memebuy23buy

E39 abs-boxin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WSE1
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Aamulla valot syttyy, jos ajan kylmällä autolla alle 5km ja käynnistän heti uudelleen valot palaa edelleen. Kun ajan yli 10km, että konehuone lämpenee kunnolla ja käynnistän heti uudelleen valot ei pala startin jälkeen. Jos auto seisoo reilummin (yli tunnin) pidemmän ajolenkin jälkeen valot taas syttyy kun konehuone ehtii jäähtyä -> selvästi lämmöstä riippuva ongelma.
    Viittaa yksikkövikaan, jos auto on 9/98 uudempi. Joskus toimii viallisella juuri noinpäin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jannu83 View Post
    mittaappa varsin startatessa.
    Aamulla valot syttyy, jos ajan kylmällä autolla alle 5km ja käynnistän heti uudelleen valot palaa edelleen. Kun ajan yli 10km, että konehuone lämpenee kunnolla ja käynnistän heti uudelleen valot ei pala startin jälkeen. Jos auto seisoo reilummin (yli tunnin) pidemmän ajolenkin jälkeen valot taas syttyy kun konehuone ehtii jäähtyä -> selvästi lämmöstä riippuva ongelma.

    Leave a comment:


  • jannu83
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei johdu tämä jännitteestä. Vai miten selität, että vain kylmällä moottorilla se jännite notkahtaisi, mutta ei lämpimällä? Lisäksi jännitteet on kunnossa, ne olen tarkistanut mittaristosta ajonaikana, sekä paikallaan yleismittarilla. Täysin samat jännitteet, oli kone kylmä tai kuuma. Toki E39:ssä on hyvä jännitteet tarkistaa aina kun sähköisiä ongelmia ilmenee.
    mittaappa varsin startatessa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jannu83 View Post
    jännite tippuu siksi ne valot palaa.. akku tai startti kohta vaihtoon..
    Ei johdu tämä jännitteestä. Vai miten selität, että vain kylmällä moottorilla se jännite notkahtaisi, mutta ei lämpimällä? Lisäksi jännitteet on kunnossa, ne olen tarkistanut mittaristosta ajonaikana, sekä paikallaan yleismittarilla. Täysin samat jännitteet, oli kone kylmä tai kuuma. Toki E39:ssä on hyvä jännitteet tarkistaa aina kun sähköisiä ongelmia ilmenee.

    Leave a comment:


  • jannu83
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?

    jännite tippuu siksi ne valot palaa.. akku tai startti kohta vaihtoon..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Näin vähän ajattelin itsekkin, kun airbagin yksikössä oli sama vika. Noh pitänee ruveta katselemaan sitten toista tilalle tai korjauttaa nykyinen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?
    Kahdessa omassani toimineet viallisella boksilla juurikin päin vastoin.Kunnes jossain vaiheessa paloi "hälyt" jo kaiken aikaa.

    Leave a comment:


  • cba
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?
    Voi se ilmetä noinkin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Onkos näissä ollut sellaista vikaa, että kylmänä sytyttää kaikki kolme varoitusvaloa, mutta lämpimänä toimii kuten kuuluukin? Valot syttyy siis aamulla heti kun auton käynnistää ja palavat kunnes sammutat auton. Lämpimänä kun käynnistää uudelleen toimii normaalisti. Eikös tämä vika menee tyypillisesti juuri päinvastoin?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos sinne on vaihdettu tehdasuusi boksi,niin kestänee taas seuraavat +10 vuotta ilman lämpösuojiakin.
    Tuurilla saattaa kestää, jotkut menee viidessäkin vuodessa, harvemmin alle kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by walopower View Post
    Itellä oli folio lämpösuojana mutta ei auttanut. Pitäis laittaa parempi suoja tähän uuteen jossa ilma pääsee vaihtumaan.
    Jos sinne on vaihdettu tehdasuusi boksi,niin kestänee taas seuraavat +10 vuotta ilman lämpösuojiakin.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Itellä oli folio lämpösuojana mutta ei auttanut. Pitäis laittaa parempi suoja tähän uuteen jossa ilma pääsee vaihtumaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Koskeekos nämä ongelmat vain uudempia, jossain vuosimallissa heikkeni..?
    8/98 kun boxi siirtyi konehuoneseen. Sitä edeltävissä, joissa boxi on sisällä ei ole ongelmia juuri koskaan.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Koskeekos nämä ongelmat vain uudempia, jossain vuosimallissa heikkeni..?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by walopower View Post
    Korjasin omani jossa oli selkeästi precharge pumpun niitä paksumpia johtimia irti transistorista.
    Kansi on laitettu kuumaliimalla kiinni vesitiiviisti.
    Ehdin kuitenkin tilata uuden ja korjauksen onnistuminen jäi testaamatta.
    Voin tuon korjatun myydä 50€:lla.
    Se on DSC mallinen.
    Ei auttanut itellä ainakaan vaikka yhdistikin johtimet, kivi oli rikki. Kannattaa ainakin testata vielä.

    Leave a comment:

Working...
X