
530D tyhjäkäynti epätasainen
Collapse
X
-
Kehtaako BreeZi kertoo mistä hommasi 530d:n suuttimia pari kappaletta? Kun ei muistaakseni ollut ihan sikakalliita! Vois olla apua muillekkin
-
-
Jaahas.. Vihdoista viimein baijeri rokkaa niinkuin pitääkin ! Ostin kaksi käytettyä suutinta mitkä oli purettu täysin toimivasta autosta. Ensin tietty metsästin uusia minkä hinnat ei vittu todellakaan innostanu...
imusarja irti , 3 ja 4 suuttimet vaihtoon , imusarja ja kilkkeet pakettii ,
Forte diesel treatment suodattimeen , mopo käymää ja käy nätisti !
mun tuurilla vielä tämänkin auton kanssa tullaan painimaan mutta sitä odotellessa... ja onhan siinä jo noita kilometrejä kertynyt et kai siinä siirtopumput sun muut saa pian toisen kerran jo vaihtaa
Suuttimien korjausarvot tasaantuivat kaikki normaaleiksi ( noin 2 yksikön sisään kaikki )
talvea/uusia vikoja odotellessa ja siinä samalla seuraavaan tankkiin parasta tuhkaamatonta 2töljyä !
Ja ihan neuvona muille tietämättömille että älkää tehkö mitään ennen kun tietää (vikakoodit/livedata) mistä aloittaa !
ja railpaine oli tyhjäkäynnillä muistaakseni 360baria eikä heitellyt juuri mitään..
ja kiitokset kaikille neuvoista !!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salsal View PostOmassa autossani e39 530d vm02 löytyy myös tuota tyhjäkäynnillä tärähtelyä. Vika on melko lievä ja esiintyy voimakkaimmillaan "puoli lämpäisellä" moottorilla. Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon tuo railipaine tyhjäkäynnillä saa heitellä? Vai täytyykö sen olla aivan tasan kokoajan? Pyynti kun näyttäisi olevan ~350bar niin ehkä kymmenellä yksiköllä (10) paine notkahtelee. Tosin en ole päässyt kaikkein pahimpaa tärähtelyä INPA:n kanssa tutkailemaan...
Vikakoodeja DDE:llä ei ole. Suutinten korjausarvot nollan molemmin puolin, paitsi 6. pytyssä pahimillaan noin +1,5 (yleensä alle ykkösen sekin). Ei pitäisi olla vielä paha? Suutinten ja railpaineanturin liittimet ja johdot silmämääräisesti ja kontaktispreillä "huollettu" -> ei mitään vaikutusta toistaiseksi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KuPa View PostMoikka, mulla oli sama ongelma...piuhan päässä railpresure heitteli aika pahasti. Vaihdettiin polttoaineen paineensäädin (13 51 7 787 537) makso jokun 200€ Metro-autossa. Homma korjaantu sillä!!
Vikakoodeja DDE:llä ei ole. Suutinten korjausarvot nollan molemmin puolin, paitsi 6. pytyssä pahimillaan noin +1,5 (yleensä alle ykkösen sekin). Ei pitäisi olla vielä paha? Suutinten ja railpaineanturin liittimet ja johdot silmämääräisesti ja kontaktispreillä "huollettu" -> ei mitään vaikutusta toistaiseksi...
Leave a comment:
-
-
Hienoa taas huomata että täältä löytyy avuliasta porukkaa ja hyviä/hyödyllisiä kommentteja ! ja tosiaan nyt lähdetään siitä että ostan kaksi käytettyä (150tkm) varmasti toimivaa suutinta ja koitan vaihtaa ensin kolmosen sitten jos ei parane niin sen toiseksi huonomman myös...
Omaan maailman paskimman tuurin autojen kanssa ja tuntuu että bemarissa on se jokin mikä haluaa mut narunjatkeeks. eli siihen tuuriin viitaten en yhtään ihmettele vaikka baiijerissa olis männässä soinin mentävä reikä... Edellisen omistajan jäljiltä kyllä kuitti (KALLIS KUITTI) missä imusarja on vaihdettu ?! huomasin sen poistaessani läppiä ja tarkastin vielä imusarjan leiman mikä tais olla 06 ja kuitti siltä vuodelta muistaakseni kanssa ? kaikki läpät oli kyllä tallella...
Onko suuttimelle karkeaa arviota sen eliniästä ? kilometrit ja vuodet ? vai meneekö ihan munkilla ?
Meinaan myös jos tästä vielä selvitään niin laittaa pariin kolmeen tankkiin sitä fortea ( onko se nyt forte diesel treatment ? ettei nyt pahenna sitä väärällä tökötillä ?) ja myös talvea vasten sitä 2t öljyä tankin täytön yhteydessä ( mikä on paras 2t öljy mikä sinne soveltuu ?? )
ajelin e34sen jälkeen noin vuoden 2litrasella vapari väyrysellä millä oli ajettu 650000km... mihinkää se ei menny mutta motti ja tomaatti toimi -35 pakkasella kun laakkosen rahastus... sikäli mikäli mersujen cdi koneissa vielä enemmän suutin vikoja jos siihen klaaniin vielä liittyy.....
Leave a comment:
-
-
Mullakin joskus oli yhden pytyn suutin samanverran plussalla ja muut paljonkin miinuksella. Plussalla olleen suuttimen kun vaihtoi niin muittenkin korjausarvot asettuivat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMinä taas vaihtaisin pelkän 3-suuttimen ja tarkistaisin arvot uudelleen. Yleensä nuo reilusti negatiiviset ovat vastakorjausta, kun joku suutin on reilusti plussalla. Tuon 3-pytyn osalta sopii toivoa, että korjaantuu suuttimella. Noin reilu korjausarvo voi myös enteillä vikaa ko. pytyn puristuksissa.
Leave a comment:
-
-
Minä taas vaihtaisin pelkän 3-suuttimen ja tarkistaisin arvot uudelleen. Yleensä nuo reilusti negatiiviset ovat vastakorjausta, kun joku suutin on reilusti plussalla. Tuon 3-pytyn osalta sopii toivoa, että korjaantuu suuttimella. Noin reilu korjausarvo voi myös enteillä vikaa ko. pytyn puristuksissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by soikka View PostJaahas ... Vittu mitä paskaa on saada inpa rokkaamaan tietokoneelle!! tai nyt ku lähtis sotaa ni tietty olis helpompaa mutta kun tietoa on todella niukasti ja sekavaa niin hyi vittu ! ja en myönnä että olisin "käsi" tietokoneiden/ohjelmien kanssa ! mutta EA-90 tuli asennettua ja ebay:stä kaapeli.......
Ennen kun sain inpan toimimaan niin vaihdoin common-rail paine anturin -> ei auttanut sitten ihan mutulla tuo painesäädin pumpun taakse(o-renkaat ok) -> ei vaikutusta ... ja kyseiset osat olivat 156tkm ajetusta 2001vm baijerista joten epäilen että on rikki.....
Tänään luettu sitten vikakoodeja oikee urakalla ja kyseiset löytyy :
- gluehanlage (hehkut ? )
- laufruheregler (suuttimien korjausarvot, eroavaisuudet ? )
- abgasrueckfuehr-regelung (egr eli järjenvastainen paskankierrätys mikä on ohitettu läpät pois, 50pennin kolikko egr-venttiilissäjne..)
Ja sitten ne "korjausarvot" zyl1:-1.14
zyl2:-4.60
zyl3: 6.30
zyl4:-3.67
zyl5:-1.07
zyl6:-0.49
En oo vielä täältä foorumiltakaan selvittäny noita sallittuja toleransseja mutta järjellä vaihtaisin ton kolmos suuttimen ? Kertokaa nyt viisaammat ja auttakaa toi vitun tärinä pois mun autosta !!?!! ja sanottakoon vielä että autosta löytyi ostettaessa sellanen kuitti missä joka ikinen suutin oli vaihdettu laakkosella ja SE ON JUMALANTOSI että minä en maksa sitä rahasummaa milloinkaan edes kultasista / kuolemattomista sähkösuuttimista !
Leave a comment:
-
-
Aika isolta näyttäs ainakin minun silmään nuo korjausarvot. Mulla tuossa 730d:ssä oli korjausarvot n.-1 ja 2,3 välillä ja oireet oli että tyhjäkäynti heijasi varsinkin kylmällä koneella ja joskus tuntui pätkivänkin ihmeellisesti. Myös sammui kun kiihdytti täysillä. Tämän sammumisongelman kanssa vissiin useampikin edellinen omistaja taistellut ja vaihtanut palikkaa. Tein kaksi kertaa forte-operaation eli kaadoin suodattimeen käytin konetta vähän aikaa ja annoin liueta. Enää ei ole tyhjäkäynti hummannut eikä auto sammunut kiihdytyksessä kertaakaan. Eli vika oli vissiin suuttimissa ja onneksi minulla nyt ainakin toistaiseksi fortella korjaantui. Pitäs mielenkiinnon vuoksi kattoa muuttuko korjausarvot miten paljon.
Leave a comment:
-
-
Jaahas ... Vittu mitä paskaa on saada inpa rokkaamaan tietokoneelle!! tai nyt ku lähtis sotaa ni tietty olis helpompaa mutta kun tietoa on todella niukasti ja sekavaa niin hyi vittu ! ja en myönnä että olisin "käsi" tietokoneiden/ohjelmien kanssa ! mutta EA-90 tuli asennettua ja ebay:stä kaapeli.......
Ennen kun sain inpan toimimaan niin vaihdoin common-rail paine anturin -> ei auttanut sitten ihan mutulla tuo painesäädin pumpun taakse(o-renkaat ok) -> ei vaikutusta ... ja kyseiset osat olivat 156tkm ajetusta 2001vm baijerista joten epäilen että on rikki.....
Tänään luettu sitten vikakoodeja oikee urakalla ja kyseiset löytyy :
- gluehanlage (hehkut ? )
- laufruheregler (suuttimien korjausarvot, eroavaisuudet ? )
- abgasrueckfuehr-regelung (egr eli järjenvastainen paskankierrätys mikä on ohitettu läpät pois, 50pennin kolikko egr-venttiilissäjne..)
Ja sitten ne "korjausarvot" zyl1:-1.14
zyl2:-4.60
zyl3: 6.30
zyl4:-3.67
zyl5:-1.07
zyl6:-0.49
En oo vielä täältä foorumiltakaan selvittäny noita sallittuja toleransseja mutta järjellä vaihtaisin ton kolmos suuttimen ? Kertokaa nyt viisaammat ja auttakaa toi vitun tärinä pois mun autosta !!?!! ja sanottakoon vielä että autosta löytyi ostettaessa sellanen kuitti missä joka ikinen suutin oli vaihdettu laakkosella ja SE ON JUMALANTOSI että minä en maksa sitä rahasummaa milloinkaan edes kultasista / kuolemattomista sähkösuuttimista !
Leave a comment:
-
-
Aikalailla ensimmäisiä kirjotuksia tänne ja yllätyin kun tuli heti näin paljon hyödyllistä tietoa ! autolla ajettu 380tkm joten kai siellä anturit on jo anturoinu ittes tien päähän ku niitä on nyt vaihdeltuoli sitten mikä tahansa vika (kun selviää kirjoitan tietty tänne mikä oli ) niin vikakoodien luku/livedata on melkein ainut vaihtoehto nykypäivän autoihin ellei halua ostaa anturi kerrallaan(ovat todella halpoja
) ja toivoo parasta
tarttis nyt alkaa asentaa tota inpaa ja alkaa ihmettelee sitä kun sitä nyt sitten tarvitaan tulevaisuudessakin kun on perhees pelkkiä bemareita...
Niin ja jos joku muistaa/tietää "inpa for dummies" ohjeen jostain netistä tai täältä niin olisin todella kiitollinen linkistä !
Leave a comment:
-
-
Osukohan bingo? Itsellä omassa e60 530d:ssä pientä tyhjäkäynti huojumista ja pientä nykimistä ajossa sillontällön ja antaa vikakoodiksi engine roughness regulator. Oliskohan tuo "paineensäädin" sitten syypää tähän ongelmaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostNo en nyt tiiä voiko railikoneissa puhua määränsäätimestä, kun kyseessä on lähinnä paineensäätöventtiili. Polttoaineen määrä säätyy suuttimien aukiololla.
Vanhemmissa jakajapumppukoneissa on toki määränsäädin.
M47/57 (DDE 4) tämä pumpun perässä oleva on puhdas paineensäätöventtiili. Se ylläpitää tavoitearvon mukaisen rail-paineen ja vapauttaa ylimääräisen paluulinjaan.
Uudemmissa xxxN-koneissa (DDE 5/6) se taas on tulopuolen määränsäädin. Näissä paineanturi on jakotukin etupäässä ja painesäädin jakotukin takapäässä. Ja pakollinen iltasatu. KLIK
Leave a comment:
-
Leave a comment: