Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 REST painike/sähköinen vesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    #46
    Originally posted by jumppakuutio View Post
    Itselläkin oli sama, pumppu pyöri mutta ei silti tullut lämmintä kuin kierroksilla. Lopulta kun pumpun aukas niin turbiini oli n.5 osassa siellä (kuva), eli akseli pyörii pelkästään. Kannattaa se turbiinin kunto kattoo sieltä, itselläni tosin meni kaikki pultit poikki kun avasin sitä. Itse ostin BOSCH:n tarvikepumpun ja makso 40e, hienosti on pelannu.

    Niinjuuuu, anto samaa vikakoodiakin sillon..
    Missä tuommonen pumppu oli? Ainakin näissä alkupään vermeissä ei turbiinin ja pumpun välillä ole edes akselia. Vaan homma on toteutettu magneettisesti.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • jumppakuutio
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 131
      • Ylöjärvi

      #47
      Originally posted by zener View Post
      Missä tuommonen pumppu oli? Ainakin näissä alkupään vermeissä ei turbiinin ja pumpun välillä ole edes akselia. Vaan homma on toteutettu magneettisesti.
      Siellä se on sisälokarissa kuskin puolella. Ja meikäläisen auto on tosiaan vm. -96. Kai sen jossain vesiämpärissä voi kokeilla pumppaako..?

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #48
        Originally posted by jumppakuutio View Post
        En tiiä mitä meinaat "alkupään rest-vehkeillä" mutta mulla on -96 jossa on rest, sekä tuo säiliö. Eikä konehuoneessa oo vesiventtiilien alla pumppua.
        Alkupään autoilla tarkoitan noita alkuvuosina tehtyjä malleja.

        Oma E39 on valmistunut 15.4.-96, mm. automaattisella ilmastoinnilla (jolloin aina kaupanpäälle tulee REST), ja siinä on kuvaamani kiertopumppu vesiventtiileiden alla, eikä latent juttua ollenkaan.

        Varmaankin on sitten monenlaisia pumppu sijoitusversioita, riippuen vuosimallista, varusteista, IHKA:n versiosta yms.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Oxygen
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 103
          • Pori

          #49
          mulla kans REST nappi mut juurikin käyttää vain auton moottorin lämpöä hyväksi. edestä katsottuna vasemmalla on paisuntasäiliö mistä lähtee alhaalta letku oikeelleppäin hetken matkaa ja tässä on kv-pumppu siittä jatkaa letkulla venttiileille. auto 10/98 M52TU
          Last edited by Oxygen; 14-12-2012, 09:08.

          Comment

          • olvix
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 25
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by zener View Post
            Vika on suurella todennäköisyydellä ilmastoinnin ohjainpaneelissa. Näin ainakin itselläni oli. Short circuit to ground koodia antoi ja suoralla virralla pumppu pyöri.

            Yksi feti ilmeisesti ohjainpaneelista kärähtää, eikä enää anna pumpulle virtaa.

            Ostin iipeistä reilulla 30eurolla ehjän paneelin ja alkoi kiertovesipumppukin toimimaan. Tarkoitus oli korjata tuo vanha paneeli, mutta ei oo tullu vielä tilattua komponenttia, että vois kokeilla.
            Kysytäänpäs vielä vähän tarkennusta, et sattumalta muista tuon uuden paneelin osanumeroa? Tuota osaa mikä autossa tällä hetkellä on (64.11 - 8 374 951.0) ei oikein tunnu löytyvän eikä esim realoem tarjoa sitä omaan autoon ollenkaan. Etsitkö siis samalla osanumerolla vai toimiiko nuo kaikki ristiin?

            Comment

            • patari
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 46

              #51
              mie oon miettiny mikä hemmetin nappi tuo on..nytpä selkis sekin
              patari

              Comment

              • patari
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 46

                #52
                patari

                nyt kun satuin oikealle saitille niin mikä hitto tuo ajastettu lämmitin/jäähdytin on...saksankielen taito on aika olematon niin en kerrassaan tajua koko laitetta..joku sähkölämmitin vai????
                patari

                Comment

                • jorke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 206
                  • Kouvola

                  #53
                  Originally posted by jorke View Post
                  Ei kellään olis tuon kiertovesipumpun hiilen mittoja?
                  Vois ostaa valmiiksi ennen vaihtoa
                  Vastaampa ite tähän jos joku muu tarvii tietoja ennen kun räjäyttää pumppua. Voi hommata valmiiksi.

                  Hiilien mitat on 5mm x 5mm ja pituus noin 10mm.

                  Ite hioin 6x7mm hiilistä ja pituutta ehkä 20mm. Katkaisee rautasahalla ja hioo lasia vasten vaikka 240 paperilla oikeaan kokoon. Hiilet on tosi pehmeää materiaalia joten helppoa
                  BMW e61 545 -05 Touring

                  Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                  Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                  Ex. BMW e34 520 -88

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #54
                    Näyttää tuo keskustelu karanneen pois M5 malleista niin sotketaan työkoneetkin vielä sekaan.

                    Eli 7/1999 540dA on automaatti-ilmastointi, eli on rest ja Webastohan lienee kaikissa 530d malleissa.

                    Missäs sen minun kiertovesipumpun pitäisi olla?

                    En moista vehjettä paikallista mistään muualta kuin Webaston kupeesta, tarvitseeko sitä sitten muualla ollakkaan ja saavuttaisinko mitään hyötyä toisesta pumpusta vesiventtiilien luona ja miten se kytkettäisiin että siitä olisi jotain hyötyä?

                    Meinaan vaan että on toiset venttiilit pumpullisesta mallista tuossa jemmassa...
                    Olli.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14439
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by olvix View Post
                      Kysytäänpäs vielä vähän tarkennusta, et sattumalta muista tuon uuden paneelin osanumeroa? Tuota osaa mikä autossa tällä hetkellä on (64.11 - 8 374 951.0) ei oikein tunnu löytyvän eikä esim realoem tarjoa sitä omaan autoon ollenkaan. Etsitkö siis samalla osanumerolla vai toimiiko nuo kaikki ristiin?
                      Ihan vain katselin paneelin mikä oli saman ikäluokan autosta. Mikä oman auton tapauksessa oli, että yläraja on 9/98.

                      Varaosanumerot tuntui olevan melkein joka paneelissa eri, joten sen mukaan hankalempi etsiä.
                      Last edited by zener; 19-01-2013, 21:10.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎