Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 trans failsafe prog ja automaatti ihan pökissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #16
    Originally posted by whector View Post
    hyvä että itse pääsit ilmoituksesta eroon, mutta sulla ei tainnut auto ihan fyysisesti oireilla? meinaan kun mulla toi auto käyttäytyy, niin kuin ekassa postissa sanoin, todella oudosti ja mm. vaihteet ei tunnu menevän päälle. maanantaina selviää missä vika.
    Jos vaihteet ei luista, mutta ei vaihda kunnolla, tai pitää pitkään pientä vaihdetta, niin viallinen abs-anturi kyllä aiheuttaa kaikenlaista laatikon sekoilua. Luistamista lukuunottamatta. Omassa kävi juuri näin.

    Mahtaako Pekka Nätkin vielä korjailla laatikoita Porin suunnalla?
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

      #17
      sanoisin että kepin asentoilmaisin on putsausta vailla.

      Comment

      • whector
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 169
        • N/a

        #18
        Originally posted by bember View Post
        sanoisin että kepin asentoilmaisin on putsausta vailla.
        mitäs tää nyt tarkoittaa?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Eikö nyt kannattaisi ihan ensiksi lukea laatikolta ja auton muiltakin moduuleilta vikakoodit ja varmistaa ettei ongelma ole ohjauspuolella. Kyllä siitä on vikakoodi jäänyt muistiin miksi laatikko on mennyt vikatilaan.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #20
            Originally posted by Supa View Post
            Eikö nyt kannattaisi ihan ensiksi lukea laatikolta ja auton muiltakin moduuleilta vikakoodit ja varmistaa ettei ongelma ole ohjauspuolella. Kyllä siitä on vikakoodi jäänyt muistiin miksi laatikko on mennyt vikatilaan.
            Samaa mieltä.
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #21
              Originally posted by whector View Post
              joo, aika arpapeliä joskus toi korjaamon valinta. kukakohan prkl tollasen huollon tekisi ammattitaidolla turun/huittisten suunnilla...


              Jos laatikko otetaan pöydälle ja korjataan/vaihdetaan, voit kysyä tarjousta US autokorjaamo J&J, Verstaskatu 10, Turku. Itsellä ei ko. pajasta ole kokemusta, mutta ovat jenkkiautojen laatikoitten kanssa touhunneet.
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • whector
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 169
                • N/a

                #22
                Jes, kiitoksia vinkeistä. Auto on nyt korjaamo Lipposilla Turussa, ja lähdetään sillä liikkeelle että tarkastetaan koodit ja moduulit, ja vaihdetaan laatikkoon öljyt ja suodatin.

                Selviää ylihuomenna miten käy.

                Comment

                • whector
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 169
                  • N/a

                  #23
                  Jes, eli eipä korjaantunut öljyn vaihdolla. Vanha öljy oli ollut aivan mustaa, ja laatikon öljypohjakin oli ollut täynnä metallia silppua yms. Edelleen luistattaa laatikko, eli seuraava homma lienee sitten, että auto laatikkoremppaan -> uuteenkaupunkiin gearmanille jossa ammattimies (korjaillut paljon bemujen laatikoita).

                  Turun korjaaja kylläkin ehdotti että kannattaisi laittaa uusi laatikko suoraan autoon, mutta mitäs täällä ollaan mieltä? Vanhan korjaus vai uusi? Hintaa korjaamiseen tulee todnäk 2000-3000eur ja uusi laatikko 3000eur?

                  on kyllä ollut paskin auto tähän mennessä tämä e39. Toivottavasti tämän korjauksen jälkeen saisi edes viikon pitää ilman mitään vikaa

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by whector View Post

                    on kyllä ollut paskin auto tähän mennessä tämä e39. Toivottavasti tämän korjauksen jälkeen saisi edes viikon pitää ilman mitään vikaa
                    Kuullostaa kovin tutulta :think
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • whector
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 169
                      • N/a

                      #25
                      Originally posted by Vee-eit View Post
                      Kuullostaa kovin tutulta :think
                      valitettavasti, mutta onko ihan oikeesti mitään mielipidettä kenelläkään tuohon edelliseen viestiini?

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Selvitä uuden hinta. Huomaa myös, että tehdaskorjattu ei ole uusi, ja kunnolla korjattu laatikko on vähintään yhtä hyvä kuin tehdaskorjattu. Joitain tehdaskorjattuja nähty joissa on kokeiltu vaan onko osat kunnossa -> vanhoja osia sisällä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Lapanen
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 18
                          • joensuu

                          #27
                          itellä rupes ajaessa ikään kuin kierrosten rajoitin olisi ottanut kiinni kovemmin kiihdyttäessä n. 4,5k kierroksen kohdalla. muuten toimi suht normaalisti. auto pihaan ja startatessa ei käynnisty ollenkaan. trans failsafe prog tuli lukemaan näyttöön. onko tämä nyt niin että laatikko on jo ehkäpä paskana vai suojaako auto vain sitä nyt vaurioitumasta?

                          Comment

                          • juhamann
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 29

                            #28
                            Pitkää matkaa tehdessä ruokatauon jälkeen heitti myös tuon trans failsafe prog päälle. Mielestäni outo käry ajautui kajuuttaan ja ehkä outoa jyrinää laatikosta. Hetken stopin jälkeen pelaa jonkin aikaa normaalisti mutta pian taas sama vika ilmaantuu. Laatikko tosin tuntuu hieman jyrrästävän ilman koodiakin. Aluksi ikäänkuin "kytkin luistaa" ja vika vähitellen pahenee. Enää en uskalla autolla ajaa. Laatikko ilm.soosina?

                            Onkohan laatikko korjattavissa vai onko vaihtolaatikko ainoa vaihtoehto? Onko vinkkejä hyvästä korjaamosta Seinäjoen seudulla?

                            Niin ja autohan oli 530dA 2002. Mittarissa karvan alle 400tkm. Loodan öljyt vaihdettu n.350tkm kohdalla.

                            Comment

                            • gorak_
                              Newbiemmer
                              • Aug 2006
                              • 13

                              #29
                              [

                              Niin ja autohan oli 530dA 2002. Mittarissa karvan alle 400tkm. Loodan öljyt vaihdettu n.350tkm kohdalla.[/QUOTE]

                              mulla 523 e 39 2.5 98 bensa ajettu 240 t ajettu automaatti hajos ykkönen häipy .ostin kolariautosta käytetyn lootan 500e laitto ja öljyt 500e lootalla oli ajettu 180t hyvin ainakin vielä pelaa. loota zf hp5

                              Comment

                              • juhamann
                                Newbiemmer
                                • Sep 2006
                                • 29

                                #30
                                Turbiinin pakka vaihdettu ja tuossa oli vika. Nyt taas toimii ongelmitta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎