Moro..
Eli mulla on tollanen -98 e39 523 jossa vesipumppu vuotanut jonkinaikaa. No viimeviikolla pakkasesta käynttiin ja parinkilometrin jälkeen lämmöt oli tapissa. Auto seis ja todettiin että todennäköisesti vesipumppu. Soitto paikalliselle bmw korjaamolle ja hinurilla auto sinne. Siellä vaihdettiin vesipumppu ja termari + nesteet ja sitten tyytyväisenä kotiakohti korjaamolta. No n.10 km jälkeen alkoi lämmöt ainakin mittarin mukaan olla hieman yli puolenvälin, ja kun ensimmäinen linkkipysäkki oli kohdalla oli lämmöt punaisella. 5min paikallaan ja laski puoleenväliin. Pysähdeltiin sitten aina jäähdyttelemään ja ajettiin takaisin.
Seuraavana päivänä ilmattiin (alunperin ilmattu alipaineella), mutta ilmaa ei tullut. Vika kuitenkin hävisi ja joulunviettoon päästiin. No tänään alkoi lämmöt taas nousta. Missä vika? autossa siis on jo uusi vesipumppu ja termostaatti. Ei kuitenkaan keitä vaikka mittari näyttää tappiin.
Eli mulla on tollanen -98 e39 523 jossa vesipumppu vuotanut jonkinaikaa. No viimeviikolla pakkasesta käynttiin ja parinkilometrin jälkeen lämmöt oli tapissa. Auto seis ja todettiin että todennäköisesti vesipumppu. Soitto paikalliselle bmw korjaamolle ja hinurilla auto sinne. Siellä vaihdettiin vesipumppu ja termari + nesteet ja sitten tyytyväisenä kotiakohti korjaamolta. No n.10 km jälkeen alkoi lämmöt ainakin mittarin mukaan olla hieman yli puolenvälin, ja kun ensimmäinen linkkipysäkki oli kohdalla oli lämmöt punaisella. 5min paikallaan ja laski puoleenväliin. Pysähdeltiin sitten aina jäähdyttelemään ja ajettiin takaisin.
Seuraavana päivänä ilmattiin (alunperin ilmattu alipaineella), mutta ilmaa ei tullut. Vika kuitenkin hävisi ja joulunviettoon päästiin. No tänään alkoi lämmöt taas nousta. Missä vika? autossa siis on jo uusi vesipumppu ja termostaatti. Ei kuitenkaan keitä vaikka mittari näyttää tappiin.
Comment