memebuy23buy

E39 abs-boxin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viljo540
    replied
    Mites toi nyt meni...että pitääkö sen purkin olla just samanlaisesta autosta.Sen tiedän että DSC pitää olla jos on ollutkin.Mutta käykö esim.528 ja 525:n purkit ristiin?Ja onko vuosimalli eroja jotka pitää ottaa huomioon?Tai siis saako koodattua,koodaukseen jokatapuksessa oon varautunut ku eihän se tietenkään sovi kerralla.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Oho, on näköjään hinta pompsahtanut ihan kunnolla. Vuosi sitten on ollut karkeasti puolta halvempi.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Uusien purkkien hinta on näköjään muutamassa vuodessa jopa tuplaantunut. Ainakin ebay hinnat. Käytetyistä en sitten tiedä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Jos se on uinut niin eipä siinä muuta ku toista purkkia tilalle..

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    Jees,kiitoksia pitää kysellä.

    Tiedä vaan tuleeko tosta enää kalua.Avasin sen takakannen,tai siis loput siitä,se oli puoliks auki niin eipä tuo ihme että sinne vettä oli päässy.
    Tietävämpi kaveri oli sitä mieltä että siinä alanurkassa kun on niitä pieniä satiaisia että ne ois kärähtäny kun siinä kohdalla oli just tuoretta hapettumaa.

    Selvis syy sille akun purkamisellekkin,kun toi huutaa toi pumppu nyt kokoajan.Toi boksi oli näköjään jo joskus huollettukin,siellä oli juotettu just ne kaikki pienet hyppylangat.Mutta kansi ois saanu olla ehkä vähä paremmin kiinni,pierunkuoren ohut kerros jotain moottorisilikoonia vaan siinä,kynnellä raottaen lähti auki.

    Lie tekemätön paikka ehjätä tuota enää?Tai siis ei varmaan edes kannata jo korjattua alkaa enää väsäämään?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    OK,kiitosta.
    No ei tarvii kyllä alkaa juotella muita ku itteensä,sen verran tutkin asiaa että ihan turha yrittääkkään.
    Mutta kuka sen huoltaa?Tuo mikäseoli elektromeka?Vai kannattaako katella suoraan uutta käytettyä ja joku koodailee sit toimivaks?
    Sillä vaan että tulis kerralla kuntoon ku ei jaksa saatana kaivaa,muutakin tekemistä ihan riittämiin prkl!

    Tekeekö toi sama boksi nyt sit sitä että toi vilkkuja välkyttelee?Luin tuolta ylempää että jollain samaa ilmiötä ollu.Varmaan hälytin,mutta luuleeko se että sitä ollaan hinaamassa tai jotain??

    Muutenhan ei haittais niin paljoo,mut leima venähti pitkäks ja kiva ois ajella välillä muullakin ku tolla -69 amatzonilla
    Originally posted by böntti View Post
    Tampereella tulee näitä korjattua jatkuvasti.

    Oma tuli kuntoon tampereella

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tampereella tulee näitä korjattua jatkuvasti.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    OK,kiitosta.
    No ei tarvii kyllä alkaa juotella muita ku itteensä,sen verran tutkin asiaa että ihan turha yrittääkkään.
    Mutta kuka sen huoltaa?Tuo mikäseoli elektromeka?Vai kannattaako katella suoraan uutta käytettyä ja joku koodailee sit toimivaks?
    Sillä vaan että tulis kerralla kuntoon ku ei jaksa saatana kaivaa,muutakin tekemistä ihan riittämiin prkl!

    Tekeekö toi sama boksi nyt sit sitä että toi vilkkuja välkyttelee?Luin tuolta ylempää että jollain samaa ilmiötä ollu.Varmaan hälytin,mutta luuleeko se että sitä ollaan hinaamassa tai jotain??

    Muutenhan ei haittais niin paljoo,mut leima venähti pitkäks ja kiva ois ajella välillä muullakin ku tolla -69 amatzonilla
    Joensuussa huoltaa ainakin: http://www.in-tek.fi/fi/autoelektroniikka.html

    Tuolla käytetty monet boxit ja aina ehjänä tulleet takaisin.

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    OK,kiitosta.
    No ei tarvii kyllä alkaa juotella muita ku itteensä,sen verran tutkin asiaa että ihan turha yrittääkkään.
    Mutta kuka sen huoltaa?Tuo mikäseoli elektromeka?Vai kannattaako katella suoraan uutta käytettyä ja joku koodailee sit toimivaks?
    Sillä vaan että tulis kerralla kuntoon ku ei jaksa saatana kaivaa,muutakin tekemistä ihan riittämiin prkl!

    Tekeekö toi sama boksi nyt sit sitä että toi vilkkuja välkyttelee?Luin tuolta ylempää että jollain samaa ilmiötä ollu.Varmaan hälytin,mutta luuleeko se että sitä ollaan hinaamassa tai jotain??

    Muutenhan ei haittais niin paljoo,mut leima venähti pitkäks ja kiva ois ajella välillä muullakin ku tolla -69 amatzonilla

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    No niin...vissiin on sit boxi paskana täälläkin.Akun hörppäs jo pari kertaa tyhjäks ja vilkuttelee vilkkuja(hälytin ilmeisesti).Akun kun laittaa kiinni niin alkaa toi abs-pumppu käymään,eikä lopeta.Onko siellä sitten joku juttu vaan jumissa vai ihan sökö koko paska??
    Liittimet käytin irti ja kontaktispraytä suihkin niihin,ei vaikutusta.
    Vika alkoi siitä kun pesin konehuoneen...varovasti kyllä.Heti käynnistäessä ei tullut mitään mutta parin käynnistyksen jälkeen jätti valot tauluun ja nopeus,sekä kulutusmittari alko sekoilemaan.

    Vai varmaan boxi paskana?Mekaanikkokaveri tossa tuumas että jos meinasit irrottaa niin ton koko hydrauliikkahässäkän ja boksit ja kaikki pitäs olla vaakatasossa,kun siellä kuulemma on kaikenmaailman jousia sun muita juttuja jotka sais pysyä tallessa...mutta olen nähnyt netissä kuvia joissa on otettu boksi irti autossa kiinniollessaan,eikä mitään varoituksia moisista.

    Että mitenkä on,voiko sen boksin irrottaa siitä vaan ruuvit irti ja käpälään...vai vaatiiko erikoistoimia?Ja mitä sitten jos hydrauliikkalinjat pitää irrottaa,varmaan ilmata pitää sen jälkeen ja mitä kaikkee?

    Että jos jollain olisi ohjetta antaa moiseen operaatioon niin olisin kiitollinen,ja toimivaa boksia saa myös tarjota.

    Auto 2003 525ia DSC
    Irroita vain se äly siitä hydrauliikkayksikön kyljestä niin ei putoile mitään eikä ole ilmauksen tarvetta.

    Sitten sen yksikön voi lähettää huoltoon. Ei kannata koittaa juotella itse kun silloin luultavammin tulee enemmän tuhoa jos ei ole asiasta kokemusta.

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    No niin...vissiin on sit boxi paskana täälläkin.Akun hörppäs jo pari kertaa tyhjäks ja vilkuttelee vilkkuja(hälytin ilmeisesti).Akun kun laittaa kiinni niin alkaa toi abs-pumppu käymään,eikä lopeta.Onko siellä sitten joku juttu vaan jumissa vai ihan sökö koko paska??
    Liittimet käytin irti ja kontaktispraytä suihkin niihin,ei vaikutusta.
    Vika alkoi siitä kun pesin konehuoneen...varovasti kyllä.Heti käynnistäessä ei tullut mitään mutta parin käynnistyksen jälkeen jätti valot tauluun ja nopeus,sekä kulutusmittari alko sekoilemaan.

    Vai varmaan boxi paskana?Mekaanikkokaveri tossa tuumas että jos meinasit irrottaa niin ton koko hydrauliikkahässäkän ja boksit ja kaikki pitäs olla vaakatasossa,kun siellä kuulemma on kaikenmaailman jousia sun muita juttuja jotka sais pysyä tallessa...mutta olen nähnyt netissä kuvia joissa on otettu boksi irti autossa kiinniollessaan,eikä mitään varoituksia moisista.

    Että mitenkä on,voiko sen boksin irrottaa siitä vaan ruuvit irti ja käpälään...vai vaatiiko erikoistoimia?Ja mitä sitten jos hydrauliikkalinjat pitää irrottaa,varmaan ilmata pitää sen jälkeen ja mitä kaikkee?

    Että jos jollain olisi ohjetta antaa moiseen operaatioon niin olisin kiitollinen,ja toimivaa boksia saa myös tarjota.

    Auto 2003 525ia DSC

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    No DSC on. Tuossa ilmossa vaan mainitsee että ei tarvia kuin kalibroida sen ohjauskulma-anturin.



    Numero on: 0265950002


    Onko tuolla boksilla yhteyttä/seurausta moottorin eculle? Eli tekeekö mitään karttamuutoksia, tms. vikatilan tyylistä tilaa autolle?

    No, eipä tuo ajamista estä, ainakaan ajossa en huomannut muuta kuin nuo kolme valoa jotka syttyy mittaristoon.


    Maanantaina pitäisi sorkkia moottorin purkkia, niin mieluummin ois kunnossa olevan auton vieny sinne.


    Mitä googlella katoin, niin aika selvä boxivika, kun vielä jollain saksan foorumilla joku mainitsi että kellään ei ole kuullut menneen rikki tuota paineanturia, tai tilanteen korjaantuneen uuden anturin vaihtamalla.
    Valot syttyy hetken perästä kun laittaa virrat päälle tai auton käyntiin ja tuo koodi.


    Tuo oli sen jälkeen kun heitin lenkin aikaisemmin.
    Kyllä se pitää koodata kun siellä on eriasetukset erimoottoreille. Eli jos et tiedä, että boksi tuli samalla moottorilla ja vaihteistolla olleesta autosta, niin pitää kyllä pitää koodata ja toki kalibrointi perään. Toki se voi väärilläkin asetuksilla sen verran toimia, että valot sammuu. Ei estä mitenkään ajamista.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Käytettyä ASC-purkkia ei välttämättä tarvi koodata, uusi kyllä. DSC aina ja siinä sen lisäksi ohjauskulma-anturin alustus.
    No DSC on. Tuossa ilmossa vaan mainitsee että ei tarvia kuin kalibroida sen ohjauskulma-anturin.



    Numero on: 0265950002


    Onko tuolla boksilla yhteyttä/seurausta moottorin eculle? Eli tekeekö mitään karttamuutoksia, tms. vikatilan tyylistä tilaa autolle?

    No, eipä tuo ajamista estä, ainakaan ajossa en huomannut muuta kuin nuo kolme valoa jotka syttyy mittaristoon.


    Maanantaina pitäisi sorkkia moottorin purkkia, niin mieluummin ois kunnossa olevan auton vieny sinne.


    Mitä googlella katoin, niin aika selvä boxivika, kun vielä jollain saksan foorumilla joku mainitsi että kellään ei ole kuullut menneen rikki tuota paineanturia, tai tilanteen korjaantuneen uuden anturin vaihtamalla.
    Valot syttyy hetken perästä kun laittaa virrat päälle tai auton käyntiin ja tuo koodi.


    Tuo oli sen jälkeen kun heitin lenkin aikaisemmin.
    Last edited by bemmeri; 11-09-2018, 18:00.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kimsu myy uusia ja korjattuja Boxeja. Mainostaa että 5 min homma vaihtaa, eikä tarvia koodailla.
    No miten se nyt on, kun tästäkin ketjusta luin että tarvii koodata jos vaihtaa toisesta autosta tai uuven?
    Käytettyä ASC-purkkia ei välttämättä tarvi koodata, uusi kyllä. DSC aina ja siinä sen lisäksi ohjauskulma-anturin alustus.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kimsu myy uusia ja korjattuja Boxeja. Mainostaa että 5 min homma vaihtaa, eikä tarvia koodailla.
    No miten se nyt on, kun tästäkin ketjusta luin että tarvii koodata jos vaihtaa toisesta autosta tai uuven?

    Onko uusia korjaajia löytynyt, mielellään Varkauden läheltä, mutta ajelen kyllä pitemmällekin?

    Tarve olisi saada kuntoon viikonloppuun mennessä, eli lähettämällä ei kerkeä. Ajelen kyllä jonnekin jos paikka löytyy ja korjaa odottaessa.

    Muuten ostan uuden, jos ei huomiseen mennessä löydy tekijää.

    Leave a comment:

Working...
X