Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sisätilan pistoke ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krankenstein
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 5
    • Helsinki

    E39 sisätilan pistoke ei toimi

    Tulipa vaihdettua sisätilanlämmittimessä tehoa (800w -> 1200w) auton ollessa lämmityksessä. Sisälämmitin siis toimi sillä hetkellä kun vaihdoin tehon 1200w, mutta sammui samantien. Tämän jälkeen lämmitin ei enää pyörinyt vaikka pyörittelin tolpan ajastinkelloa yms.

    Onko sisäpistokkeessa joku sulake, joka olisi voinut palaa tuosta? Jos lämmitin olisi antanut jonkun piikin? Liitoksen irtoaminen tuskin on kyseessä, koska lämmitys katkesi ilman johtoihin koskemista. Sisälämmitin on oranssi Calix (vuodelta ~80), mutta toimiva.

    Kokeiltua tämän jälkeen:

    - Itse lämmitin toimii, kokeiltu kotipistorasiassa.
    - Tolpassa automaattisulakkeet. Lämmitin toimii suoraan tolpan pistokkeista.
    - Säteilylämmitin toimii, joskin teho on heikko.

    EDIT: Auto vm.96, E39. Automaattilaatikko ja automaatti-ilmastointi (tiedä onko merkitystä tässä), säteilylämmittimen ulkopistoke "uudenlaista" Calixia.
    Last edited by Krankenstein; 14-01-2010, 13:41.
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Sisätilan lämppäri 1200W + säteilylämmitin yhteensä ottavat enemmän tehoa kuin tolppa tarjoaa?
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • Krankenstein
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 5
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by O.K. View Post
      Sisätilan lämppäri 1200W + säteilylämmitin yhteensä ottavat enemmän tehoa kuin tolppa tarjoaa?
      Unohtu mainita, että lämppäri on toiminut samasta tolpasta myös tuolla 1200w teholla, mutta tosiaan lakkasi toimimasta vasta kun vaihdoin "lennossa" tehon 800w -> 1200w. Nyt ei toimi siis edes 800w teholla.

      Comment

      • Hanza
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1931
        • Juvan Shell. Requiescat in pace

        #4
        Edit: lämmitin toimikin muussa pistokkeessa. Eli vika ei sen sulakkeessa.
        Last edited by Hanza; 14-01-2010, 14:14. Reason: sisälukutaito kunniaan.
        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

        t: luft waffel

        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

        Comment

        • O.K.
          Moderator
          • Nov 2003
          • 4854
          • Espoo

          #5
          Jos jaksaa jumpata, niin sisäpistoke irti ja sitten kokeilet ensin suoraan siihen haaroitukseen tulevaan johtoon, sitten haaroitukselta lähteviin liittimiin ja myös siihen elementille menevään johtoon. Tuolla saisi eliminoitua johtovian. Ja samalla tulee käytettyä liittimet irti, jos vaikka olisi joku kosketushäiriö tullut niihin hetkellisen isomman virran takia.

          Edit: onko kokeiltu jotakin muuta lämmitintä / sähkölaitetta autossa olevassa pistorasiassa?
          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
          E34 525i

          Comment

          • Krankenstein
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 5
            • Helsinki

            #6
            Noniin...ongelma oli kuin olikin tolpassa, nyt lämmitin toimii taas. Voi olla, että tolppa ei jaksa antaa tarpeeksi virtaa jos useampi auto parkkipaikalla on lämmityksessä samaan aikaan tjtn. Voisi kuvitella kuitenkin, että tolpan automaattisulakkeet napsahtaisivat pois päältä jos kuormaa tulee liikaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎