Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS-pumppu surisee/sirisee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 407

E39 ABS-pumppu surisee/sirisee

Tänään tipahti sitten ajossa ABS:t pois ja myös luistoneston valo alkoi palamaan mittaristossa. Ajoin auton kotipihaan ja kuuntelin, että konehuoneen puolelta kuuluu surinaa. Noh pelti auki ja havainto, että ääni kuuluu siitä diagnostiikkapistokkeen vieressä olevasta ABS-pumpusta(?). Ääni kuuluu vaikka autoon ei ole virtoja kytketty.

Onkos tuo pumppu mennyt sököksi vai saisiko sitä jollain poppaskonsteilla vielä heräteltyä toimimaan?

Kyseessä siis Boschin boxi:
    bosch 0 265 217 000

Itse mötikkä on taasen tämän näköinen:

Click
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

Ota siitä pumpusta se liitin irti ja odottele hetki ja kokeile laittaa piuha takas kiinni. Mulla oli samanlaista oireilua mutta auttoi ko toimenpide. Toki mulla homma uusiutui pariin kertaan ja toisella kerralla piuha oli irti reilun kuukauden ja sitten yllättäen kun laitoin piuhan kiinni niin taas toimi ja on toiminut sen jälkeen puolisen vuotta ongelmitta.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

Comment

• Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 407

Originally posted by Robi View Post
      Ota siitä pumpusta se liitin irti ja odottele hetki ja kokeile laittaa piuha takas kiinni. Mulla oli samanlaista oireilua mutta auttoi ko toimenpide. Toki mulla homma uusiutui pariin kertaan ja toisella kerralla piuha oli irti reilun kuukauden ja sitten yllättäen kun laitoin piuhan kiinni niin taas toimi ja on toiminut sen jälkeen puolisen vuotta ongelmitta.
      Kiitoksia, kokeillaas tätä. Kävin nyppimässä johdon irti ja annan olla yön irrallaan...

Comment

• Lopaka
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 407

Noh eipä lyhyellä irroituksella ainakaan lähtenyt pelittämään, pitää tässä varmaan alkaa etsimään uutta pumppua... Mites on pystyykö autolla ajamaan ilman, että tuossa pumpussa on tuo piuha kiinni sen aikaa kunnes uusi pumppu tilalle? Siis ettei riko mitään muuta...

Comment

• Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

Originally posted by Lopaka View Post
          Noh eipä lyhyellä irroituksella ainakaan lähtenyt pelittämään, pitää tässä varmaan alkaa etsimään uutta pumppua... Mites on pystyykö autolla ajamaan ilman, että tuossa pumpussa on tuo piuha kiinni sen aikaa kunnes uusi pumppu tilalle? Siis ettei riko mitään muuta...
          Ei mulla ainakaan rikkonut mitään..pitää vaan muistaa että ABS / luistonesto on poiisa pelistä ja saa jarrutella aavistuksen varovammin ettei mene pyörät lukkoon näin talven liukkailla. Mulla oli tosiaan kerran se johto reilun kuukauden muistaakseni irti ja sitten kerran tuli kokeiltua sitä kiinni niin toimi ihan normaalisti. Tuli toki hankittua jo uusi käytetty pumppu varalle jonka meinasin vaihtaa mutta eipä ole vielä tarvinnut mokomaa vaihtaa kun vanhakin toimii taas normaalisti.

Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

Comment

• mjr68
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 25
            • Finland

Älä missään tapauksessa ala suotta etsimään uutta pumppua,vika ei 99.9% varmuudella ole siinä vaan ohjainboxissa,itse tappelin saman vian kanssa jonkin aikaa kunnes sain vinkin,eli soitto ElektroMekaan Lohjalle(0503662555),siellä omaani juuri korjautin saman vian.
            Jos asut kaukana Lohjalta,ohjainboxin voi irroittaa helposti itsekin ja sitten vaan postilla boxi ehjäykseen ja uudestaan takaisin kiinni.
            Ja mikä parasta,autolla voi ajaa sen aikaa kun boxi on irti,tosin mitkään nopeustietoihin perustuvat mittarit ei pelitä...

Comment

• Lopaka
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 407

Noh nyt olisi tuossa pöydällä uusi pumppu ja tarkoitus olisi vaihtaa tässä aamun sarastaessa... Pitääkös tässä ottaa huomioon mitään erityistä vai normaalisti vaan pumppu irti, uusi tilalle ja jarrujen ilmaus?

Comment

• Lopaka
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 407

Kävin tässä äsken näyttämässä jakaria vanhalle pumpulle ja hetken mielijohteesta iskin liittimen kiinni. Yllätys oli suuri, kun pumppu ei pitänytkään minkäänlaista ääntä.

Elikkä ilmeisesti tuo vaati sen uuden pumpun hankkimisen...

Comment

• Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

Kävin tässä äsken näyttämässä jakaria vanhalle pumpulle ja hetken mielijohteesta iskin liittimen kiinni. Yllätys oli suuri, kun pumppu ei pitänytkään minkäänlaista ääntä.

Elikkä ilmeisesti tuo vaati sen uuden pumpun hankkimisen...
                  Joo, niin mäkin tein että hankin uuden pumpun ja sit piuha kiinni. Ei surissut ja on edelleen se uusi pumppu tallessa jos toi jostain syystä päättäis hajota oikeasti toi nykyinen.

Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

Comment

• superfast
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 567
                    • Kurikka

mulla teki joskus E32 tota samaa ja riitti kun koppautti abs relettä siinä pumpun kyljessä niin toimi taas moitteetta.
                    E60 525 Msport
                    E36 318ti compact

Comment

• Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

Mulla oli täysin sama vika, jokin juotos rikki juurikin sieltä abs-boksista.

Elektromeka pystyy auttamaan asiassa!
                      F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎