Originally posted by jumppakuutio
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 REST painike/sähköinen vesipumppu
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostMissä tuommonen pumppu oli? Ainakin näissä alkupään vermeissä ei turbiinin ja pumpun välillä ole edes akselia. Vaan homma on toteutettu magneettisesti.
Comment
-
-
Originally posted by jumppakuutio View PostEn tiiä mitä meinaat "alkupään rest-vehkeillä" mutta mulla on -96 jossa on rest, sekä tuo säiliö. Eikä konehuoneessa oo vesiventtiilien alla pumppua.
Oma E39 on valmistunut 15.4.-96, mm. automaattisella ilmastoinnilla (jolloin aina kaupanpäälle tulee REST), ja siinä on kuvaamani kiertopumppu vesiventtiileiden alla, eikä latent juttua ollenkaan.
Varmaankin on sitten monenlaisia pumppu sijoitusversioita, riippuen vuosimallista, varusteista, IHKA:n versiosta yms."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
mulla kans REST nappi mut juurikin käyttää vain auton moottorin lämpöä hyväksi. edestä katsottuna vasemmalla on paisuntasäiliö mistä lähtee alhaalta letku oikeelleppäin hetken matkaa ja tässä on kv-pumppu siittä jatkaa letkulla venttiileille. auto 10/98 M52TULast edited by Oxygen; 14-12-2012, 09:08.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostVika on suurella todennäköisyydellä ilmastoinnin ohjainpaneelissa. Näin ainakin itselläni oli. Short circuit to ground koodia antoi ja suoralla virralla pumppu pyöri.
Yksi feti ilmeisesti ohjainpaneelista kärähtää, eikä enää anna pumpulle virtaa.
Ostin iipeistä reilulla 30eurolla ehjän paneelin ja alkoi kiertovesipumppukin toimimaan. Tarkoitus oli korjata tuo vanha paneeli, mutta ei oo tullu vielä tilattua komponenttia, että vois kokeilla.
Comment
-
-
Originally posted by jorke View PostEi kellään olis tuon kiertovesipumpun hiilen mittoja?
Vois ostaa valmiiksi ennen vaihtoa
Hiilien mitat on 5mm x 5mm ja pituus noin 10mm.
Ite hioin 6x7mm hiilistä ja pituutta ehkä 20mm. Katkaisee rautasahalla ja hioo lasia vasten vaikka 240 paperilla oikeaan kokoon. Hiilet on tosi pehmeää materiaalia joten helppoaBMW e61 545 -05 Touring
Ex. BMW e39 540 -97 Touring
Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
Ex. BMW e34 520 -88
Comment
-
-
Näyttää tuo keskustelu karanneen pois M5 malleista niin sotketaan työkoneetkin vielä sekaan.
Eli 7/1999 540dA on automaatti-ilmastointi, eli on rest ja Webastohan lienee kaikissa 530d malleissa.
Missäs sen minun kiertovesipumpun pitäisi olla?
En moista vehjettä paikallista mistään muualta kuin Webaston kupeesta, tarvitseeko sitä sitten muualla ollakkaan ja saavuttaisinko mitään hyötyä toisesta pumpusta vesiventtiilien luona ja miten se kytkettäisiin että siitä olisi jotain hyötyä?
Meinaan vaan että on toiset venttiilit pumpullisesta mallista tuossa jemmassa...Olli.
Comment
-
-
Originally posted by olvix View PostKysytäänpäs vielä vähän tarkennusta, et sattumalta muista tuon uuden paneelin osanumeroa? Tuota osaa mikä autossa tällä hetkellä on (64.11 - 8 374 951.0) ei oikein tunnu löytyvän eikä esim realoem tarjoa sitä omaan autoon ollenkaan. Etsitkö siis samalla osanumerolla vai toimiiko nuo kaikki ristiin?
Varaosanumerot tuntui olevan melkein joka paneelissa eri, joten sen mukaan hankalempi etsiä.Last edited by zener; 19-01-2013, 21:10.
Comment
-
Comment