memebuy23buy

E39 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #16
    Jos on single-vanos motti vielä, niin korkeat on lämmöt. Kuumin termari on 92 asteinen, normaali 88. Tuplavanokselle ok.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bertram
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 122
      • Tuusula

      #17
      Tässä tiivis yhteenveto yhdestä termostaatista:

      Omassa 530d:ssa alkoi kovimpien pakkasten aikana esiintyä lämpöjen kanssa ongelmia. Ensimmäinen vinkki oli lämpömittarin jääminen hieman vajaaksi kello 12:sta. Aluksi arvelin sen johtuvan ainoastaan normaalia kylmemmästä ilmasta, ohjaamoon kuitenkin tuli hyvin lämpöä. Aloin kuitenkin varmuuden vuoksi seurata lämpöjä salavalikosta ja ne nousivat kohtuullisen nopeasti (weban avulla) sinisen yläpuolelle, mutta jäivät roikkumaan jonnekin 70 asteen kohdalle pitkänkin ajon jälkeen. Vauhdin hiljentyessä saattoi lämpö pudota 65:een. Foorumilta saatujen tietojen valossa kyse oli pakko olla termariviasta, eli ei muuta kuin uutta tilalle.

      Uudella termarilla lämmöt ovat nyt nousseet oikeisiin arvoihin ja ovat normaaliajossa jossain 88-90C välillä. Lämpöjen nousuvauhdissa muutosta ei juurikaan ole tapahtunut, se on kohtuullisen ripeää 60 asteeseen ja sitten hitaammin kiipeää asetusarvoonsa (Saattaa olla weban vapautus jossain siinä kohdilla?). Viisari osoittaa värähtämättä kello 12:a 75 asteesta ylöspäin. Sinisen raja on minulla 50C ja ensimmäinen viiva noin 60C.
      == e61 530d aut. Touring 05 ==
      == e61 525i man. Touring 06 ==
      == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

      Comment

      • Sievälä
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 529
        • Mänttä

        #18
        Itellä teki joskus samaa m52b28 ja vika löytyi kun visko oli jumissa eikä pyörinyt enää.
        G11 740e msport-17
        G21 320D xdrive msport -19 TAXI

        www.taksisakarisievala.com

        Comment

        • Siekkine
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 40
          • Saarijärvi / Jyväskylä

          #19
          Jep jep..

          Hyvin on lämmöt pysyneet kurissa syylärin vaihdon jälkeen. Parin kuukauden ajojen jälkeen herjasi nesteen vajautta ja taas reilun kuukauden jälkeen uudelleen. Ilmeisesti ainoastaan ilmaantumisen johdosta.

          Nyt on auto leimattu ja ylläri ylläri noin kuukauden palamatta ollut airbagin valo syttyi taas tänään. No koodit katsottiin, ja srs kohdalla numero 6. Olisko kellään tietoa mitä tämä tarkoittaa? ..toinen oire tänään, mitä ei ole ennen ollut on virtalukko. Sammutuksen jälkeen ei meinannut millään mennä avain lukkoon. Voiko virtalukon pohjan vika sytyttää airbagin valon?

          Ainakin etupenkkien vöiden kiristimet on ohitettu sieltä liittimistä molemmat ja apparin penkkiin on kuukausi sitten matto vaihdettu.

          Comment

          Working...
          X