Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohjaustehostin asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 85
    • Lappeenranta

    E39 ohjaustehostin asiaa

    Semmoinen pieni ongelma, et näin pakkasilla varsinkin aamulla tuo ohjaus on aika pirun jäykkä. Mut ku lämpiää ni on ihan normaali. Uudet atf:t laitettu tilalle mut ei tuo miksikään muuttunu. Onks tuos nyt pumppu menos sököks vai mikä siin on?
    Volvo V70 2.4T
    EX BMW e39 520i Touring
    EX BMW e36 320i Touring
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Nikki View Post
    Semmoinen pieni ongelma, et näin pakkasilla varsinkin aamulla tuo ohjaus on aika pirun jäykkä. Mut ku lämpiää ni on ihan normaali. Uudet atf:t laitettu tilalle mut ei tuo miksikään muuttunu. Onks tuos nyt pumppu menos sököks vai mikä siin on?
    Onko hihna puhdas?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Nikki
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 85
      • Lappeenranta

      #3
      Tuohon unohtu lisätä, et kylmällä kun starttaa ni kuuluu vinkumista..varmaanki hihnasta?
      Volvo V70 2.4T
      EX BMW e39 520i Touring
      EX BMW e36 320i Touring

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Originally posted by Nikki View Post
        Semmoinen pieni ongelma, et näin pakkasilla varsinkin aamulla tuo ohjaus on aika pirun jäykkä. Mut ku lämpiää ni on ihan normaali. Uudet atf:t laitettu tilalle mut ei tuo miksikään muuttunu. Onks tuos nyt pumppu menos sököks vai mikä siin on?
        Eikös tuo ole täysin normaalia, että kylmät öljyt on jäykät? Ekat 10s ohjaus on selvästi jäykempi ja siitä se lähtee notkistumaan ja parin min ajon päästä eroa ei huomaa.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Niin ja jos siellä on nyt esim atf 220 niin vaihtaa tilalle atf 320. Taikka jos haluaa että toimii oikeasti notkeasti kylmänä niin chf nesteet (vihreät) mutta vaatii kunnon huuhtelun sitten.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Nikki
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 85
            • Lappeenranta

            #6
            Tuolla jäykällä tarkoitan sitä, ku aamulla saa kääntää kaksin käsin ranteet solmuun kun on tekemäs lähtöä. Voiks noi atf:t mennä pakkasil noin jäykiks?
            Volvo V70 2.4T
            EX BMW e39 520i Touring
            EX BMW e36 320i Touring

            Comment

            • ÖÖ.
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 61
              • Turku

              #7
              Sama homma mulla kun lämpö laskee sinne -20 C kieppeille. Hihna ei kyllä vingu.
              E39 528i -99

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #8
                Täyssynteettinen ATF öljy pysyy kyllä notkeana kovallakin pakkasella. Itse olen käyttänyt ohjaus tehostimessa Mobilin ATF SHC öljyä eikä ainakaan vielä ole itäsuomessa ollut niin kylmä, että ohjaus olisi ollut tahmea.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Nikki
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 85
                  • Lappeenranta

                  #9
                  mistäs tuota vikaa vois alkaa etsimään????
                  Volvo V70 2.4T
                  EX BMW e39 520i Touring
                  EX BMW e36 320i Touring

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #10
                    Originally posted by Nikki View Post
                    mistäs tuota vikaa vois alkaa etsimään????
                    Vaihda ny vaan ne öljyt ekaks.. Ei sulla kumminkaan varmaan oo tietoa, koska ne olis viimeks vaihdettu??
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • Nikki
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 85
                      • Lappeenranta

                      #11
                      toissa päivänä vaihdoin uudet atf:t tilalle marmoritiskiltä bmw:n omaa.
                      Volvo V70 2.4T
                      EX BMW e39 520i Touring
                      EX BMW e36 320i Touring

                      Comment

                      • mie
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 219

                        #12
                        Originally posted by Nikki View Post
                        toissa päivänä vaihdoin uudet atf:t tilalle marmoritiskiltä bmw:n omaa.
                        vaihdoitko miten öljyt? jos imasit vaan säiliön tyhjäksi nii sinne jää aika paljo vielä sitä vanhaa paskaa öljyä, ite vaihdoin 4 x 2,5 dl muutaman päivän välein ja nyt alkaa olee notkea kovemmillaki pakkasilla.

                        Comment

                        • Nikki
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 85
                          • Lappeenranta

                          #13
                          vanhat imasin pois, uudet tilalle, ratin veivausta puolelta toiselle, imasin pois ja taas uutta tilalle+ veivausta reilu 2 litraa siin meni ku tuon tein.
                          Volvo V70 2.4T
                          EX BMW e39 520i Touring
                          EX BMW e36 320i Touring

                          Comment

                          • Nikki
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 85
                            • Lappeenranta

                            #14
                            oiskohan tuo pentosin chf 11s vähän parempaa tuonne?:think korkis lukee kyl atf only mut silti...kunnon huuhtelua vain vaatii
                            Volvo V70 2.4T
                            EX BMW e39 520i Touring
                            EX BMW e36 320i Touring

                            Comment

                            • Siekkine
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 40
                              • Saarijärvi / Jyväskylä

                              #15
                              Onko tuo öljyjen vaihto ohjaustehostimeen minkälainen homma? Olisko jollain laittaa kunnon ohjeita vaiheittain, ilmauksineen? Itellä ei kanssa mitään tietoa onko omaan koska vaihdettu. Ohjaus on kyllä mielestäni kevyt, mutta kylmällä huutaa pumppu ihmeellisesti noin 15-20min käynnistyksen jälkeen, ennen ku hiljenee. Olisko uusista öljyistä apua? Ku ei kehtaa ajella ku pitää niin kovaa ääntä.

                              Niin ja oli myös hieman rajan alapuolella öljyn pinta. Mutta mielellään vaihtais, ennen ku lisää..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎