Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 REST painike/sähköinen vesipumppu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorke
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 206
    • Kouvola

Ei kellään olis tuon kiertovesipumpun hiilen mittoja?
    Vois ostaa valmiiksi ennen vaihtoa
    BMW e61 545 -05 Touring

Ex. BMW e39 540 -97 Touring
    Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
    Ex. BMW e34 520 -88

Comment

• olvix
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 25
      • Helsinki

Originally posted by zener View Post
      Vika on suurella todennäköisyydellä ilmastoinnin ohjainpaneelissa. Näin ainakin itselläni oli. Short circuit to ground koodia antoi ja suoralla virralla pumppu pyöri.

Yksi feti ilmeisesti ohjainpaneelista kärähtää, eikä enää anna pumpulle virtaa.

Ostin iipeistä reilulla 30eurolla ehjän paneelin ja alkoi kiertovesipumppukin toimimaan. Tarkoitus oli korjata tuo vanha paneeli, mutta ei oo tullu vielä tilattua komponenttia, että vois kokeilla.
      Sattuuko sulla olemaan jotain ohjetta tuon korjaamiseen, jos vaikka itse yrittäisi? Ei näyttäisi irtoavan lähellekään 30e tällä hetkellä ebaysta.

Comment

• zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14509
        • Oulu

Originally posted by olvix View Post
        Sattuuko sulla olemaan jotain ohjetta tuon korjaamiseen, jos vaikka itse yrittäisi? Ei näyttäisi irtoavan lähellekään 30e tällä hetkellä ebaysta.
        Eipä siihen oikeen ohjetta ole löytynyt...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

Mikä numerosarja sulla on siinä paneelissa? :think
          Bmw 316 E30 -88

Comment

• olvix
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 25
            • Helsinki

Originally posted by janke View Post
            Mikä numerosarja sulla on siinä paneelissa? :think
            En tiedä mitä numerosarjaa tarkalleen kaipaat mutta tässä tuon päällä olevan tarran tiedot:

Comment

• janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

En tiedä mitä numerosarjaa tarkalleen kaipaat mutta tässä tuon päällä olevan tarran tiedot:

https://dl.dropbox.com/u/26822590/IM...203_202749.jpg
              Joo, kun mulla on yksi ylimääräinen jossa toi piirilevy ehjä. Hankin tuon joskus etupaneelin vuoksi, mutta tuossa yksi liitin vähempi mikä mulla nyt kiinni autossa!

Näkyi olevan tässä mun yli-jäämä tuotteessa muuten samat lukemat, kun tuossa linkkisi kuvassa, mutta tässä SER:-NR:00216238 KW 5/97. En osaa sanoa, että onko sama vai eri!:think
              Montako liittimen paikkaa sun paneelissa on?
              Last edited by janke; 03-12-2012, 20:48.
              Bmw 316 E30 -88

Comment

• olvix
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 25
                • Helsinki

Joo, kun mulla on yksi ylimääräinen jossa toi piirilevy ehjä. Hankin tuon joskus etupaneelin vuoksi, mutta tuossa yksi liitin vähempi mikä mulla nyt kiinni autossa!

Näkyi olevan tässä mun yli-jäämä tuotteessa muuten samat lukemat, kun tuossa linkkisi kuvassa, mutta tässä SER:-NR:00216238 KW 5/97. En osaa sanoa, että onko sama vai eri!:think
                Tuohon tulee yhteensä 4 liitintä. Enpä edes tiennyt että noissakin voi olla tuollaisia eroja, olisko sitten varustelusta riippuvaista tms? Niin ja piirilevyssä lukee vielä jotain tyyliin IHKA-E39 v5 muistaakseni, ei ole tässä käsillä nyt sitä etten ole ihan varma.

Comment

• olvix
                  Newbiemmer
                  • May 2012
                  • 25
                  • Helsinki

Niin, liekö se sinun paneeli neljällä liittimellä vai onko erilainen? Jos samanlainen ja on ylimääräisenä niin tehdään vaikka kaupat siitä?

Comment

• janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

Niin, liekö se sinun paneeli neljällä liittimellä vai onko erilainen? Jos samanlainen ja on ylimääräisenä niin tehdään vaikka kaupat siitä?
                    Vastattu privalla.
                    Bmw 316 E30 -88

Comment

• julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

Tuossa hyvät ohjeet hiilten vaihtoon vaikka onkin e38 kiertovesipumppu

Comment

• jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

Ei ole M5 tuo oma valitettavasti mutta Rest-nappi oireilee myös eli kylmää vain tulee. INPA:lla löytyy vikakoodi Auxiliary water pump short circuit to ground. Pumppu irti ja tuntuis kyllä pelaavan? Mistäköhän sit vois vikaa etsiä?
                        Itselläkin oli sama, pumppu pyöri mutta ei silti tullut lämmintä kuin kierroksilla. Lopulta kun pumpun aukas niin turbiini oli n.5 osassa siellä (kuva), eli akseli pyörii pelkästään. Kannattaa se turbiinin kunto kattoo sieltä, itselläni tosin meni kaikki pultit poikki kun avasin sitä. Itse ostin BOSCH:n tarvikepumpun ja makso 40e, hienosti on pelannu.

Niinjuuuu, anto samaa vikakoodiakin sillon..
                        Attached Files
                        Last edited by jumppakuutio; 12-12-2012, 22:32.

Comment

• Oxygen
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 103
                          • Pori

Mulla omassa ainakin toi vesipumppu on alhaalla syylärin vieressä ihan erillinen ja on alkuperäinen. M52TU moottori ja auto on -99. näihinhä se vissii tuli "päivityksen" myötä tonne alas ko muuten oli niin pirullinen ilmata.

Comment

• jumppakuutio
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 131
                            • Ylöjärvi

Juu siellä on veljenkin -00 525:ssa.. Vanhemmissa e39:ssähän se on "normaalisti" siellä vesiventtiilin alapuolella konehuoneessa, mutta jos on tämä rest-toiminto niin repsikan jalkotilassa on säiliö johonka lämmintä vettä säilötään ja kiertovesipumppu on lokarin sisässä kuskinpuolella.

Comment

• Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

Originally posted by jumppakuutio View Post
                              ...Vanhemmissa e39:ssähän se on "normaalisti" siellä vesiventtiilin alapuolella konehuoneessa, mutta jos on tämä rest-toiminto niin repsikan jalkotilassa on säiliö johonka lämmintä vettä säilötään ja kiertovesipumppu on lokarin sisässä kuskinpuolella.
                              Ei, vaan se lämpösäiliö liittyy latent heater järjestelmään (hyödynnetään erillistä lämpövaraajaa), joka on eri asia kuin REST (REST=jäännöslämmitys, jossa hyödynnetään ainoastaan auton jäähdytysjärjestelmän lämpöä)

Alkupään REST vehkeiden kiertopumppu on juurikin siinä vesiventtiileiden alla.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• jumppakuutio
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 131
                                • Ylöjärvi

Originally posted by Havis View Post
                                Ei, vaan se lämpösäiliö liittyy latent heater järjestelmään (hyödynnetään erillistä lämpövaraajaa), joka on eri asia kuin REST (REST=jäännöslämmitys, jossa hyödynnetään ainoastaan auton jäähdytysjärjestelmän lämpöä)

Alkupään REST vehkeiden kiertopumppu on juurikin siinä vesiventtiileiden alla.
                                Rupesin kans miettiin että ei taida olla itsestäänselvyys että jos on rest-nappi, on automaattisesti tuo säiliö. On tuossa vaan muutamalla kaverilla ja itsellä tuo rest ja säiliö on jalkotilassa..

En tiiä mitä meinaat "alkupään rest-vehkeillä" mutta mulla on -96 jossa on rest, sekä tuo säiliö. Eikä konehuoneessa oo vesiventtiilien alla pumppua.
                                Last edited by jumppakuutio; 13-12-2012, 11:51.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎