikä sisälsi kyllä kasittääkseni 50£ pantin minkä saa korjauskelpoista vastaan takaisin ?! mikäli oikein ymmärsin

    mutta jos saksasta uuden boschin saa 199€ niin melkein kallistuisin siihen jos uusia tarvitsee joskus hankkia...http://viewitem.eim.ebay.fi/Injecteu...787474828/item

    Kuinka paljon porukoilla on auttanu se diesel treatment liemi pelkästään ?
    Muistelisin että sillä on saatu korjausarvoja kuriin joissain tapauksissa ja käynti on palannut normaaliksi... mielenkiinnosta olisi pitänyt survoa pari purkkia itellekkin sitä ennen ku vaihtoi suuttimet

    Leave a comment:


  • salsal
    replied
    Tälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think

    Buy new & reconditioned fuel pumps, injectors and other parts for your diesel engine. Get genuine Bosch, Delphi, DENSO & Siemens injectors and pumps. Common Rail Diesel Parts

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    Kl-varaosat ilmoitti kaksi eri suutinta jotka oli 375€ / 415€ ja rintajouppi puolestaan 475€

    Ebaystä halvin uusi saksassa 199€ ja nyt kun oli kiire ym niin käytetyt saivat luvan kelvata 120€ kaksi kappaletta ! ja todellakin olivat täysin ehjät...

    Leave a comment:


  • Mr_Horsepower
    replied
    Mulla oli samoja oireita ja ilmoitti vikakoodiksi 5 pytyn suutin. Mutta vika olikin pytyn liittimessä. Kannattaa kokeilla liittimet ennen kuin alkaa vaihtaa suutinta

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onko kellään heittää paikkaa missä vois testata irtosuuttimet edullisesti jossain penkissä? Ois 6 suutinta M57 koneesta muttei mitään hajua kunnosta...

    Leave a comment:

Working...
X