Eli seuraavanlaista ongelmaa olisi:
Ostettiin kyseinen bemari syksyllä ja tähän asti pelittänyt ongelmitta.
Nyt pakkasten tultua ei kuitenkaan ole lämmennyt sisältä kovin hyvin vaikka ajaa hieman pitempää matkaa ja moottorin lämmöt olleet kuitenkin normaalit.
Mutta sitten eilen 20min ajon jälkeen lämmöt nousi nopeasti punarajalle ja varoitusvalo syttyi. Sisälle ei edellenkään tullut lämmintä vaikka automaatti ilmastoinnin lämmöt laitettu täysille. Ulkona oli pakkasta lähemmäs 20astetta.
Jäähdyttelyn jälkeen ajelin kotio talliin ja avasin konepellin niin jäähdytinneste porisi paisuntasäiliössä ja näytti että sitä olisi myös pohjamuovin päälle valunut jostain.
Öljykorkin pinnalla ja ympäristössä oli kellertävää mönjää, kuulema voi olla ns.kylmälimaa joka on normaalia. Öljykin haisee palaneelle, mutta seuraava öljynvaihto oli muutenkin tulossa pian.
Öljyn mittatikkuun ei tullut muuta kuin öljyä.
Eikä öljyn määrä ole noussut.
Jäähdytinneste haisee myös samanlaiselle kärähtäneelle kuin öljy ja paisuntasäiliön pinnalla hieman öljyä, mutta ei selkeästi öljyntahraama.
Ajateltiin että jos jäähdytinjärjestelmässä on pakkasen aiheuttama tukos ja jätin auton lämpimään talliin yöksi. Äsken kävin kokeilemassa niin jo kohtalaisen lyhyen 10min. kaupunki-ajon jälkeen lämmöt taas tapissa.
Miten lähtis selvittelemään kyseistä ropleemaa.
Ei kuitenkaan selkeästi vaikuta kannentiiviste vialta, miten tuon pystyy toteamaan?
Ostettiin kyseinen bemari syksyllä ja tähän asti pelittänyt ongelmitta.
Nyt pakkasten tultua ei kuitenkaan ole lämmennyt sisältä kovin hyvin vaikka ajaa hieman pitempää matkaa ja moottorin lämmöt olleet kuitenkin normaalit.
Mutta sitten eilen 20min ajon jälkeen lämmöt nousi nopeasti punarajalle ja varoitusvalo syttyi. Sisälle ei edellenkään tullut lämmintä vaikka automaatti ilmastoinnin lämmöt laitettu täysille. Ulkona oli pakkasta lähemmäs 20astetta.
Jäähdyttelyn jälkeen ajelin kotio talliin ja avasin konepellin niin jäähdytinneste porisi paisuntasäiliössä ja näytti että sitä olisi myös pohjamuovin päälle valunut jostain.
Öljykorkin pinnalla ja ympäristössä oli kellertävää mönjää, kuulema voi olla ns.kylmälimaa joka on normaalia. Öljykin haisee palaneelle, mutta seuraava öljynvaihto oli muutenkin tulossa pian.
Öljyn mittatikkuun ei tullut muuta kuin öljyä.
Eikä öljyn määrä ole noussut.
Jäähdytinneste haisee myös samanlaiselle kärähtäneelle kuin öljy ja paisuntasäiliön pinnalla hieman öljyä, mutta ei selkeästi öljyntahraama.
Ajateltiin että jos jäähdytinjärjestelmässä on pakkasen aiheuttama tukos ja jätin auton lämpimään talliin yöksi. Äsken kävin kokeilemassa niin jo kohtalaisen lyhyen 10min. kaupunki-ajon jälkeen lämmöt taas tapissa.
Miten lähtis selvittelemään kyseistä ropleemaa.
Ei kuitenkaan selkeästi vaikuta kannentiiviste vialta, miten tuon pystyy toteamaan?
Comment