Rail painetta tutkiessani huomasin että omassa autossa se on 248 tyhjäkäynnillä, parin kaverin autosta oon kattonu että ne on siinä 340-350 tietämillä, kavereitten autot ihan vakioita mutta kuitenkin tuntuu että vastaavat paremmin pintakaasuun. Tunteeko tommosen 100 vähemmän olevan rail paineen ajossa siis juuri tuolla tavalla että kaasuun vastaavuus on erilaisempaa. Olisiko kenties anturissa vika? Yks päivä tota liitintä kattelin ja vaikka kuinka kovaa paino sitä anturia vasten ei rail paine noussut? Kaikki suuttimet ovat korjausarvojen suhteen erinomaisessa kunnossa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d rail paine paljonko?
Collapse
X
-
Originally posted by jsr85 View PostAika vähän on painetta, taitaa olla rajoilla et läynnistyy. Kaverilla meni pumppu ja se nosti muistaakseni 170bar paineen mut ei yrittänytkään käyntiin.
Omassani tyhjäkäynnillä 280-300bar.
-JanneF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMitenkäs rail-paine (pyynti/nominal vs. todellinen) käyttäytyy ajossa?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Eilen hyyty auto ajosta, sen jälkeen yritin starttailla mutta eipä lähtenyt käyntiin. Sitten soitin hinausauton jonka jälkeen yritin taas starttailla, eikä vieläkään. Sit jätin virrat päälle ja menin konehuoneen puolelle nii ilmakupliahan siellä letkussa näytti menevän, salavalikko näytti että tankissa olisi vielä hieman yli 3l, no sen jälkeen löin pellin kii ja totesin että joo tankin pumppu meni. Yritin vielä starttailla kun hinausautoa odottelin niin hörähtikin käyntiin, menin heti lähimmälle huoltoasemalle, tankkasin 20l ja kotiintulomatkalla ei enää temppuillut eikä myöskään tänään n.70km aikana. Olikohan siellä ollut vaan niin vähän dieseliä tankissa että pääs hörppäämään ilmaa vai onko jo lopun alkua? Muistin yks päivä ton rail paineen väärin, se olikin 286 mutta sekin mielestäni liian alhainen??? Vikakoodi oli tullu auton hyytymisestä rail paineesta. Millä nimellä toi rail paineen pyynti vs. todellinen on INPASSA?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
.
350bar näyttäisi tuossa softassa olevan tyhjäkäynnillä.
Voi varmaan jossain muussa olla hiukan eri lukuja.
Saastejututkin varmaan vaikuttaa tässä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
No, en usko, että tuohon railpaineeseen on koskettu kuiteskaan, ainakaan ei varsinaista tarvetta ole.
Vanhemmissa moottoreissa ja softissa voisi tyhjäkäynnillä ollakkin hiukan vährmmän paineita, kun aivan viimeisissä e39,ssä jotka kuuluu jo E3 saastenormin piiriin.
Kovemmalla paineella saadaan päästöjä paremmin kuriin.
Mutta en tosiaankaan tunne bemareita vielä kovin tarkkaan.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tulipahan vaihettua uus "käytetty" rail-paine anturi ja liitin kun anturin halvalla ebaysta sain. Rail paineeseen ei kyllä minkäänlaista muutosta tullut, edelleenkin 286. Mikäs muuten noiden tehoboxien tarkoitus on? Nostaa pelkästään rail painetta? Menisköhän auto sekasin jos tollasen tyrkkäis siihen vielä väliin kun auto on jo valmiiks ohjelmoitu?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
.
No, sillä railpaineella tyhjäkäynnin ympärillä ei ole mitään merkitystä tehon, tai ylipäänsään toiminnan kannalta.
Päinvastoin, sitä vähemmällä mekaanisella rasituksella järjestelmä pääsee.
Katso laittamaani karttaa.
Kun kierrokset ja syöttömäärä nousee, niin vasta sitten edes tarvitaan suurempaa painetta, sen nostaminen ilman erityistä syytä on hyödytöntä.
Minulla on omassani vaihdettu suuremmat suuttimet ja katit poistettu -> tyhjäkäynnillä suihku ei olekkaan vakiopaineella enää riittävän "hyvä" -> käryää.
Siitä pääsee sitten eroon nostamalla reilusti (+200bar) raipainetta tyhjäkäynnin tuntumasta.
"Ongelmat" moottorin heräämisessä johtuu ihan muista tekijöistä.
Pienemmällä paineella ruiskutusaika on hiukan pidempi samoilla ruiskutusmäärillä -> vaste esim. ahtimen heräämiseen pitäisi olla parempi.
Jos sinulla on allekirjoituksesi mukaiset väännöt autossasi, niin se vaatii jo ~80millin syöttöjä parhaan väännön kohdalle.
Tuossa sinun bemarisi ohjelmassa on parikin aikamoista syytä, jotka ensin rajoittaa syötöt 65millin tasoon ja sitten 70milliin.
Mikäli ohjelman on tehnyt esim. Karalan Mika, niin uskon, että se on tehty "oikein", muuten luulen, että taso 65->80milliä on tehty suutinkartasta huijaamalla, laittamalla siihen lisää ruiskutusaikaa.
Kun lisäyksen määrästä tulee tulee prosenttuaalisesti suuri, verrattuna valmistajan mittaamalla sinne laittamaan totuuteen, aiheuttaa se joitain ongelmia, kun ohjelma laskee sitä ruiskutusta ja säätää eri apulaitteiden toimia.
Täysin mitään tietämättä Markon autosta, jos veikkaisin kirjotuksesi perusteella, että suutinkartan "huijaus" alkaisi 60millin tasosta.
Silloin "perstuntumalta" käy tieten niin, että auto tätä pienemmillä ruiskutusmäärillä toimii suunnilleen, kuten ennenkin, eli on aivan vakion oloinen ja vasta kun ollaa lähellä maksimia, niin se sitten "loikkaa" ja savuttaa.
Eli ero heräilyssä voi todellakin ... ja onkin aivan todellinen.
Sanotaan nyt lisäksi sekin, että myös autojen mekaaniset ominaisuudet ja osien kunto vaikuttaa myös ... niinkuin varmaan jokainen ymmärtääkin.
Dynomittaus hyvä, ei siinä mitään.
Muttei se kyllä kerro mitään siitä, miten se ohjelma oikeasti toimii.
... Tietty, toiminnassakin on monia "hyvyyden ja hyväksyttävyyden" tasoja, toisen hyvä ei todellakaan ole enää toisen hyvä.
Mitään boxeja en enää laittelisi.
Raipaineen nostoon liittyy paaaljon riskejä, kalliita.
Ja ne toiset boxit huijaa sitä ruiskutusaikaa, jota on jo nyt huijattu, ei kuulosta oikein hyvältä sekään vaihtoehto.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Lainataampa näinki vanhaa ketjua...
Eli auto 530d facelift ei starttaa, antaa koodit:
Rail pressure sensor
Error present
Open circuit or short circuit to b+ (autoon laitettu todennäköisesti m57n moottorin railpaine anturi joka on kasattu sokkerpaloilla, käytin auki ja liitin uudestaan ja sen jälkeen antoi uuden koodin)
Rail-pressure control at start
Error present
Rail pressure build up.
Ylemmässä koodissa vika hetkellä railpaine 297bar ja siirtopumpun paine 0,90bar.
Alemmassa koodissa vikahetkellä railpaine 45 ja siirto paine 3,4bar
Voiko syy olla tuossa paineanturi kötöstyksessä, railpumppu paskana? Vai voisiko olla vaan naftasuodatin tukossa kun auto on ollut viimiset puolivuotta liikenteestä pois?
Edittiä: autossa siis m57n moottorin suuttimet ja varmaankin myös tuo railpaine anturi, auto pelasi ja veti tosi hyvin ja tuo yhtäkkinen käynnistymättömyys hämmentää, starttautti kyllä ehkä hieman normaalia kauemmin tämä nykyinen yksilö entä edellinen... Ja akussa virta riittä, tänään laitettu uus.Last edited by tdspenari; 24-07-2017, 00:54.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
Comment